fbpx
צור קשר!

בנות שנה ב' במסלול גיל הרך בביקור בגן המדעי

ד"ר איריס גלילי, ראש חוג הגיל הרך, ומר שי מאמו, רכז העבודה המעשית במכללה, מתארים את הביקור שערכו הסטודנטיות בגן המדעי שנוסד על ידי חמדת הדרום:

"במסגרת ההתנסות בשדה בשנה ג', מבקרות הסטודנטיות בגן המדעי ביום קבוע לאורך ארבעה ימי התנסות. שתי המטרות העיקריות לערוך את ההתנסות בגן המדעי במקביל לגן קבוע הנן:

 

  • מעקב אחר התהליך שחווים הילדים בגן המדעי.
  • הבחנה בחשיבות פיתוח החשיבה המדעית כבר מהגיל הרך.

בעקבות ניסיון עבר ומשוב הסטודנטיות, הגענו להבנה כי כדי שהסטודנטיות תגענה בשנה ג' כשהן בשלות לתהליך, מומלץ יהיה לחשוף אותן לגן המדעי כבר בשנה ב'.
במסגרת שבוע התנסות, יצאנו עם סטודנטיות שנתון ב' לחשיפה ראשונית.
מנהלת הגן, הגב' רחל סלייטר, פגשה אותנו לפני בואם של הילדים, הציעה לסטודנטיות להסתובב בגן ולהתרשם מארגון הסביבה החינוכית המגרה לפעול, לשער, לחקור ולהתנסות.
בהמשך, צפו הסטודנטיות במפגש במליאה בו רחל בחנה יחד עם ילדי גן אדום, כיצד ניתן להסיע את המכונית שעמדה על מפת ארץ ישראל מבלי לדחוף או להפעיל אותה.
לאחר מכן, התבקשו הסטודנטיות לתצפת על ילדים הפותרים בעיה מדעית מבלי לסייע להם ולבחון את האסטרטגיות ואת למידת העמיתים. כשפנו הילדים לקבלת עזרה, היה עליהן לחשוב יחד אתם ולהימנע משליפה מהירה של הפתרון. אסטרטגיה המאפשרת חקירה, חשיבה ולמידה קונסטרוקטיבית.

אנו רוצים  להודות מקרב לב לצוות הגן המדעי בניהולה של הגברת רחל סלייטר והסייעת הפדגוגית הגברת אסתר דוידיאן על יום חווייתי, מהנה, מלמד ובעיקר מעלה חשיבה מחודשת."

מתגובות הסטודנטיות לאחר הביקור בגן המדעי:

אומרת אושרית חורי: "אי אפשר להפסיק להתפעל מכל הרעיונות המקוריים והמיוחדים שיש בגן המדעי! התרשמתי גם מהגננת שהעבירה את הפעילויות. היה מאוד מחכים. בתור אחת שלא אוהבת מדעים, התחברתי לזה מאוד ואולי בעתיד אפתח גם את עצמי בפן המדעי."

שירז יפרח ואיילת קחיית מאבחנות: "התרשמנו איך שילדים מגיעים לתשובה דרך תיווך. כאשר הילדים מגלים בעצמם את התשובה הם זוכרים אותה יותר. התרשמו מאוד מהארגון של הגן. הגן מאובזר בצורה מעניינת ונותן מענה לרעיונות של הילדים. חשוב לתת לילדים להתנסות בחקר בעצמם, וחשוב להקשיב לילדים ולתשובות שלהם. לדעתנו הגננת צריכה ללמוד איך לתווך. היא איננה רק ספקית של ידע אלא גם מתווכת ונותנת לילדים להוביל ולהסיק את מסקנותיהם."
"הצטרפנו אל הילדים במגוון הפעילויות שהוצעו להן. הייתה חוויה מעשירה מאוד הפותחת צוהר לדרכי חשיבה מגוונים.
דרך הגן המדעי ניתן היה לראות כמה חשוב ללמד ולחוות מדע וכמה זה תורם לילדים – ולמרות המורכבות הידועה שבדבר אפשר לעשות זאת וברמה גבוהה ומפתחת מאוד, גם בגיל הרך וכשיש רצון השמיים הם הגבול. תודה רבה" (מוריה בן שושן)

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)