fbpx
צור קשר!

הסבת אקדמאים להוראה באקדמית חמדת סוללת את הדרך לקריירה מתגמלת

לאחרונה אנו עדים לתופעה בה אקדמאים רבים שכבר מחזיקים במקצוע מסוים מחשבים מסלול מחדש ובוחרים לבצע הסבת מקצוע לחינוך והוראה.

הסיבות לכך רבות ומגוונות, חלק עושים זאת בשל היציבות הכלכלית היחסית שמציעה מערכת החינוך, אחרים מגיעים לתחום מתוך תחושת השליחות – היכולת להשפיע, לעצב את אנשי המחר, ויש כאלו שהקורונה גרמה להם לשקול מחדש את אופציות התעסוקה שלהם.

למה יותר ויותר אקדמאים בוחרים בהסבה להוראה וחינוך?

אקדמאים רבים תולים את הכפפות אחרי שנים רבות של עיסוק במקצוע מסוים, הם עוזבים מאחור לעיתים שנים ארוכות של קריירה משגשגת, ומוצלחת, עתיד ורוד שמובטח להם – כדי לעבור לכותלי בית הספר, לחדר המורים, לתלמידים ולכל המחויבויות הנלוות. מקצוע ההוראה והחינוך זוכה לאהדה מחודשת בגלל שהוא מאפשר יציבות, שגרה, ודאות – שלושה דברים שנפגעו כליל הודות למגפה העולמית. עולם ההוראה והחינוך זקוק לאקדמאים, הם נכס לתחום כיוון שהם מגיעים עם ניסיון חיים, תובנות, ידע, פרספקטיבות ייחודיות שיוכלו להנחיל לדור העתיד.

מסלולי תעודת הוראה לאקדמאים

אנחנו באקדמית חמדת מקבלים בברכה אקדמאים שרוצים לחולל שינוי אמיתי, ומרגישים שחינוך הוא המקום בו הם יממשו את ייעודם, ימצו את יכולותיהם על הצד הטוב ביותר. תכנית ההסבה כוללת 2 מסלולי לימוד נפרדים ל- גברים ולנשים מתוך התחשבות בערכים והמסורת היהודית, אך המשותף לכל אחד מהם הוא הדגש על עשייה, פרקטיקה בהוראה – הכשרה מעשית, סטאז' ולימוד התכנים הרלוונטיים לכל תחום ידע בו ירצו להתמקצע.

בכל מסלול נקבע היקף השעות והימים בתחילת השנה על ידי ראש החוג, כך שימי הלימוד מותאמים באופן מדויק ואינדיבידואלי לסטודנטים שמבקשים לשלב עבודה עם מסלול תעודת הוראה לאקדמאים כאשר חלק מהמסלולים מתחילים את שנת הלימודים האקדמית בספטמבר, ואחרים רק לאחר החגים.

תכנית הלימודים להסבת אקדמאים להוראה במכללה האקדמית חמדת כוללת מבחר חוגי הוראה:

  • מדעים מדויקים – מכשירים את הסטודנטים לעורר בדור העתיד את האהבה והסקרנות לתחומי המדע, הטבע והטכנולוגיה, בשילוב עם נושא האמונה – כיצד להתמודד עם התנגשויות בין העולמות וכיצד ניתן לפתור אותן בצורה יעילה.
  • אנגלית – אנו מכשירים מורות מקצועיות שילמדו את דור העתיד את השפה האנגלית ועקרונותיה בצורה שתסייע להם לטפח את הכישורים ולסלול את הדרך לעתיד מוצלח.
  • מתמטיקה – החוג למתמטיקה פועל בשני מישורים: הוראת המתמטיקה ולימוד תכני המתמטיקה כדי שהמורים של המחר ידעו את תחום הידע הזה על בוריו ויעבירו אותו לתלמידים ביעילות כך שהם יוכלו לפתוח כל דלת מקצועית שרק ירצו בעתיד.
  • תנ"ך – בחוג למקרא הסטודנטים לומדים את טעמי המקרא השונים, וספרי התורה כדי לטפח ערכים והשקפות אותם ינחילו לתלמידיהם בעתיד. לימודי המקרא מסייעים להם גם בפיתוח יכולת ניתוח טקסטים מקראיים.
  • חינוך מיוחד – החוג לחינוך מיוחד מספק לסטודנטים את מיטב הכלים לתת מענה ייחודי ומכיל לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים מכל קצוות הספקטרום בגילאים 6-21, הן במסגרות החינוכיות הרגילות, והן בבתי ספר לחינוך מיוחד.
  • חינוך לגיל הרך – בחוג זה הסטודנטיות לומדות מגוון כלים ודרכים לטפח את הסקרנות ומיומנויות הלמידה בילדים בגיל הרך.
  • ספרות – החוג לספרות מכשיר סטודנטיות שישתלבו בהוראת הספרות ויחזירו את אמנות המילים לקדמת הבמה התרבותית.
  • תושב"ע – תורה שבעל פה מהווה תשתית מרכזית של היהדות. לימודי תורה שבעל פה עומדים בבסיסה של מערכת החינוך הממלכתית-דתית.

מבחר הדיסציפלינות שאנו מציעים לאקדמאים רלוונטיות למציאות החינוכית העכשווית. אצלנו כל אקדמאי ימצא את הנתיב הנכון ביותר עבורו, את המקצוע שיש לו נטייה טבעית אליו, גישה ותשוקה שהוא יעביר הלאה לדורות הבאים. בתום הלימודים, האקדמאים מקבלים תעודת בוגר בהוראה (B.Ed) עם התמחות במסלול הלימודים שבחרו להתמקצע בו.

אנו מטפחים מנהיגים חינוכיים יצירתיים, רגישים, ומקצועיים ביותר שמודעים למגמות המתרחשות בשדה החינוכי ויודעים להתאים את עצמם, להמציא את עצמם מחדש ולתת מענה לשינויים, תוך כדי שהם מעניקים מהידע שלהם לילדי הארץ, מספקים להם את מיטב הכלים להצליח ולהגיע להישגים מרשימים. 

אם גם אתם אקדמאים שרוצים למצוא את עצמם במקצוע מאתגר, מספק ובעל משמעות שתהדהד לדורות רבים – הירשמו כאן 

מעוניינים לשמוע עוד על האקדמית חמדת ופועלה? היכנסו

יש לכם שאלות נוספות? לחצו פה ואנו נענה בהקדם!

*נכתב בשיתוף אופטיוויז

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)