fbpx
צור קשר!

בימת חמדת – אני וליאור בדרך אל האור

ביום שני, התכנסו הסטודנטיות של מכללת חמדת הדרום למפגש נוסף בסדרת "בימת חמדת". בדברי ברכתו עסק סגן נשיא המכללה, ד"ר חיים שקד, בפתגם שטבע הרב קוק זצ"ל – "יציאת מצרים תישאר לעד האביב של העולם כולו".

עיקרה של "בימת חמדת" היה היכרות עם משפחת סורין – עופר, זאבה ולי אור – עם הצגתם "אני וליאור, בדרך אל האור". ליאור, כיום בן 21, אובחן על הספקטרום האוטיסטי בגיל שנה ועשרה חודשים, ומאז ולאורך כל הדרך מתמודדת המשפחה עם אתגרים לא פשוטים, עליות ומורדות במצבו של ליאור, קשיים בירוקרטיים מול מערכות שונות, והתמודדות מול החברה. למרות הכול החליטו ההורים, שהמפתח להצלחה בגידולו של ליאור נמצא באהבה, בקבלה ובנתינה.

משפחת סורין הצליחה לתת לסטודנטיות תחושת שותפות לצמיחה של ההורים ושל ליאור גם יחד, להתמודדויות ולנקודות האור שבגידול ילד מיוחד. עופר וזאבה משדרים לאורך כל ההצגה שהכול אפשרי והכול עניין של נקודת מבט ובחירה. אם בוחרים לאן להסתכל ולומדים לראות את מה שיש בדרך – ניתן להגשים הרבה חלומות.

ההורים סיפרו על המון אנשים טובים בדרך: גננות ומורות שדברים קטנים וגדולים שעשו או אמרו השפיעו על ליאור ומשפחתו, העצימו אותם ונתנו להם כוח להמשיך; אנשים ברחוב שכל מילה הייתה יכולה להחריב או להיפך לחזק ולהעצים; חברים בגן ובכיתה שמצאו בליאור את הדברים המיוחדים והתייחסו אליו כשווה בין שווים. כל אלה ועוד עזרו להם בטעינת המצברים ובהכלה של המצב.

בהצגה נחשפו הסטודנטיות לחייו של ליאור, לקשיים ולהצלחות שלו, לתחומי העניין שמעסיקים אותו, ולכישרונותיו הרבים. ליאור שחיין מצטיין, קוסם ופעלולן, רוכב על אופניים במרתונים ומנגן על ארבעה כלים. הוא ומשפחתו לא נותנים למוגבלות לעצור אותם וממשיכים לכבוש יעדים.

ההצגה הייתה סוחפת, והייתה משולבת ברגעים של צחוק ודמע, פליאה ועוצמה. הסטודנטיות היו שותפות, ענו על שאלות ושאלו שאלות בעצמן. לאורך כל ההצגה שולבה מצגת עם תמונות וקטעי שמע ווידיאו שהמחישו ופתחו צוהר נוסף לעולמם של משפחת סורין.

בסוף ההצגה הביעו הסטודנטיות את התרגשותם ותודתם מהשיתוף המיוחד. עופר שאל אותן מה הן לוקחות איתן כצידה לדרך מההצגה והבנות ענו תשובות מיוחדות: למצוא בתלמידים שלנו דברים טובים ולהעצים אותם, לחנך עם המון חום ואהבה, להאיר לסביבה ועוד. השיח עם המשפחה התארך הרבה מעבר למתוכנן, ונתן לכולנו נקודות למחשבה וכוחות לחג החירות.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)