fbpx
צור קשר!

הכנס הראשון של תורה ומדע

איך הכל התחיל?

הכנס הראשון לתורה ומדע התקיים ב 25 לפברואר 1993 (תשנ"ג), ביוזמת מדען יהודי קנדי בשם פרופ' אנדרו סנדרס.
הכנס התקיים בסלון ביתו של פרופ' נתן אביעזר בפתח תקווה, והשתתפו בו פרופ' אברהם גרינפלד, פרופ' משה קווה, פרופ' יוסף בודנהיימר, פרופ' זאב לב ז"ל ופרופ' סיריל דומב ז"ל, כולם חוקרים ומדענים שהקשר בין תורה ומדע קרוב לליבם. כל ההרצאות התקיימו באנגלית.

לכנס תורה ומדע יש כיום ארבע מוסדות אשר מעניקים לכנס את חסותם. אוניברסטית בר-אילן הייתה הראשונה להעניק את חסותה, אולם לאחר זמן קצר הוחלט במרכז האקדמי לב להעניק לכנס גם את חסותו של המרכז. על כן, במשך שנים רבות התקיים כנס תורה ומדע בקמפוס אוניברסיטת בר-אילן ובמרכז האקדמי לב לסירוגין.

לפני מספר שנים הצטרפה גם השלוחה הישראלית של ישיבה יוניברסיטי למעניקי החסות. לדבריו של פרופ' עלי מרצבך: "לפני קצת יותר מעשר שנים הצטרפתי לוועדה האקדמית המארגנת של הכנס. ולפני כ- 6 שנים, השלוחה הישראלית (בירושלים) של ישיבה יונברסיטי ביקשה להצטרף גם היא לכנס ומאז הכנס מתקיים לסירוגין בכל אחד משלושת המוסדות האלו".

מכללת חמדת הדרום משתתפת בכנס תורה ומדע בחמש עשרה השנים האחרונות באופן קבוע. סטודנטיות לתואר ראשון ושני המתמחות במדעים מגיעות לצפות בכנס, וסגל המכללה וסטודנטיות לתואר שני אף לוקחים חלק פעיל בכנס ומציגים בהרצאות הקצרות.

תכנית הכנס

במשך השנים, הגיעה הוועדה המארגנת של הכנס למודל קבוע המרכיב את תכנית הכנס; הכנס נפתח במושב בוקר הכולל הרצאות כלליות במליאה מרכזית, ומושב צהריים הכולל הרצאות קצרות במספר מושבים מקבילים. לקראת הערב מתקיים סימפוזיון בנושא אקטואלי.

בשנים האחרונות נוסף "מושב פוסטרים" בו סטודנטים יכולים להביע עצמם ולהציג עבודותיהם, לרוב מדובר בסטודנטים מאוניברסיטת בר-אילן וממכללת חמדת הדרום.

הוועדה המארגנת של הכנס מקפידה על רמת אקדמית גבוהה: כל מאמר שמתקבל עובר שיפוט, צריך להכיל חומר חדש שלא פורסם קודם וצריך להיות ברמה אקדמית נאותה. כמו כן, מתוך נאמנות לתורת ישראל ולחז"ל מטרת הכנס היא שההרצאות יהיו ברוח התורה, ולא יכילו רעיונות הנוגדים את דברי חז"ל.

לפני כמה שנים הוחלט בוועדת הכנס על מספר פעולות שימשכו צעירים להשתתף בכנס, כמו למשל יצירת מושב העוסק בנושאים כלליים של תורה ומדע עבור בני הנוער.

כנס תורה ומדע ה22 במכללת חמדת הדרום

לפני כשנה, פנתה הנהלת מכללת חמדת הדרום לוועדת המארגנת של הכנס בבקשה לקיים את הכנס בקמפוס של המכללה. ועדת הכנס קיבלה בקשה זו בשמחה והשנה, בפעם הראשונה כנס מיוחד זה יתקיים במכללת חמדת הדרום הסמוכה לנתיבות.

כנס תורה ומדע ה22 יתקיים בתאריך ו' בניסן תשע"ה (26/3/15).

לצפייה באתר הכנס ולהרשמה לחצו כאן.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)