fbpx
צור קשר!

היחידה להתפתחות מקצועית מציגה תערוכת יצירות אמנות

לאחרונה (י"ב אדר; 3/3/15) נפתחה תערוכת יצירות אומנות במתחם היחידה להתפתחות מקצועית שבמכללת חמדת הדרום. תערוכת זו מהווה את סיום הקורס "יהדות וספרות באמנות הפסיפס מהלכה למעשה", קורס המתקיים זו השנה שנייה במכללת חמדת הדרום בפיקוחה וביוזמתה של הגב' מיקי בנאי- המפקחת על החינוך לאמנות במחוז דרום ובהנחייתה של האמנית גב' ציפי נחליאלי.

אודות הקורס "יהדות וספרות באמנות הפסיפס הלכה למעשה"

הקורס מיועד לעובדי הוראה ומטרתו לאפשר למידה משמעותית בכל תחומי הדעת, ובכל שִכבות הגיל על ידי אמנות הפסיפס ומתן כלים ומיומנויות המאפשרים ביצוע למידה כזו באופן מעשי.
הקורס התמקד בשילוב יהדות וספרות וכיצד באים לידי ביטוי באמנות הפסיפס הלכה למעשה. בהשתלמות זו מושם דגש רב על למידה בינתחומית, דרכים להפעלת תלמידים לפיתוח חשיבה יצירתית בינתחומית ושיתוף פעולה בין מורים מתחומי דעת שונים, תוך יישום סדנאי.

נושאי הלימוד המרכזיים בקורס הם:

  • הקניית כלים להתבוננות וקריאה של טקסטים ספרותיים ומן המקורות וביטויים באמנות הפסיפס
  • רכישת ידע בטכניקות העיקריות של אמנות הפסיפס ושילובן בהוראה הבינתחומית.
  • התנסות בחיתוך זכוכית, קרמיקה ואבנים ועיצובם לכדי עבודות מוזאיקה.
  • בניית יחידות לימוד ליישום בכיתה בהלימה לנלמד בקורס.

"אין אדם שלם, אלא כשיהיה כולל הדעות והמעשה"/ ציפי נחליאלי

אפשר לראות את הסדנא הבינתחומית כסוג של מעבדת למידה שבה הנושא הספרותי הוא המניע את החשיבה. שאין בה מובן מאליו, ואין בה חיפוש אחר נוסחה אחת קבועה. בתהליך למידה זה, הדרך שנסללת בין התחומים ובתוכם היא עיקר העניין. מטרתי הייתה להקנות למידה חווייתית וחשיבה יצירתית בינתחומית המעשירה גם את הלומד וגם את החומר הנלמד עצמו. למידה מאפשרת להרחיב את הנושא הנלמד, לראות אותו מנקודות ראות רבות, לקשור בין תחומים, תכנים, יוצרים, ויצירות, וליצור מרקם עשיר ועמוק של דעת.

תערוכת היצירות של המשתלמים היא ההוכחה לכך שזה אפשרי, אפשר שגננות ומחנכות ביסודי ובתיכון ילמדו באותה ההשתלמות בצד מורות לאמנות ולאנגלית, אפשר שהמגזר הדתי יחבור לממלכתי ולקיבוצי, זוגות מורים מגלים ענין משותף ולומדים בהרמוניה מושלמת עם חדוות יצירה ושיתוף פעולה פורה, בבחינת "זה נהנה וזה לא חסר".

חגיגה לעיניים/ ד"ר אורלי קולודני, ראש היחידה להתפתחות מקצועית

תערוכת "אמנות הפסיפס" הינה בהחלט בגדר חגיגה לעיניים ומרגשת מאוד, עבודות בשלל צבעים המשתלבים לתמונה צבעונית נפלאה. במכללת חמדת הדרום חרטנו על דגלנו את נושא הלמידה המשמעותית, לייצר תנאים המקלים ומאפשרים לעובדי ההוראה גמישות, יצירתיות, חדשנות ופריצת דרכים חדשות, תוך יישום והטמעה. בקורס "יהדות וספרות באמנות הפסיפס מהלכה למעשה", הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת. המשתלמים למדו באופן פעיל, חוו הוראה רלוונטית ומחוברת למעגלי חייהם. על המורים, יוצרי ההוראה, היה להרחיב את יריעת המארג החינוכי, וליצור תנאים המאפשרים צמיחה מקצועית ופריחה פדגוגית.

אני תקווהּ שהכלים שרכשו המשתלמים במהלך הקורס יתווספו לארגז הכלים האישי של כל מורה וגננת, ויסייעו בידיהם לאפשר, לכל תלמידה ותלמיד במערכת, לחוות מידי יום למידה משמעותית.

אני פונה אל כלל ציבור עובדי ההוראה להירשם לקורסים המוצעים במסגרת היחידה להתפתחות מקצועית ולרכוש ידע, כלים, מיומנויות, אשר יסייעו בידם להפוך את החזון למציאות, את החלומות למעשים, את התוכניות ארוכות הטווח לפעולות יום יום.

התערוכה מוצגת בימים אלה במתחם היחידה להתפתחות מקצועית בניין ד' כניסה ב'.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)