fbpx
צור קשר!

"הגידול הצפוי בתושבים בדרום מחייב הכשרת מורים נוספים באזור"

בכירי משרד החינוך ביקרו לאחרונה במכללת "חמדת הדרום" שבעוטף עזה ושמעו על הישגיה ועל תחזיות הפיתוח שלה בעתיד. בין הבאים היו מנכ"ל משרד החינוך, מר שמואל אבוהב, הסמנכ"ל למנהל עובדי הוראה, מר איל רם, המפקח מר דוד בוסקילה, וד"ר לילי רוסו, הממונה על ההתנסות המעשית.

במהלך הביקור סיירו האורחים ברחבי המכללה ושמעו על ההתפתחות הגדולה של המכללה, ועל בניית צוות אקדמי איכותי המותאם לדרישות המל"ג והות"ת. הם התרשמו מאוד מהעבודה היסודית שהמכללה עשתה במישורים שונים. בנוסף, המנכ"ל שמע את הצרכים שנגזרים ממיקומה של מכללה בנגב ובעוטף עזה. לצד זאת, קיבל מנכ"ל משרד החינוך סקירה על השפעת הקיצוצים שביצע המשרד בשנים האחרונות על המכללות לחינוך, שמסתכמים ביותר ממאה מיליון ₪, וכן על התהליך הבלתי נגמר של איחוד המכללות לחינוך.

במהלך הסיור נערך תצפית לכיוון נתיבות ונידונה העובדה כי התחדשות הערים מסביב, ובהן נתיבות, שדרות ואופקים, הכוללת בניית יותר מ-30,000 יחידות דיור יגדילו את הביקוש למורים באזור, דבר אשר מחייב חשיבה מחודשת על היערכות מתאימה.

האורחים התקבלו על ידי ההנהלה הבכירה של המכללה, כולל שר החינוך לשעבר ויו"ר העמותה הרב יצחק לוי, נשיא המכללה פרופ' שאול קרקובר, מנכ"ל המכללה קובי ויצמן, סגני הנשיא ד"ר צביה בר שלום וד"ר חיים שקד ואחרים.

ד"ר חיים שקד, סגן הנשיא לעניינים אקדמיים, תיאר בפני מנכ"ל משרד החינוך מה עושה המכללה למען הסטודנטים: "קידום איכות ההוראה נעשה במטרה להעצים את סגל המרצות והמרצים. מתוך הכרה שכל מרצה משמש דגם להוראה עבור הסטודנטים, אשר עתידים להיות דור המורים הבא, המכללה שואפת להקנות למרצות ולמרצים ידע, מיומנויות, עמדות וערכים הנדרשים להוראה מיטבית. בנוסף, קידום איכות הלמידה חותר לפיתוח 'תלמידאות' בקרב הסטודנטיות והסטודנטים: סט של אמונות, עמדות והתנהגויות המשתקפים במחויבות ומוכוונות עצמית ללמידה, התייחסות בכובד ראש ללימודי התואר כלימודים אקדמיים, והשקעת מאמצים ניכרים כדי להצליח".

נשיא המכללה, פרופ' שאול קרקובר, הציג את המדדים לעלייה באיכות המרצים והרמה האקדמית וכן את ההעלאה העקבית ברמת המתקבלים והבוגרים. כמו כן, הוא הדגיש את ההשקעה הכספית בהקמת מרכז סימולציה מתקדם וחדר בריחה פדגוגי-דינמי ייחודי להכשרת סטודנטים ללמידה "מחוץ לקופסה". אלו דברים שכמובן דורשים תמיכה של הפיקוח ותקציבים. בנוסף, חשוב לדעת שכמכללה הדתית היחידה שמכשירה מורים בנגב, אנו המענה היחיד לגידול הצפוי בתושבים בכל האזור שכולל גם את הערים הגדולות אשקלון ובאר שבע, דבר אשר מחייב הכשרת מורים נוספים שייתנו את המענה למערכת החינוך המתרחבת".

פרופ' קרקובר הוסיף: "יש דרישות רבות של המל"ג לשדרוג רמת המרצים, ואנו מחויבים לעמוד בהם. לשם כך אנו זקוקים לתמיכה מלאה של משרד החינוך. המנכ"ל אבוהב הבטיח לעודד ולתמוך בהמשך התפתחותה של המכללה ולסייע בכיסוי הוצאותיה הייחודיות".

 

בחזרה למידעון >>

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)