fbpx
צור קשר!

בדרך לכיסא המנהל

25 בוגרי המחזור השני של התכנית היוקרתית להכשרת מנהלים של מכון אבני ראשה ומשרד החינוך במכללה, סיימו בהצלחה את שנת ההכשרה וניגשים בימים אלו למכרזים, והם בדרך לאייש משרות ניהול בבתי ספר של החמ"ד ברחבי הארץ.

תכנית ההכשרה פתחה צוהר לעולמות של ניהול פדגוגי-ארגוני לצד הקניית מיומנויות, כלים, ידע ותוכן רלוונטי. ההשתתפות בתכנית חשפה את פרחי הניהול לסוגיות ניהוליות מורכבות וזימנה סביבות עשירות ללמידה המבוססות על התנסות רציפה ואותנטית וחקר פעולות מקצועיות. ימי הלמידה העיונית התקיימו במכללה, ועסקו, בין היתר, בנושאים הבאים: עיצוב תמונת העתיד של בית הספר – הגדרת חזון אישי ומקצועי וניהול הובלה של שינוי פדגוגי; עיצוב תודעת זהות מקצועית ניהולית חיובית; דמות המנהל כפדגוג; הנהגה, הובלה ופיתוח מקצועי של צוות; דמות הבוגר והתמקדות ביחיד, בפרט ובאחר תוך השתלבותו המיטבית בכיתה הרגילה; כלים ליישום והטמעת פדגוגיה של חוסן, פדגוגיה של קשיבות מודעת ופדגוגיה מוטת עתיד; ניהול כלכה בית ספרית; ניהול יחסים בית הספר וקהילה, רשות, פיקוח והורים; היכרות עם פדגוגיות של חדשנות ויצירתיות; עיצוב סביבות למידה מותאמות ללומד במאה ה-21 ועוד.

בצל הקורונה, מערכת החינוך כולה עברה להוראה מקוונת וכך גם תכנית ההכשרה פעלה במתכונת היברידית של למידה מרחוק. ד"ר ציפי בבצ'יק, ראש התכנית, ציינה כי "הייתה זו הזדמנות נפלאה ללמידה משמעותית, אותנטית ורלוונטית של ניהול משבר בתוך מציאות מורכבת וחוסר-וודאות, ולהבנה של האתגרים העומדים בפני מנהל בית ספר המכהן בעידן של משבר גלובלי עולמי. המשבר מזמן משאב יקר של זמן להתבוננות בפרקטיקות ניהוליות ומהווה קרקע פורייה לצמיחה להתפתחות אישית ומקצועית של פרח הניהול ולחידוד תודעת הזהות הניהולית שלו תוך שימת דגש על טיפוח מיומנויות אישיות ובין-אישיות של חוסן נפשי, רגשי ומקצועי".

 

בוגרי התכנית תופסים את עצמם כמנהיגים חינוכיים מובילי פדגוגיה מיטבית מוטת עתיד. הם מחויבים וחדורי מוטיבציה ליטול על עצמם תפקיד של מנהל מוסד חינוכי תורני ערכי, מונעים מתוך תחושה של שליחות ושואפים לחולל שינוי אמיתי במערכת החינוך הממלכתית דתית ולהשפיע על הלומד בעידן הטכנולוגי ולייצר אי של וודאות בתוך מציאות משתנה ואי-וודאות.

ד"ר חיים שקד, ראש המכללה בירך את מסיימי התכנית והביע הערכה רבה למי שעומדת בראש התכנית, הד"ר ציפי בבצ'יק. "מערכת החינוך הישראלית צריכה היום, יותר מתמיד, מנהיגים חינוכיים ראויים. אנחנו גאים באמון שנותן בנו מכון אבני ראשה להפעלת תכנית להכשרת מנהלי בתי ספר, ומטמיעים בתכנית את עקרונות המשנה החינוכית המכללתית שלנו – פדגוגיה של חוסן. על אף אתגרי הקורונה סיים מחזור תש"ף את לימודיו בהצלחה מרובה. אנו מאחלים להם המשך עשייה חינוכית פורייה בתפקידי המנהיגות אליהם יגיעו".

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)