fbpx
צור קשר!

יום למידה בגן "אור" בבאר שבע

איך מגיעים מתוך סיפורי התורה לפיתוח מיומנויות בתחומים המתמטי, השפתי, היצירתי, המושגי והתנועתי? ביקור של הסטודנטיות שלנו מהחוג לגיל הרך בגן "אור" בבאר שבע חשף בפניהן שיטות חדשניות להוראה פורצת דרך ומוצלחת ביותר.

מנהלת הגן, גב' מרים שמסיאן שהיא גם מד"פית במכללה, מסבירה את העומד מאחורי שיטת הלמידה של כל תחומי הלמידה בגן:

"היוזמה שבחרתי להפעיל בגן היא סיפורי תורה. דרך סיפורי התורה אני מגיעה ליעדים מחמשת תחומי הליבה:
במתמטיקה – הילדים מתמצאים בלוח המאה, הכנת משחקים שונים בשיתוף הילדים.
בשפה – הם מתעדים במילון הגן את שפת התורה ומאיירים בהתאם.
בתנועה – שרים ורוקדים את שירי ארץ ישראל.
בכישורי חיים – מכירים ומתמצאים במפות שונות :מפת העולם, מפת המזרח התיכון ומפת ישראל. הם מכירים מסלולים של דמויות מסיפורי התורה בעלייה ארצה ובמסלולים שונים.
ביצירה – אנחנו יוצרים מחומרים שונים ומביעים את הנלמד."

כך, המבקרים בגן יכולים להתרשם איך הילדים מובילים את הלמידה בתחומים השונים על מנת שהעשייה תהיה חווייתית ומשמעותית.
ד"ר איריס גלילי, ראש החוג לגיל הרך, ומר שי מאמו, רכז ההדרכה במכללה, יזמו ביקור ויום למידה בגן "אור" בבאר שבע שמנוהל בידי מדריכה פדגוגית במכללה – גב' מרים שמסיאן.
צוות המדריכות צפו במגוון פעילויות והתרשמו מהסביבה הלימודית העשירה בגן.
כחלק מקידום פדגוגיות חדשניות בגן, צוות המדריכות הפדגוגיות יחד עם ד"ר גלילי ושי מאמו, שוקדים בימים אלו על תוכנית המקדמת חדשנות סביב נושאים בהתאם לדרישות הלמידה במאה ה-21.

ד"ר איריס גלילי מספרת מעט על הנעשה בגן ועל הביקור:
"הנושא הנלמד הינו החלל, מה שניכר בעיצוב הסביבה החינוכית – על ידי דגמים של חללית וכוכבי לכת, תמונות מרהיבות והסברים תואמי גיל.
ביום הביקור פגשנו את הילדים בסוף תפילת הבוקר בתפילתם לשלום חיילי ישראל, הנפת דגל ישראל ושיר התקווה. צפינו בהם רוקדים ריקודי עם לצלילי שירים המעוררים אהבה למדינה.
הילדים ידעו לספר על יציאתו של אברהם מבית אביו לארץ כנען ולהראות זאת על מפת ארץ ישראל התנ"כית. גם על מפת ארץ ישראל בהווה ידעו הילדים לספר ולהצביע על מקומות רבים בארץ.
בהמשך, כשהתחלקנו לקבוצות קטנות, יכולנו להתפעל מילדים בני חמש המקשרים בין לוח המאה לאירועים הקשורים בעמנו כגון: יום הברית של אברהם אבינו, ימי הבריאה, יום חגיגת הפסח וכדומה.
ניכר כי נועם הליכותיה של מנהלת הגן, גב' מרים שמסיאן, עובר באופן ישיר אל הילדים הקולטים את מסריה לדרך ארץ והעמקת ידע באופן גלוי וסמוי.

 

בחזרה למידעון >>

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)