fbpx
צור קשר!

הילכו שניים יחדיו?

בס"ד

יום חמישי ,א' ראש חודש כסלו, תשע"ט

הילכו שניים יחדיו? פרשת תולדות.

פרשת תולדות ,היא פרשת יסוד החינוך בעידן משתנה ומגוון. שני הורים קדושי עליון, רבקה ויצחק, זוכים לגדל שני ילדים שונים בתכלית השינוי-מלידה. "ויתרוצצו הבנים בקרבה", כל אחד רוצה ונוטה לכיוון אחר מלידה, זה לבית המדרש, וזה למגרש-לעבודה זרה. ואחרי שנולדו, זה נותן ריחו וזה נותן חוחו (קוצו)

וההורים – שונים לגמרי, זו מבית בתואל, עובד עבודה זרה. והיא צדיקה בת רשע. וזה קודש קודשים, שעלה על המזבח, צדיק בן צדיק.

שני הורים שונים, ושני ילדים שונים. "הילכו שנים יחדיו" – פעמיים. ברוך ה' מצליחים לחיות ביחד כל אחד בדרכו ובהנהגתו, נושא בעול חברו, באופן מרשים ומעורר השראה. שניהם יודעים שהילדים שונים. ואכן, כל אחד, אוהב ומעדיף באהבתו את הבן האחד. ומצליחים לנהל בית קדוש, מתוך אהבה, שכינה וקדושה.

ומגיעים ימים של הקמת הבית. זה לוקח מבנות בארי החיתי. וזה לוקח את רחל הגדולה והענקית בת לבן- רחל אמנו. וההורים – אין להם נחת מעשיו. ומיעקב מקבלים פי שניים.

יש לדעת שההורים חייבים לקבל את ילדיהם, כפי שהם. לאהוב אותם כפי שהם. אבל באמת לאהוב לא להעמיד פנים של אהבה ומותר לחלוק בן ההורים ברגשות שלהם. אבל בדרך חייבים להסכים לדרך אחת ויחידה ואין בילתה. לא להתייאש, לא להרפות מדרך האמת. ואחרי כל ההשתדלות לא להרגיש רע עם התוצאה. אלא להכילה הרי שבסוף, "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו". "והיה ה' למלך על כל הארץ…" בסוף ,יש גאולה ויש מלוכה ויש אמת.

שבת שלום וחודש טוב

עשה לך רב- שו"ת

שאלה: למה חודשי כסלו ומר חשוון פעמים מלאים (30 יום ) כמו השנה, ופעמים חסרים (29 יום) כל אחד?

תשובה: לוח השנה העברי ייחודי ומיוחד והוא פועל על פי העיקרון שהמועדים מהתורה, פסח, שבועות, סוכות. חייבים לחול בעונה הטבעית של השנה, פסח באביב, סוכות בסתיו וכו'.

יש התאמה מלאה בין משמעות המועדים לבין הטבע. וכדי שזה יקרה מדייקים מאוד- אפילו ביום אחד, מתי יחול ראש חודש.

שבת שלום וחודש טוב

הרב אמור שמעון.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)