fbpx
צור קשר!

הדור הבא של חונכים טובים

ביום רביעי  04/06/19 התקיים במכללת חמדת הדרום טקס רב רושם במסגרת המיזם "חניכה בחיוך". בטקס הוענקו פרסים  לחונכים/ות מצטיינים.

בכניסה לאולם הוצגו כרזות של מתמחים מלוות בהסבר שעוררו עניין רב בקרב הנוכחים הרבים.

הרציונל שעמד מאחורי המיזם הוא יצירת חניכה שתיעשה מתוך רצון אמיתי לתמוך, לסייע ופשוט 'להיום שם' בשביל המתמחה. במסגרת המיזם התקבלה החלטה, בפעם הראשונה, ביחידה לכניסה להוראה ובתמיכה של ההנהלה, להעניק פרסים כספיים למורים חונכים מצטיינים. מטרת הפרס היא להוקיר את המורים החונכים אשר קלטו מתמחים ואפשרו להם קליטה מיטבית במערכת החינוך, מה שישפיע בסופו של דבר על רצונם להתמיד בעשייה החינוכית ולהתפתח מקצועית.

החונכים המצטיינים נבחרו בידי המתמחים. לשם כך, מנחי סדנאות ההתמחות בנו יחד עם המתמחים משוב הערכה על תהליך הקליטה ואופי החניכה. המשוב ניתן על פי מדדים שנמצאו חשובים בעיני המתמחים לתהליך קליטתם בידי החונכים. מכלל החונכים של המורים המתמחים נבחרו עשרה אשר קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר מידי המתמחים שלהם במשובי ההערכה. עשרת החונכים הזוכים  קבלו תעודת הערכה ופרס כספי בגובה של 1500 ₪ כל אחד.

את הטקס פתחה ד"ר אסתר גואטה, ראש היחידה לכניסה להוראה. בדבריה הציגה את הרציונל שעמד מאחורי המיזם. בהמשך הציגה ד"ר כוכי פרג'ון, רכזת הסטאז' במכללה, את כל התהליך החל מבניית משובי ההערכה ועד לבחירת החונכים הזוכים בפרס הקליטה המיטבית.

את החלק של הברכות פתחה ד"ר צביה בר שלום סגנית הנשיא, אשר בדבריה נתנה מבט כולל על מעמד המתמחים, תפקידם של החונכים ותרומתם המיוחדת לקליטה מיטבית של המתמחים. מר זאב אלדר, המפקח על הכניסה להוראה במחוז דרום, הדגיש אף הוא בדבריו את התפקיד החשוב של החונכים והדגיש את העובדה שחניכה מיטבית של המתמחים תצמיח את הדור הבא של חונכים טובים. טקס הענקת הפרסים היה מרגש ביותר.

בזמן שכל מתמחה נקרא לקבל את התעודה ואת הפרס  הוצגה שקופית ובה דברי השבח של המתמחה על החונך והנימוק להמלצה להעניק לו את הפרס. ד"ר כוכי פרג'ון קראה בהתרגשות את דברי המתמחים. דברי השבח והחיבוקים החמים שהעניקו המתמחים לחונכים הזוכים המחישו יותר מכול מהי קליטה מיטבית.

היוזמה הברוכה זכתה לדברי שבח מנציגי משרד החינוך שנכחו בטקס וביניהם מר זאב אלדר המפקח המחוזי על הפיתוח המקצועי, גב' איריס נהון מדריכת סטאז' מחוז דרום וגב' אסתי פירסטיין חברת אגף הכניסה להוראה במשרד החינוך.

חזרה למידעון>>

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)