fbpx
צור קשר!

חידוש ביחידה לחדשנות בהוראה במכללה

חידוש ביחידה לחדשנות בהוראה במכללה. ראשת יחידה חדשה. נעים להכיר.

מעל עשור של עשייה למען צמצום פערים דיגיטליים בבתי הספר בפריפריה במסגרת מיזם "סיסמה לכל תלמיד" ולימודי תואר שני בתחום הטכנולוגיה בחינוך, הובילו את גב' מוריה מרינה וקנין, מומחית לפדגוגיה דיגיטלית ותושבת הדרום בעצמה, למכללת "חמדת הדרום" לתפקיד המעניין והמאתגר – ראשת היחידה לחדשנות בחינוך.

מוריה: "כמוסד אקדמי המכשיר את מורי המחר עלינו לספק, בין היתר, את הכלים והמיומנויות הנדרשות להתמודדות עם האתגרים הקשורים לשינויים בדרכי ההוראה במאה ה-21 ובכללם אימוץ הטכנולוגיות השונות לעולם החינוך. חדשנות איננה נמדדת רק במידת השימוש בטכנולוגיה אלא נמדדת, בין היתר, ביכולת לאמץ טכנולוגיות חדשניות כפתרונות וכלי עזר בעבודה היומיומית במסגרות החינוכיות השונות ובמגוון תחומים. החדשנות נכרת לא רק באופן העברת המידע הדיסציפלינרי וההתנהלות עמו אלא גם בחיזוק מיומנויות כגון עבודת צוות ושיתופיות, פתרון בעיות וחשיבה יצירתית, חינוך לערכים, התמודדות עם אתגרים שמזמנים חיי היומיום לתלמיד ועוד.

כמו כל שינוי שמביא עמו תחושות של התרגשות והתחדשות לצידם של קשיים והתלבטויות, גם כניסתם של השינויים לעולם החינוך בכלל ולפרקטיקות ההוראה בפרט, מעמידה אותנו בפני תחושות דומות. אז גם אם אתם מאמצים את השינויים בעולמנו בברכה ובהתרגשות וגם אם אתם חשים קושי אל מול שפע הכלים, שלא ברור לכם בשלב זה מה תרומתם לעבודתכם, אנחנו ב"יחידה לחדשנות בחינוך" כאן בשבילכם.

היחידה מאגדת למעשה תחת מטרייה אחת את המיזמים הבאים:

  • היוזמות החדשניות וכלים למשחוק בלמידה (כגון חדר בריחה פדגוגי-דינמי).
  • המרכזים הייחודיים המשלבים צילום וידאו והדמיה של תנאי הכיתה (כגון מרכז הסימולציות).
  • מאגר הכלים החינמיים לשימוש בתהליכי הוראה-למידה הן למרצים והן למורי העתיד בכיתה (כלי אינפוגרפיקה, storytelling, מפות מושגיות דינמיות, מציאות מדומה VR ומציאות רבודה, מחוללי תוכן, כלים לניהול וארגון מידע, כלים אינטראקטיביים להמחשה והפעלה בכיתה, חידונים ועוד).
  • סיוע טכני בנוגע לפלטפורמות הנמצאות בשימוש במכללה (MOODLE, קורסים מקוונים, Office365, ), שירותי ייעוץ אישי והדרכה יישומית.
  • מאגר מתחדש של תכנים מקוונים בתחום יוזמות חדשניות ושילוב הטכנולוגיה בחינוך (בלוגים, מאמרים, מחקרים, המלצות מהשטח, אתרים שימושיים וכו').

בכל שאלה, הזמנת ייעוץ או הדרכה, וגם אם יש לכם הצעה או רעיון – נשמח לשמוע אותו, כפי שאמר תומאס אדיסון: "חפשו כל הזמן רעיונות חדשים שאנשים אחרים השתמשו בהם בהצלחה. הרעיון שלכם צריך להיות מקורי רק באופן בו הוא מותאם לבעיה אותה אתם מנסים לפתור". אתם מוזמנים לפנות אלינו למייל: hadshanut@hemdat.ac.il או בטלפון: 050-7745620.

ואף שנאמר "אֵין כָּל-חָדָשׁ, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ" (קהלת א, ט), תחת ענפי הדקלים של חמדת הדרום צומחת יחידה חדשה בשבילכם ולמענכם!

בחזרה למידעון>>

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)