fbpx
צור קשר!

הרב חיים קנייבסקי, זצ"ל

מוישימי, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 data-lazy-srcset=, via Wikimedia Commons" width="270" height="300" longdesc="https://www.hemdat.ac.il/?longdesc=27650&referrer=27649">המכללה האקדמית חמדת מרכינה ראש יחד עם כל בית ישראל עם פטירתו של גדול הדור הרב חיים קנייבסקי, זצ"ל.

הרב נפטר ביום שישי ט"ו אדר ב', 18.3.22 בביתו לאחר שלא חש בטוב כמה ימים. בן 94 בפטירתו.

הרב שמריהו יוסף חיים קַנְיֶבְסְקִי (ט"ו בטבת ה'תרפ"ח, 8 בינואר 1928 – ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ב, 18 במרץ 2022) היה רב חרדי-ליטאי בולט, פסק וחיבר ספרים רבים במגוון נושאים תורניים וענה על שאלות הלכתיות רבות. קונטרסים ובהם תשובות שלו בהלכה, הודפסו בספרי הלכה ולוקטו בספרים ייעודיים.

הרב קניבסקי היה מפורסם אף מחוץ למגזר החרדי ורבים הגיעו לקבל את ברכתו ועצתו.

הרב קניבסקי נחשב בקיא בספרות התורנית, ובייחוד בספרות חז"ל, כולל מדרשים קטנים שהעיסוק בהם אינו רווח. דרך לימודו התבססה על בקיאות רחבה, השוואת המקורות וביאורם זה על פי זה. בקיאותו הקנתה לו בציבור החרדי את התואר "מרן שר התורה".

הרב קניבסקי לא מסר שיעורים או שיחות למעט שלוש פעמים בשנה. בימי פטירת החזון איש ואביו מסר שיעור תורני על פי דרך לימודם בבית הכנסת לדרמן, וביום פטירת הרב שך מסר שיעור משניות בביתו.

אלפי מכתבי שאלות נשלחו אליו מדי שנה, בכל תחומי העניין התורניים. תשובותיו בדרך כלל קצרות מאוד וכוללות מילים בודדות. מתשובותיו שבכתב ושבעל-פה התפתחה ספרות שו"ת ענפה. כמאה ספרים מכילים מדור תשובות שלו לשאלות המחברים. לא אחת התבטא שמחמת כתיבת התשובות לשאלות הרבות התעכב בכתיבת ספריו.

ברוך דיין האמת.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)