fbpx
צור קשר!

היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

היום, ב-3 בדצמבר, מציינים מידי שנה ברחבי העולם את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. היום מוקדש לקידום ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות ולעידוד התמיכה בכבודם, בזכויותיהם ובשלומם. מטרה נוספת לציון יום זה, להגביר את המודעות לתועלת שבהכללת אנשים עם מוגבלות בכל היבטי החיים הפוליטיים, החברתיים, הכלכליים והתרבותיים.

היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות של האו"ם, מצויין מאז שנת 1992, וגם בישראל מציינים את היום החשוב הזה במגוון פעילויות לקידום המודעות ברחבי הארץ.

 

International Day of Persons with Disabilities (IDPD), 3 December 2020

לאתר האו"ם ליום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות:

לכל המידע אודות היום הזה, סרטונים וסיפורים מרתקים באתר האו"ם: לחצו כאן

 

פעילויות חינוכיות של עמותת נגישות ישראל:

מוזמנים להיכנס לאתר, לקרוא על העמותה ולהוריד את הפעילויות המומלצות בנושא נגישות. באתר תמצאו חוברות הסברה, מערכי שיעור למורה ומידע נוסף. מטרות הפעילות להעלות למודעות את הקשיים הפיזיים והבעיות בהשתלבות הנכים ולבחון כיצד בני נוער יכולים לתרום לשילוב בני נוער נכים בסביבתם הקרובה.

https://bit.ly/39IbofD

 

רץ ברשתות החברתיות:

פרויקט ״מייקרס פור הירוס״ של עמותת Restart 

לרגל יום ההוקרה לפצועי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה 2020 כתב והלחין צחי הלוי את השיר ״נולד מחדש״ ושר בביצוע מרגש עם יוסף אברמסון יחד עם הרכב של פצועי צה״ל, מתנדבים ומנטורים של העמותה.
עמותת ריסטארט מסייעת לפצועי צה״ל לחזור למעגל החיים ולהחזיר את תחושת המסוגלות.
המוצרים המצולמים פותחו עבור הפצועים על ידי מאות מתנדבים במסגרת פרוייקט ״מייקרס פור הירוס״ ב4 השנים האחרונות. יוסף אברמסון נפצע בצוק איתן בידו ולא יכל לנגן במשך חמש שנים עד שצוות מתנדבים בפרוייקט בנו לו סד מיוחד שאפשר לו לחזור לנגן בגיטרה.

צפו בסרטון המרגש בפייסבוק של restart:  לחצו כאן

 

פרויקט "מיוחד זה אחי" בווצאפ ובאינסטגרם:

לרגל יום המוגבלויות הבנלאומי (3.12),
הקמנו פרויקט "מיוחד זה אחי" ?, למען האחים שיש להם אח עם צרכים מיוחדים,
עבור זה פתחנו אינסטגרם.
אם יש לכם סיפורים?, חוויות⛷️, סרטונים?, תמונות? או כל דבר אחר לשיתוף?, נשמח שתשלחו לנו ווצאפ למספר?- 0583668037
מוזמנים לעקוב ולשתף ??- Special_is_my_brother

 

זכויות ילדים עם מוגבלויות:

האמנה הבינלאומית לזכויות הילד/ה מנחה: "לילד עם המוגבלויות יש זכות לחיים מלאים והוגנים, המקדמים עצמאות ומקילים על השתתפותו הפעילה בחיי הקהילה. על המדינות החברות להעניק לו, ככל שניתן, טיפול מיוחד, סיוע ושירותי חינוך בהתאם למוגבלות שלו"…

במגילת העצמאות של מדינת ישראל נאמר " מדינת ישראל….תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין…." בסעיף זה בא לידי ביטוי הזכות לשוויון בפני החוק כלומר, איסור הפליה לרעה. אין להפלות אדם לרעה רק בשל היותו שונה בדת, גזע או כל תכונה אחרת אך, יש להפלות לטובה קבוצות מסוימות באוכלוסייה כגון קבוצה עם מוגבלויות שונות, כדי לחזק את השוויון.

שנת 1988 חוקק חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במטרה "להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות, ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולתו".

על פי האמנה לזכויות הילד, ילדים עם מוגבלויות הם ילדים בעלי מגבלות רגשיות, נפשיות או גופניות הצריכים לקבל סיוע כללי ועזרה טיפולית כך שיוכלו להתחנך ולהשתלב, כמידת יכולתם בחיי החברה.

(המידע מתוך אתר זכויות התלמיד של משרד החינוך)

 

כתבות בנושא: 

"האוכלוסיות עם צרכים מיוחדים הן אלה שנפגעו קשה במיוחד מהקורונה", לכתבה בוואלה

ניצחון האור על החושך: ילדי מרכז 'עדי' ניצחו את המוגבלות עם מיצגים מרהיבים, לכתבה בקול חי

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)