fbpx
צור קשר!

בנות התכנית 'עתיד חמדת' מארחות את חניכיהם למסיבת פורים

כיתת האולפן בביה"ס התורני 'נועם אורות' בנתיבות זוכה לחיבוק מבנות פרויקט 'עתיד חמדת' במכללה. הבנות שזה עתה הגיעו מצרפת, מאמצות את העולים החדשים והצעירים ובין השאר מזמינות אותם למסיבת פורים עליזה במכללה.

לקראת חג הפורים אירחו בנות התכנית 'עתיד חמדת' את חניכיהן מבית הספר 'נועם אורות' בנתיבות. בהנחיית המד"פית ימית מורסיאנו נפגשות בנות התכנית מדי שבוע עם תלמידים עולים מצרפת לשעתיים של למידה הדדית והיכרות עם עולם ההוראה. הקשר בין בנות התכנית לתלמידים מעניק לשני הצדדים שנה של 'חממה צרפתית' במקביל להיטמעות בחיי ארץ ישראל.

במשך השנה מצוותות הבנות לזוגות עם תלמידים מכיתת האולפן, לפי נקודות החוזק הלימודיים שלהן, כדי שתוכלנה לסייע לחניכים במקצועות כמו מתמטיקה, אנגלית, תנ"ך ועוד.

השיעורים מתנהלים בעברית, למרות שזוהי שפה חדשה לבנות התכנית וגם לתלמידים, ורק במקרה הצורך הם נעזרים בצרפתית. מחצית מכל מפגש מוקדשת ללמידת נושאים אקטואליים ממעגל השנה, והמחצית השנייה – לתגבור לימודי.

לכבוד חג הפורים הגיעו החניכים מבית הספר אל המכללה. סביב שולחנות ססגוניים הם יצרו מסכות ורעשנים, פטפטו בעברית ובצרפתית, וגם רקדו לרקע שירי הפורים העליזים והאווירה השמחה. בין לבין כמה מהמשתתפות בתכנית סיפרו על חוויותיהן במהלך השנה.

שמחה, בת השירות הלאומי המלווה את הבנות העולות בתכנית 'עתיד חמדת', מסבירה ש'עלייה' היא צעד לא קל שחובה לעשותו – בשביל דור ההמשך. עולה שחווה את קשיי הקליטה – צריך לזכור שהוא בעצם חוסך את הקשיים האלה מילדיו שלו.

"אם אימא שלי לא הייתה עושה עלייה – אני הייתי עכשיו מתמודדת עם הסיטואציה הזו. זה צעד לא פשוט, אבל הקושי הוא עכשיו, בשביל הדור הבא. מה שכן, 'חמדת' מקלה מאד על הקשיים. קודם כול, היא נותנת התחלה טובה לעלייה, אבל בעיקר – התכנית הזאת מעניקה שנה של שילוב בין הסתגלות לחיים בארץ לבין הישארות בסביבה של יהודים מצרפת".

שני, תלמידת כיתה ה' שחיה כבר שנה וחצי בארץ, לשאלה -"מה היית אומרת אם היו מודיעים לך שהתכנית עם הבנות מחמדת נגמרת?", היא עונה במתיקות: "זה לא טוב. הם עוזרים לנו. הם יודעים צרפתית, ולימדו אותי דברים שלא ידעתי לעשות קודם. לדוגמה, חילוק בחשבון. ועכשיו אני יודעת"…

סלומה, בת התכנית שרוצה להיות מורה בעתיד, משתפת בתועלת שהיא מפיקה מהקשר הזה, שבו היא פוגשת את הילדים בחזית אחרת שלא הכירה קודם – בכיתה. במסגרת המפגשים היא מתנסה בהכנת שיעורים ומערכים, צופה במורים המוסרים שיעורים, לומדת לתת משוב לשיעורים, ובכלל – נחשפת לעולם ההוראה. בין שאר התחומים שהיא זוכה להעשרה בהם – חשוב ומשמעותי במיוחד השיפור בשפה העברית.

מסיבת הפורים הצוהלת נתנה לכולם דחיפה של שמחה להמשך השנה. פורים שמח!

 

בחזרה למידעון >>

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)