fbpx
צור קשר!

בזכות התוכנית התלמידים כבר פחות שקופים

מחזק, מרגש ומעצים. אין מילים אחרות כדי לתאר את הכנס שהתקיים במתנ"ס העיר נתיבות בר"ח סיוון. כנס סיכום לשנה של מיזם אקדמיה-עיר. מיזם חדשני ופורץ דרך ברמה הארצית. זהו תחילתו של סיפור על שיתוף פעולה עם אהבה גדולה.

אקדמיה למען השטח: בתחילת החודש התקיים בנתיבות כנס בנוגע למיזם "אקדמיה-עיר" של מכללת חמדת הדרום המחבר בין הסטודנטיות לתלמידי בתי הספר. "זאת הזדמנות לצמצום הפערים ולחיבור לשטח", אומרת עדי דוד, סטודנטית במכללה שגדלה בנתיבות.
בראש חודש סיוון התקיים בנתיבות כנס "אקדמיה-עיר" של המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום בשיתוף מנהל החינוך בעיריית נתיבות ומשרד החינוך. הכנס חתם שנת פעילות של התוכנית, שבמסגרתה כ-170 סטודנטיות מתנסות במהלך השנה בהוראה במוסדות החינוך של העיר נתיבות כחלק מתוכנית מקיפה של משרד החינוך. בכנס נכחו נשיא המכללה, פרופ' שאול קרקובר, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, מר רם זהבי, ראש מנהל החינוך בעיריית נתיבות, מר אבי אלישע, המפקח על החינוך המקצועי, מר זאב אלדר, וראש תוכנית אקדמיה-כיתה במשרד החינוך מר גיל חדש. למיזם נרתם גם ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר.

תוכנית "אקדמיה-עיר" מאפשרת לסטודנטיות המכללה להשתלב במשך יומיים בשבוע בבתי הספר ובגני הילדים כמורות וכגננות ולעבוד בצמידות לגננת ולמורה האורגנית ובכך להיות חלק משמעותי מחיי הכיתה, בית הספר והגן. בחמדת הדרום מדגישים כי מטרת התוכנית היא להקנות לסטודנטיות הליך הכשרה אינטנסיבי שישפר את רמת ההכשרה שלהן להוראה, וכן להיות כוח אדם משמעותי לליווי התלמידים ולחינוכם. לתוכנית גם מטרה עמוקה יותר, שבבסיסה עומד הרעיון ליצירת שיתופי פעולה עם מוסדות החינוך והגנים לטובת פיתוח מודלים שונים של פדגוגיה וכן התנסות מעשית המקדמת הוראה במרחבי למידה אותנטיים.

נשיא מכללת חמדת הדרום, פרופ' שאול קרקובר, אמר בכנס: "אנו שמחים להיות המכללה הדתית הראשונה שמקיימת תוכנית כזו. מדובר במכפיל כוח רציני, מאחר שהמיזם רותם למשימה את כל כוחות החינוך שעובדים לטובת התלמידים ללא מחיצות. זהו מיזם שממנו כולנו יוצאים נשכרים. מכללת חמדת הדרום מקווה לתרום בכך את תרומתה לא רק להכשרת הסטודנטיות בצורה מיטבית לתפקידן כמורות אלא גם לבניית קומה נוספת בהשכלה ובחינוך של ילדי נתיבות". מר גיל חדש הביע התפעלות מהמיזם ומהיקפו וכן בסיועו לשבירת מחיצות וקירות של גופים שבדרך כלל כל אחד עובד בנפרד.

עדי דוד, סטודנטית שנה ג' לחינוך במכללה, שגדלה בנתיבות, אמרה כי "תוכנית 'אקדמיה-עיר' גרמה לי כסטודנטית להיות חלק מהשגרה היומיומית של בית הספר. כאחת שגדלה בנתיבות, זה משמעותי מאוד בשבילי להיכנס למערכת החינוך בעיר ולראות את הדברים מהצד השני. כעת, לאחר שנה שלמה בבתי הספר בעיר, אני יכולה לומר שניתן ממש לראות את ההתקדמות של התלמידים במהלך השנה. זאת הזדמנות מעולה לצמצום הפערים ולחיבור לשטח".

יקרת אביטן, סטודנטית  שנה ג' במכללה, הוסיפה: "יש תלמידים 'שקופים' שהמורה לא מצליחה להגיע אליהם בגלל כמות התלמידים והשגרה העמוסה. בזכות התוכנית הסטודנטיות מסייעות להגיע לאותם תלמידים ולתת להם מענה תוך כדי השיעור וגם אחריו".

רכז ההדרכה ומתאם התוכנית מטעם מכללת חמדת הדרום, מר שי מאמו, ציין: "הרעיון שעומד בבסיס התוכנית הינו חיבור בין המכללה לבתי הספר והגנים בשטח.

 במקום לפזר את הסטודנטים שלנו במקומות שונים, מעט בכל מקום, ריכזנו השנה 170 סטודנטיות לפעילות במוסדות החינוך ברחבי העיר נתיבות. מצד אחד הן זוכות להדרכה פדגוגית צמודה ולהתנסות מעשית בצד מורות ותיקות ומנוסות, ומצד שני התלמידים נהנים מכוח עזר סטודנטיאלי בהיקף חסר תקדים שמביא איתו רעיונות חדשניים שיוצאים מבית היוצר של חמדת הדרום".
חזרה למידעון>>

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)