fbpx
צור קשר!

בוגרת המכללה זכתה בתחרות כרזות של משרד החינוך

בוגרת מכללת חמדת הדרום, צורית כהן (25), זכתה במקום שלישי בתחרות כרזות של משרד החינוך – אגף התמחות וכניסה להוראה בקטגוריית מורה מתחיל. בתחרות השתתפו סטודנטים וסטודנטיות מכלל המכללות לחינוך בארץ והוגשו לתחרות מאות כרזות. צורית זכתה בפרס השלישי בשוויי 500 ₪ על עיצוב כרזה עם הכותרת 'שמים על שקט'.

צורית, בוגרת תואר ראשון בחינוך עם התמחות באנגלית ובוגרת היחידה לכניסה להוראה במכללת חמדת הדרום, היא היום סטודנטית לתואר שני בבלשנות באוניברסיטת בן גוריון. היא חדורת מוטיבציה ושאיפות להמשך דרכה בהוראת האנגלית ובפיתוחה.

צורית מספרת שאחרי החוויה האישית שלה מעולם ההוראה, ששואב כל מורה חדש למערבולת סוחפת, מלאה ברעשי רקע שלפעמים מסיטים אותך מהקול הפנימי שלך שמנתב את דרך פועלך כמורה, חשבה על רעיון הכרזה שהביאה אותה לזכייה עם תקווה ורצון לשינוי.
בהסבר הכרזה צורית כותבת: את שנת ההתמחות שלי ביצעתי כמורה לאנגלית בישיבה תורנית לבנים בבאר שבע. שנת ההתמחות טומנת בחובה קשיים רבים, בין היתר בדמות קולות חיצוניים רבים שמציפים ומערערים את שלוותן ודרכן המתהווה של מורות מתחילות.
"הקשיבי לקול הפנימי שלך" היה המוטו ששיננתי לאורך כל שנת ההתמחות שלי, להשקיט ככל האפשר רעשים וקולות חיצוניים. תיאוריית 'רעשים' זו התגבשה במהלך שנת ההתמחות שלי בה למדתי כי גם העצות החכמות ביותר שיינתנו לי לא יוכלו להחליף את החוויה האישית דרכה אני לומדת בעצמי כיצד בית הספר מתנהל וכיצד עלי לתפקד בתוכו. כמורה חדשה שזה עתה נחתה מעולם הלמידה, רעשים אלו ערערו את דרכי וזהותי המתהווה כיוון שהם פשוט הוציאו אותי מהתמונה וכן הציפו אותי יתר על המידה.

הרעיון העיצובי העומד מאחורי הכרזה—שמים על שקט: העצות השונות (הסותרות זו את זו לעיתים קרובות) הניתנות למורה מתחילה מהוות רעש בלתי נסבל לעיתים. גודל האותיות הולך וקטן ובכך ממחיש את מגמת ההשתקה אליה מייחלת המורה המוטרדת. הצבעים בכרזה—אדום, שחור ולבן מגיעים מעולם הפסיכולוגיה ההתפתחותית. טרייסי הוג (2002) המכונה 'הלוחשת לתינוקות' מסבירה בספרה סודותיה של הלוחשת לתינוקות  כי בחודשים הראשונים לחייהם של תינוקות הם רואים את העולם בשלושת צבעי היסוד- שחור, אדום ולבן. בכרזה ישנו שימוש בשלושת הצבעים הללו כאנלוגיה בין שלב הינקות לבין תחילת דרכה של מורה. הגירויים הבאים בדמות קולות שונים וריבוי משימות המציפים את המורה החדשה ומקשים על התנהלותה דומים לקושי הניצב בפני תינוק רך שזה עתה נולד ועליו להתרגל וללמוד כיצד לחיות בעולם. תמונת המורה המתוסכלת ניצבת במרכז הכרזה וצבועה בצבעים חדים ועזים כדי להמחיש את עוצמת התסכול שחשה המורה לאור הרעשים המציפים את ראשה.

הכרזה מנסה להעביר את המסר כי על המורה להישאר מחוברת לעצמה ולשים במרכז את תהליך ההתהוות שלה כמורה בעלת קול ייחודי. הכרזה שואפת להעביר מסר של העצמה ותמיכה במורה המתחילה שלא פעם חשה כי אינה מסוגלת לשאת את בליל העצות הסובב אותה לצד הרעש הפיזי שקיים בבית הספר.

"היי חזקה, השקיטי רעשים בראשך והקשיבי לקולך כי את, ורק את יודעת מה טוב בשבילך" !

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)