fbpx
צור קשר!

בשבחם של עובדי ההוראה

שלום וברכה,

בימים אלה, כאשר יש מי שמטיל ספק במסירותם של עובדות ועובדי ההוראה ובנכונותם למלא את תפקידם כהלכה, חשוב לחזור ולהזכיר את הסגולות הייחודיות של אנשי החינוך המאיישים את מערכת החינוך שלנו.

הגננות, המורות והמורים בישראל מתאפיינים במחויבות עמוקה לתלמידיהם ולעבודתם. הם חשים חובה מוסרית לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר, ומוכנים להשקיע מעל ומעבר למה שנדרש מהם עבור תלמידותיהם ותלמידיהם. כשהם עושים את מלאכתם הם אינם מביטים בשעון וגם לא בתלוש המשכורת; המוטיבציה שלהם גבוהה במיוחד.

הנשים והאנשים האח ראים לחינוכם של ילדינו בחרו במקצוע ההוראה משום שהם מאמינים בחשיבותם של החינוך וההוראה, ואמונה זו נותנת להם את הכוח להתמודד עם האתגרים היומיומיים הנלווים לעבודתם. הם מודעים ליכולת ההשפעה שניתנה בידיהם ולאחריות הכרוכה בחינוך הדורות הבאים, וניגשים לעבודתם בחרדת קודש.

בתקופה זו ראויים עובדות ועובדי ההוראה להערכה מיוחדת. הם נדרשו להסתגל באופן מיידי להוראה בדרך שונה לחלוטין. היה עליהם ללמוד כיצד להשתמש בכלים טכנולוגיים שלא הכירו, וללמד גם את התלמידים ואת הוריהם כיצד לעשות זאת. ללא כל הכנה הם אימצו שיטת עבודה אחרת לגמרי מזו שאליה הם מורגלים, והתאימו את עצמם להנחיות שהשתנו באופן תכוף.

בכלי התקשורת וברשתות החברתיות נשמעים לאחרונה יותר מדי דברי ביקורת על המורים. אסור שדיונים על מתכונת הלמידה המתאימה לעת הזו ועל שינויים אפשריים במבנה שנת הלימודים יביאו להטלת דופי באכפתיות ובתחושת הערבות של עובדי ההוראה. אנחנו חייבים להתבסס על האמת העובדתית: עובדות ועובדי ההוראה הישראליים ראויים תמיד, ובפרט בימים אלה, לשבח והערכה על מסירותם ומחויבותם יוצאת הדופן.

בברכה,

ד"ר חיים שקד

ראש המכללה

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)