fbpx
צור קשר!

ברוך דיין האמת: הרב יהודה הרצל הנקין הלך לעולמו

ט' בטבת תשפ"א (24.12.20)

הרב יהודה הרצל הנקין, ששכל את בנו הרב איתם הנקין וכלתו נעמה הי"ד בפיגוע לפני כחמש שנים, הלך הלילה (חמישי) לעולמו והוא בן 75. הרב יהודה הרצל הנקין, מפוסקי ההלכה הבולטים בציבור הדתי לאומי, חיבר את סדרת ספרי השו"ת "בני בנים". הרב הנקין נחשב למוביל דרך הלכתית עצמאית וקשובה למודרנה, ונודע בפרט כמתמחה בנושאי נשים וצניעות בהלכה.

באתר סרוגים נכתב כי הרב אברהם סתיו ספד לו הבוקר וכתב: "הרב יהודה הרצל הנקין הוא מגדולי פוסקי-ההלכה שעמדו לציבור הדתי לאומי בדור האחרון. סדרת ספרי השו"ת שלו, 'בני-בנים', גדושה תשובות מבריקות ואמיצות בכל מרחבי התורה, בין השאר בנושאים שבינו-לבינה שמעטים עסקו בהם בהיקף וביסודיות כזו".

"בדומה קצת לבנו, הרב איתם הי"ד, הוא לא נהג לרוץ אל אור הזרקורים, ולמרות שתלמידי-החכמים הכירו את ערכו, הציבור הרחב לא הרבה לפגוש בו. עולם התורה, ועם ישראל כולו, איבדו אדם גדול. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

הרב הנקין נולד בפנסילבניה בארצות הברית ב-1945, ועלה לאחר נישואיו לישראל והתגורר בבית שאן. אלמנתו של הרב הנקין היא חנה הנקין, ראש מדרשת "נשמת" בירושלים, ובנו הוא הרב איתם הנקין ז"ל שנרצח עם אשתו נעמה בפיגוע לפני חמש שנים. לווית הרב הנקין ז"ל, תתקיים היום, ט' בטבת, בבית העלמין הר המנוחות בשעה 12:30, על פי כללי הקורונה. יושבים שבעה בבית המשפחה, הרב נורוק 1, קרית משה.

הרב יהודה הרצל הנקין. התמונה באדיבות משפחת הנקין, לבקשתם אין להשתמש בה ללא אישור מעבר לשימוש זה.

לכתבה באתר סרוגים

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)