צור קשר!

היחידה לכניסה להוראה

היחידה לכניסה להוראה במכללת חמדת הדרום 'ראשית התו"ם', נועדה לתת מענה מיטבי לעושים את צעדיהם הראשונים כמורים וגננות במערכת החינוך.
לשלב הכניסה למקצוע ההוראה יש השפעה מכרעת על גיבוש הזהות המקצועית של המורה, תפיסת התפקיד, תחושת השייכות לקהילה מקצועית, צמצום השחיקה והנשירה ממקצוע ההוראה בשנים הראשונות של הכניסה להוראה, ובעיקר על הרצון להתמיד ולהתפתח מקצועית.
לשם כך שמה לה היחידה למטרה להעניק תמיכה וליווי של מורות, גננות ומורים חדשים בשנת ההתמחות (סטאז'), בשנה הראשונה ובשנה השנייה בהוראה.
חלק מתהליך הליווי למתמחים נעשה ע"י מורים חונכים ומלווים. לשם כך מקיימת היחידה קורסי הכשרה למורים חונכים ומלווים. את הקורסים מנחים אנשי מקצוע, בעלי רקע וניסיון פדגוגי עשיר.
במהלך שנת ההתמחות והשנתיים שלאחריה, משתלבים המתמחים והמורים החדשים בהוראה במערכת החינוך בשכר. במקביל נמשכים תהליכי תמיכה והערכה מקצועיים ומובנים במסגרת המכללה ומוסדות החינוך.

תחומי האחריות של היחידה:

  • שנת ההתמחות (סטאז'): השנה הראשונה בה מלמד עובד ההוראה בשכר במערכת . בשנה זו משתתף המתמחה בסדנת סטאז' במכללה, ומלווה על ידי מורה חונך במוסגרת החינוכית בה הוא מועסק.
  • השנה הראשונה שלאחר שנת ההתמחות: מורה במעמד של מורה חדש. בשנה זו משתתף המורה החדש במכללה בקורס למורים חדשים, ומלווה ע"י מורה מלווה במסגרת החינוכית בה הוא מועסק.
  • השנה השנייה שלאחר שנת ההתמחות: השנה השלישית להוראה. בשנה זו מלווה עובד ההוראה במורה מלווה רק במקרה שלא אושרה לו קביעות בתום השנה השנייה.
  • חממה יישובית: חממה יישובית בשדרות ובנתיבות. שילוב כוחות של כל השותפים לשלב הכניסה להוראה: משרד החינוך, המכללה והרשות המקומית.
  • קליטה מיטבית: לתהליך זה יש השפעה מכרעת על תהליך הכניסה להוראה, והרצון להתמיד בהוראה ולהתפתח מקצועית. מבחינת המכללה הקליטה המיטבית תתמקד במערכת תומכת מצד המכללה ובשימת דגש על אחריותם של המנהלים והחונכים, כמי שמהווים את החוליה החשובה, הזמינה והמעשית לקליטה מיטבית של המתמחים.

חברי היחידה

ד"ר גואטה אסתר: ראש היחידה ורכזת תחום השנה הראשונה בהוראה
ד"ר פרג'ון כוכי: רכזת תחום התמחות בהוראה (סטאז')
גב' דימון דורית: רכזת תחום חונכים
גב' אוחיון אורלי:  רכזת חממות.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע