fbpx
צור קשר!

התכנית להכשרת מנהלי בתי ספר "אבני ראשה" במכללה – נפתחו לימודי המחזור שני.

התכנית היוקרתית להכשרת עתודה ניהולית של משרד החינוך ואבני ראשה, מופעלת זאת השנה השנייה במכללת חמדת הדרום, במסלול חמ"ד. פרחי הניהול והמנהלים המכהנים נבחרו ואותרו על ידי צוות אבני ראשה. הם חוד החנית בעולם החינוך השואפים לחנך לערכים בעידן טכנולוגי במציאות של אי-וודאות והנם בעלי מוטיבציה גבוהה לחולל שינוי אמיתי במערכת החינוך הממלכתית דתית ולהשפיע על הלומד במאה ה-21. מטרות התכנית ליצור מחויבות בקרב פרחי הניהול ליטול על עצמם תפקיד של מנהל בית ספר, המתבטאת בהגשת מועמדות למכרזי ניהול בית ספר, ובאיוש תפקיד ניהול, ולהכשיר אותם באופן מעשי מיטבי ואפקטיבי לקראת תפקידם כמנהלי בתי ספר, תוך התמקדות בתפיסת התפקיד כמנהיגים חינוכיים מובילי פדגוגיה מיטבית מוטת עתיד.

במהלך ההכשרה פרחי הניהול נחשפים לתכנים מגוונים מעולם הניהול והארגון, כגון: עיצוב תמונת העתיד של בית הספר – חזון וניהול שינוי; עיצוב תודעת זהות מקצועית ניהולית חיובית; הנהגת והובלת צוות, ואחריות על התפתחותו המקצועית; התמקדות ביחיד, בפרט ובחריג תוך השתלבותו המיטבית בכיתה הרגילה ויישום פדגוגיה של קשיבות וחמלה; ניהול תקציב; תצפית פדגוגית; ניהול הקשרים בין בית הספר לקהילה ועוד.

לצד הלמידה המשמעותית במכללה, פרחי הניהול חווים למידה התנסותית פרקטית ורלוונטית המהווה את ליבת תכנית ההכשרה. ההכשרה המעשית מקנה הזדמנויות עשירות ללמידה המבוססות על התנסות רציפה, אותנטית ועשירה בפעולות מקצועיות מגוונות, יישום וביצוע בבתי הספר המכשירים המעולים, שנבחרו בקפידה בשיתוף עם הרפרנטים המחוזיים והמפקחים: ישיבת בנ"ע לפיד במודיעין בניהולו של מר צבי לוסטיג, תיכון "באר עמי" בבאר טוביה בניהולו של מר תומר עמנו, ובית ספר ממלכתי יסודי "מבואות" בבאר טוביה בניהולה של גב' סימה עטיה.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)