fbpx
צור קשר!

אתם ניצבים היום – היום הרת עולם

השבוע הוא השבוע האחרון של השנה. היום, יום רביעי, הוא יום רביעי האחרון של השנה, וכמובן – השבת הקרובה, שבת פרשת ניצבים – היא השבת האחרונה של שנת תשע"ח.
מה המשמעות של "אחרון"? לכאורה זהו סדר כרונולוגי – טכני. תמיד יש מציאות של אחרון,
ובכן, ברצוננו לומר כי אחרון – יסודו במילה אחֵר.
היינו, על האדם לדעת שהמצב האחרון בכל דבר ועניין – פונה אל העתיד ולא אל העבר. כי אנו מבקשים אחרי האחרון – להתחיל אחרת. ללמוד מהסוף, ממה שהיה, ולבנות קומה חדשה ואחרת. האחרון נותן הזדמנות אחרונה לבנות עולם שונה – גבוה ומרומם יותר מתוך מה שהיה. כך שהאחרון הוא היסוד לראשון שמתחיל אחריו. הוא נקודת המוצא של בנין העתיד.
"טובה אחרית דבר מראשיתו" – כולם מבינים ש'סוף טוב – הכל טוב', אבל אנו מבקשים לומר שהסוף טוב מתוך הראשית. בכל דבר ועניין, היום מתחיל מתוך תחושה שהראשית תהיה יסוד ושורש היום כולו.
אנו עומדים להיות ניצבים ביום שנקרא "היום הרת עולם". היום בו נברא האדם – ראש השנה.
היום בו נבראה סיבת בריאת העולם – האדם.
הוא אחרון הבריאה, אך הוא כיתרה והוא נזרה. הוא אחרון – אבל הוא הראש. הוא עיקר מחשבת הבריאה. העולם כולו נברא בשבילו ולמענו.
לכן שבוע זה אמור להיות אחר מכל שבועות השנה. שבוע שלומד מכל השנה, ובונה קומה חדשה לקראת תשע"ט. השבוע הזה הוא נקודת הפתיחה, שמתוך האחרית תבוא הראשית. ובתנאי, שנהיה ניצבים – על דרכינו ועל תורתנו, ומתוך כך גם חכמתנו ומידותינו תהיינה נטועות וניצבות לקראת השעטה וההתלהבות לשנה הבאה בע"ה.
שבת שלום – אחרון לתשע"ח,
שנה טובה ומבורכת,
כתיבה וחתימה טובה

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)