fbpx
צור קשר!

דבר תורה לפרשת קורח

"עבדות אני נותן לכם"

פרשתנו עוסקת באחת הסוגיות המודרניות ביותר – מנהיגות אמת מהי? מחלוקת קורח מול משה, מחדדת את ההבנה המוטעית של בני אדם, כי מנהיגות זה כבוד! זה מעמד! זה שליטה! זה לקבוע לאחרים! ובקיצור – לחשוב שאתה מלך!!!

פרשת קורח מלמדת אותנו כי מנהיגות זו חובה שבצידה זכות, שכל כולה להיות עבד לעבדי ה'. מנהיג, חייב שבבסיס תנועת הנפש שלו, הוא חייב לאחרים. לעשות הטוב, הנכון, השיר והנכון למונהגים שלו. לכפופים תחתיו.. משה רבינו כל ימיו הרגיש רועה נאמן. רועה חייב לצאנו, לרעותו ולהשקותו ולדרוש את טובתו. אין שום צפייה של הרועה מצאנו – רק ההפך.

כך צריכים להרגיש אנשי מעמד , אנשי שררה לכל רמותיהם ולכל תחומי אחריותם.  לדעת, לחיות, להרגיש ולהגשים, כי אנחנו המנהיגים משרתים את המופעלים על ידנו. מנהיג שמרגיש כך – יצליח, כי אז יחסו לאנשים הפשוטים יהיה מפרגן, מבין, מעודד וגם מוכיח. שיתקבל באהבה.

אתה המנהיג, תרגיש חייב לאחרים שמתחתיך, הם יחזירו לך שהם אסירים וכפופים לך – מעל לכל להיות שמחים בכך.

קורח – טעה למרות פיקחותו, הוא  לא הבין שמלכות בישראל – היא עבדות שהיא זכות. זכויות, מחפשים. מלך – עליו כל הזמן לעשות הטוב, המועיל והבונה לעמו ולאנשיו. כי רק אז, , העם והאנשים מוכנים ללכת באש ובמים אחרי המנהיג.

ואכן, מצאצאי קורח, יצא שמואל. שהיה מחזר והולך לעם ישראל בכל ובכל מצב. כי באשר הוא הולך, שם ביתו. ולכן זכה שמואל להיות שקול כמו משה ואהרון. על כן , מנהיג אמיתי לומד מהקב"ה את מתכונת התפקיד, כל הזמן, נותן גומל , יוצר, משפעי – כביכול עובד אצל עם ישראל ולא ההיפך!!

שבת שלום,

הרב אמור שמעון

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)