fbpx
צור קשר!

הכשרה מעשית בלימודי חינוך לבנים

 

במהלך לימודי חינוך לבנים במכללת חמדת הדרום, פרחי ההוראה מגיעים לבתי ספר שונים המאמנים אותם ומאפשרים להם להתנסות בהוראה. אחד מבתי הספר המאמנים הוא "אמירים" בבאר שבע בו מתקיים פרוייקט ייחודי בשם "הגינון ככלי חינוכי". הפרויקט נעשה בהנחיית המד"פ וכחלק מהעבודה המעשית- אחת לשבוע, למשך כחצי שעה, פרחי ההוראה עובדים יחדיו בגינון עם תלמידים המתקשים בלימודים בשל בעיות רגשיות, מוטיבציוניות וחברתיות. התלמידים נבחרים מתוך הכיתות בהם פרחי ההוראה מלמדים כדי ליצור קשר אישי בין פרחי ההוראה לבין התלמידים במטרה לאוורר רגשות ולקדם למידה.

לימודי חינוך לבנים

מטרות הפרויקט בעבודה המעשית:

  1. העלאה וגיבוש של תחושת המסוגלות העצמית של פרחי ההוראה ושל התלמידים.
  2. הקניה של כלים נוספים ללמידה חלופית חוץ כיתתית בקרב פרחי ההוראה.
  3. יצירת קשר בין תלמידים לפרחי ההוראה.
  4. חיזוק הקשר בין פרחי ההוראה לבית הספר והטבעת חותם בבית הספר.
  5. פיתוח מיומנות של עבודת צוות ושיתוף בקרב פרחי ההוראה ותלמידיהם.
  6. ללמד ולכוון את פרחי ההוראה להיות רגישים למסרים גלויים וסמויים של תלמידים לגבי סוגיי הבעיות שהם מתמודדים איתם.

הרציונל:

חיזוק הביטחון העצמי והדימוי העצמי של פרחי ההוראה ביכולתם להיות משמעותיים עבור תלמידים, רגישים וקשובים אליהם יוביל בסופו של תהליך לחיזוק הביטחון העצמי והדימוי העצמי של התלמידים.

השיטה:

המפגש מתחיל בפתיחה והסבר על המטלות לאחר מכן עוברים לעבודה המעשית של פרחי ההוראה ובסיום מתבצע סיכום בו כל חברי הקבוצה מבצעים רפלקציה קבוצתית. במהלך העבודה התלמידים נחשפים לעמל המלווה באחד הנאה ומצד שני גם לבעיות וקשיים אותם הם נדרשים לפתור בשיתוף פעולה ועבודת צוות הדורשת לעיתים פיתוח היכולת לבקש עזרה.

פרחי ההוראה מקבלים כלים לאבחון מסרים גלויים וסמויים של תלמידים לגבי סוגיי הבעיות שהם מתמודדים איתם. פרחי ההוראה מונחים לפתח את תחושת המסוגלות העצמית שלהם ובכך גם את של תלמידיהם בעזרת שרשרת של הצלחות בתקווה כי תחושת המסוגלות העצמית תתורגם לאחר מכן לתכנים הלימודיים.
בנוסף מודגש הפן החברתי של עזרה לזולת. לדוגמא, במהלך העבודה התלמידים מגדלים ירקות שיסופקו בחלקם לנזקקים.
במהלך העבודה, פרחי ההוראה יוצרים קשר אישי עם התלמידים ויוצרים אקלים המאפשר שיח וחשיפה של התלמידים ובכך הם מהווים להם אוזן קשבת לבעיותיהם ובכלל חיוך וחיבוק שלא תמיד הם זוכים לו, שומעים את הקשיים שלהם ונותנים להם כלים להתמודד איתם.

לימודי חינוך לבנים

מכללת חמדת הדרום מציעה לימודי B.Ed לימודי חינוך לבנים, הכוללים התמחויות במדעים, בתושב”ע, במתמטיקה ובחינוך המיוחד- הלימודים הינם לימודי ערב נפרדים.
למידע נוסף לחץ כאן

יחידת הרישום תשמח להרחיב בכל שאלה:  banim@macam.ac.il 08-9937666 שלוחה 110

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)