חונכים ומלווים

אודות חונכים ומלווים

השנים הראשונות בהוראה מאופיינות באתגרים מורכבים – מפגש בין חלומות לבין מציאות, היכרות עם בית הספר, לקיחת אחריות מלאה על תהליכי חינוך ולמידה וגיבוש אני מאמין אישי. בשנים אלו זקוק המורה ליד ותיקה מנוסה ומכוונת. לשם כך נדרש ידע מקצועי לא רק בתחום ההוראה, אלא גם בתחום של הדרכת מורים.

על פי חוזר מנכ"ל מספר תש"ע/1 (ב) יש למנות לכל מתמחה ולכל עובד הוראה חדש בשנות עבודתו הראשונה והשנייה "מורה חונך" או "מורה מלווה". "מורה חונך" הוא מי שחונך את המתמחה בשנת ההתמחות (הסטאז') ו"מורה מלווה" הוא מי שמלווה את עובד ההוראה החדש בשנתיים שלאחר ההתמחות. על המורה החונך ועל המורה המלווה לעבור הכשרה לתפקיד.

מטרות החונכות והליווי הן לתמוך בעובד ההוראה החדש, להעצימו בדרכו החינוכית, לבסס ולטפח את זהותו האוטונומית ואת תפיסת עולמו המקצועית ולשכלל את כישוריו המקצועיים בשלב הכניסה להוראה. ה"מורה החונך" ו"המורה המלווה" משפיעים במוסדם על קיומה של תרבות קליטה מיטבית, המסייעת למתמחים ולעובדי ההוראה החדשים להיכנס למערכת החינוך בתנאים מקדמי הצלחה במקום עבודתם.

ביחידה לכניסה להוראה במכללת חמדת הדרום מוצעים קורסים להכשרת חונכים. הקורסים מבוססים על שלבי ההתפתחות המקצועית בתפקיד החונך והמלווה, בהתאם לדרישות משרד החינוך ומתווה "אופק חדש".

להרשמה לקורס:

חונכים (מורה חונך ומלווה שלב א)

  • מרצה: דורית דימון
  • שעות לגמול: 30 שעות
  • מחיר: 65 ₪

 

תפקיד מורה חונך

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)