מכללת חמדת הדרום אימצה לעצמה השנה, משנה חינוכית חדשה שכותרתה "פדגוגיה של חוסן". ביסודה של משנה זו, עומדת האמונה שלמורים יש תפקיד מרכזי וחשוב בבניית החוסן של התלמידים.
למורים, מורות וגננות יש תפקידים רבים: להקנות ידע, לפתח מיומנויות, להטמיע ערכים ולעצב זהות ערכית. אך כל אלה לא יתאפשרו אם עובדי ההוראה לא יעסקו בפיתוח החוסן האישי של ה תלמידים, לפתח בקרבם את היכולת להתמודד בהצלחה עם הקשת הרחבה של האתגרים שמזמנים החיים לכל אחד ואחת מאתנו.
כדי לחשוף את המשנה החינוכית מכללתית החדשה בפני הסטודנטיות והסטודנטים, קיימה המכללה יום פדגוגיה של חוסן באירגונם ובניהולם של שי מאמו, ד"ר דניאל ניקריטין. על כל הצד הטכני ניצחה איילת עמר, אחראית רכש וספקים במכללה.
ביום זה הוצגה בפני הסטודנטים המשנה הרעיונית ל "פדגוגיה של חוסן" והדרכים
לאחר מכן, ד"ר חיים שקד הסביר את המונח "פדגוגיה של חוסן" ופרט את חשיבותו ואת דרכי הפעולה המעשיות של עובד ההוראה מול תלמידיו:
- באמצעות התכנים הנלמדים, על ידי קישורם למסרים של חוסן אישי וחברתי.
- (ב) באמצעות שימוש בשיטות הוראה שיש בהן העצמה של התלמיד והגברת החוסן שלו.
- (ג) דרך קשרי מורה-תלמיד במסגרת ההוראה והלמידה, תוך כדי העברת מסרים של הגברת מסוגלות וחיזוק ביטחון עצמי.
- (ד) דרך קשרי מורה-תלמיד מחוץ להוראה, העוסקים באופן ישיר ביכולת של התלמיד להתגבר על קשיים ולהגיע אל יעדים שהוא קובע לעצמו.
ד"ר אורנה נוימן-חדד, ראשת שפ"ח שדות נגב, הסבירה כיצד קשיבות (mindfulness) מאפשרת לתפקד בצורה מיטבית גם בתקופות שישי מתיחות ביטחונית ואתגרים אחרים.
החלק המרגש והמפתיע של היום, היה הקרנת סרט, שבו שלוש עובדות במכללה הציגו את המורה שהיוותה נקודת מפנה בחייהן. הסרט והמפגש עם המורות לאחריו, היו מרגשים ומעוררי מחשבה והמסקנה העיקרית הייתה – לא לוותר אל אף תלמיד.
הכנס היה מושקע ומפתיע, והתגובות היו חמות ומרגשות.
מתלבטים בפני ההחלטה?
פורטל ומוּדל
צ'אט עם יועצת לימודים
חיפוש





