fbpx
צור קשר!

אקדמיה – כיתה, פריצת דרך בהכשרת המורים בישראל

"הקדמה המדעית והטכנולוגית יוצרת אתגר אדיר להכשרת מורים לחינוך דור העתיד"

השתלבותן של הסטודנטיות במסגרת תוכנית אקדמיה-כיתה, משמעותית עבור בית הספר ועבור הסטודנטיות כאחד

השבוע התקיים במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום, מפגש למידה משמעותי של תוכנית אקדמיה-כיתה הפועלת בבתי הספר במועצה האזורית שדות נגב. במפגש שנערך בשיתוף המפקחות של החינוך ההתיישבותי הגב' כרמית הרוש והגב' ענת רונן, מר גיל חדש והגב' ליאת אוליאל ממכון מופ"ת, מוטי אדרי, ראש מחלקת החינוך בשדות נגב, וכן מורים ומנהלים, דנו הנוכחים בהכשרת הסטודנטיות באופן מעשי ובתרומה של ההכשרה למוסדות החינוך השותפים לה, וכן כיצד משביחים את הכשרת הסטודנטיות ומצעידים אותה קדימה.

סגנית נשיא המכללה, ד"ר צביה בר שלום, הסבירה על מהות התוכנית: "כאשר סטודנטיות נמצאות כמה ימים בשבוע לאורך שנת לימודים שלמה בבית ספר הן נתרמות בעצמן וגם התרומה שלהן גבוהה יותר. תוכנית אקדמיה-כיתה מנסה לשפר את הקשר אקדמיה-שדה, ולהפוך את ההשתלבות של הסטודנטיות בכיתה למשמעותי הן עבור המכללה והסטודנטיות, והן עבור מוסדות החינוך שמשלבים אותן".

כחלק מיום הלמידה צפו המפקחים והמנהלים בשיעור לדוגמה בהוראה בצמד, כאשר מורה מכשירה וסטודנטית העבירו יחדיו שיעור במדעים. זוהי רק דוגמה אחת לחלקן המשמעותי של הסטודנטיות בחיי הכיתה, בית הספר וגן הילדים. התכנית במועצה אזורית שדות נגב מקבילה לתוכנית אקדמיה-עיר בנתיבות, שבה משולבים יותר מ- 150 סטודנטיות מהמכללה. בכך נוטלת האקדמית חמדת הדרום חלק משמעותי ופורץ דרך בתוכניות של משרד החינוך להכשרת מורי העתיד במדינת ישראל.

לשם הדגשת החשיבות שמייחסת המכללה לשלבי ההכשרה המעשית של הסטודנטיות השתתפו במפגש ראשי המכללה, הנשיא פרופ' שאול קרקובר, סגניו ד"ר צביה בר-שלום וד"ר חיים שקד, רכז ההדרכה מר שי מאמו והמדריכים הפדגוגיים. במפגש השתתפה גם מפקחת הפיתוח המקצועי ממשרד החינוך עדנה גולדשמיט, שהיתה מעורבת בדו-שיח שהתקיים עם הסטודנטיות וברישום חוויותיהן.

נשיא מכללת חמדת הדרום פרופ' שאול קרקובר ציין כי: "היום יותר מבעבר, כדי להגיע לפסגה ולהכשיר את בני הנוער והילדים, כך שיהיו מוכנים להיות אזרחי העתיד עם כל הידע הדרוש, אנו נדרשים ליוזמות פורצות דרך ולמשאבים רבים יותר. התוכנית הזו היא אחת הדרכים לכך. בפועל אנו עדים  למאמצים האדירים שמשרד החינוך משקיע בנושא".

רכז התוכנית, שי מאמו סיכם את המפגש: "השיח המשותף של נציגי הגופים המכשירים יחד עם הסטודנטיות מייצר כיווני חשיבה נוספים להשבחה וטיוב המתכשרות להוראה לקראת יציאתן למשימות ההוראה והחינוך של דורות העתיד".

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)