fbpx
צור קשר!

המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה | במכללה

לאור ההחלטה על סגירת כל מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, עברנו, עד להודעה חדשה, ללמידה מרחוק. שקלנו גם את האפשרות לדחות את הסמסטר לאחרי פסח, ולהאריך אותו אל תוך חודש יולי, אולם מכיוון שאיננו יודעים כיצד יתפתח המאבק בקורונה, וכדי שלא להגיע חלילה למצב שבו הסטודנטיות והסטודנטים יפסידו את כל הסמסטר, העדפנו – כמו מרבית המוסדות האקדמיים – לעבור מידית ללמידה מקוונת.

החלטנו, שהלמידה המקוונת תתבצע בשני אופנים: למידה סינכרונית, שבה המרצה והסטודנטים נוכחים בשיעור המקוון באותו הזמן, ולמידה א-סינכרונית, הנעשית באמצעות חומרי קריאה ומטלות המועלים לאתר הקורס. כדי להקל על הסטודנטיות והסטודנטים, מרבית הלמידה תהיה א-סינכרונית, וגם כאשר יתקיימו שיעורים סינכרוניים הם יהיו ללא חובת נוכחות.

בתקופה האחרונה השקענו מאמץ רב בהיערכות למקרה של סגירת המכללה, ועל כן הגענו מוכנים למצב החדש. מכיוון שאנו משלבים באופן קבוע את התשתית המקוונת של מערכת המודל בהוראה שלנו, המעבר ללמידה מרחוק קל יותר. היחידה לחדשנות מקיימת השבוע סדרת הדרכות מקוונות, שמסייעת למרצים להכיר כלים נוספים ללמידה מרחוק. פרסמנו גם מדריכים כתובים וסרטוני הדרכה על כלים מקוונים העומדים לרשות המרצים.

המעבר ללמידה מרחוק חייב אותנו להערכות מחודשת בקשת רחבה של תחומים. בשל סגירת הגנים ובתי הספר, ההתנסות בהוראה תיעשה במתכונת חלופית. כל הבחינות שתוכננו לתקופה הקרובה תתקיימנה במתכונת של מבחן בית, המבוסס על הבנת החומר ויישומו, או בחינה טלפונית. הספרייה אינה פתוחה למבקרים, אך נותנת ייעוץ והדרכה במייל ובטלפון.

נכון לעכשיו עבודת המנהלה נמשכת כרגיל. בימים האחרונים אנחנו פותחים לעובדים רבים את האפשרות להתחבר מהבית אל המחשבים במכללה. התנהלות המכללה תותאם להנחיות חדשות אם תהיינה.

המצב הייחודי שנוצר הוא עבורנו הזדמנות ליישום פדגוגיה של חוסן. אנו נשענים על מקורות הכוח של המרצים והסטודנטים, ומנסים לסייע לכלל באי המכללה להתמודד עם המציאות החדשה. מי שחש מצוקה או רוצה להייוועץ, מוזמן להתקשר אל הפסיכולוגית אתי כהן. בעזרת ה' נתברך כולנו בבריאות שלמה, ונחזור לשגרה מהר ככל האפשר.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)