חלוקת המלגות תשפ"א ע"ש מירי אמיתי הי"ד

בטקס אות החוסן שהתקיים ביום שלישי (ח' בכסלו תשפ"א -24 בנובמבר 2020), הזכירה המכללה את אשת החינוך ובוגרת המכללה, מירי אמיתי ז"ל, במלאת 20 שנה להירצחה בפיגוע האוטובוס בכפר דרום. בעלה, לייזר אמיתי יבל"א, העניק את המלגות לזכרה לסטודנטיות מצטיינות שנבחרו ע"י המכללה.

מירי אמיתי ז”ל הי”ד, נרצחה בפיגוע חבלני בחשוון תשס”א. מירי עסקה בחינוך והקדישה זמן, מחשבה ומאמצים רבים על מנת להעשיר ולגוון את עשייתה החינוכית, ועל מנת להקל על תלמידיה. מירי הייתה בוגרת מכללת חמדת הדרום ומעולם לא הפסיקה להיות ‘תלמידה’. היא המשיכה להשתלם, להתעדכן ולהתפתח מבחינה מקצועית. היא עבדה באולפנת "נווה דקלים" עד יומה האחרון, והייתה דמות נערצת על תלמידיה וסובביה. על מנת להנציח את דמותה ופועלה, ולהנחיל לדורות הבאים את מורשתה החינוכית, החליטו בני משפחתה, ובראשם לייזר בעלה, להקצות מלגות על שמה לסטודנטיות ממכללת חמדת הדרום.

במעמד חלוקת המלגות ע"ש מירי אמיתי הי"ד, נשאה ד"ר אורלי קולודני, דיקנית הסטודנטיות, את דבריה בשבח משפחת אמיתי ובשבח הסטודנטיות הזוכות. "תודה רבה, ושוב תודות עד בלי די, בשם מכללת חמדת הדרום, למשפחת אמיתי, ללייזר, על כל "הכרת הטוב" ועל המלגות שהוא תורם בכל שנה [זה כ-20 שנה!] לזכרה של מירי – תודה ענקית על נדיבות הלב!".

לייזר אמיתי והזוכות במלגות תשפ"א ע"ש מירי אמיתי ז"ל

והזוכות במלגות הן:

על עשייה מיוחדת והכרת הטוב: נעמה נוב, סטודנטית שנה ראשונה בתכנית הסבת אקדמאים להוראה בחוג לחינוך מיוחד.
נעמה נוב עברה עם משפחתה לנתיבות מקרית ארבע בקיץ האחרון, בעיצומו של משבר הקורונה. עד לפני כשנה, עבדה נוב בתחום הבריאות וניהלה את אחת המרפאות הגדולות בקריה. היא סיפרה שבכל ישיבה של סגל העובדים, היא תמיד פתחה בחשיבות החינוך (חינוך לבריאות, החינוך לסובלנות, להכלת האחר ועוד). וּלְיָמִים, עם המעבר לנתיבות, החליטה להגשים את חלומה, וְלִפְעֹל לטובת חינוך תלמידי ישראל בכלל, וּבִפְרָט לטובת תלמידי החינוך המיוחד. מיד עם המעבר, נוב השתלבה במרץ בכל עולם העשייה והחסד. היא תמכה ועודדה משפחות, השתלבה בקליטת עולי צרפת, דאגה לצורכיהם של משפחות בבידוד, הצטרפה למיזם "חסדי צבי", מארחת בנות שרות בדרך קבע, והצטרפה למיזם שידוכין.

על השקעה מתמדת ורצון להתפתח מקצועית: רינת חמאווי, סטודנטית שנה ד', בחוג לספרות ומקרא חט"ב.
רינת חמאווי זכתה במלגה בהמלצתה החמה של המדפ"ית וראש החוג ד"ר אתי גואטה, ודיקן הפקולטה פרופ' נחם אילן. המרצים סיפרו כי בקורסים השונים, הן בחוג למקרא, והן בחוג לספרות, רינת חמאווי מגלה רצינות ואחריות, רצון להשקיע ככל הניתן, להצטיין וּלְהַצְלִיחַ. לדבריה של ד"ר גואטה, אצל חמאווי הכל "עטוף" בדרך ארץ, נועם וּמִדָּה של הכרת הטוב. ד"ר אורלי קולודני הוסיפה: "בהחלט יש לך במה להתגאות, היום ובכלל. אשרינו שזכינו! ואנחנו ממתינים לך כבר בשנה הבאה, להמשך השקעתך בלימודייך. והפעם, לקראת תואר שני, כאן אצלנו בביה"ס לתואר שני".

על הצטיינות לימודית: אריאל ד'אור, סטודנטית שנה שלישית בחוג למתמטיקה יסודי.
המכללה מגייסת ללימודי הכשרה להוראה, סטודנטים בעלי יכולות גבוהות, ועושה מאמצים לְהַכְשִׁירָם בצורה הטובה והאיכותית ביותר. להיות מורים מומחים בתחומם, פורצי דרך, ומְחַנְּכִים מצוינים אשר ישמשו כמקור השראה. ואכן, אריאל ד'אור הגיעה למקום ראשון בממוצע הציונים בכל החוגים והמסלולים. ד"ר שלו שיאנסקי, ראש החוג, סיפר כי ד'אור היא סטודנטית מיוחדת במינה, שבמשך שנות לימודיה במכללה השקיעה רבות בלימודים, תמיד חוקרת, שואלת ולא מוותרת. ואפילו בקורסים המקוונים, הוסיף, יש לה מחברות שלמות של סיכומים ע"ג סיכומים של כל ההרצאות המצולמות שלו. ד'אור לא מפספסת אף שיעור, החל מהשיעורים הראשונים בשנה א', ועד לעת הזו, בשיטתיות וּבְהַתְמָדָה. הכל, בנועם וַעֲנָוָה, וּמִתּוֹךְ כבוד רב לחברותיה ללימודים וּלְסגֵּל המרצים. 

על הצטיינות בהגשת עבודה סמינריונית: ליאל ג'יבלי וּמוֹרִיָּה סופר.
ליאל ג'יבלי, סטודנטית שנה ד' מהחוגים לחינוך מיוחד ומקרא, קיבלה בשנה ג' את אחד הציונים הגבוהים מעבודות הסמינריון שהוגשו בתחום ההתמחות. עבודתה עסקה בנושא דבורה הנביאה, בעוד שהיא בחרה להתמקד בשאלת המחקר שעסקה ב"איך מעוצבת דמותה הייחודית של דבורה הנביאה ומדוע?". מנחה העבודה, פרופ' נחם אילן, סיפר כי במהלך המחקר, ליאל ניתחה את עוצמתה של דבורה ואת תודעתה הדתית. העבודה מושתתת על קריאה צמודה במקרא, תוך הסתייעות בספרות המחקר. במהלך העבודה, פרופ' אילן התרשם מאוד מיושרה של ליאל, מהקפדתה על הבנת הדברים לאישורם, מדייקנותה וּמִנְּכוֹנוּתָהּ ללטש את עבודתה. הכל כדי שתוציא מלאכה נקייה מתחת ידיה. והתוצאה אכן מרשימה ומשקפת קריאה ביקורתית, טעם ספרותי אנין וְכֹשֶׁר הבעה נאה.

מוריה סופר, סטודנטית שנה ג', מהחוג למדעים (חט"ב), שייכת למסלול מצטייני רג"ב – ראש גדול בהוראה. מוריה סופר חקרה במסגרת עבודתה את השפעת הקפאין, ובחרה להתמקד בשאלת מחקר שעסקה בהשפעת הקפאין על מערכת העיכול. ד"ר עירית חלילי רוטמן, מנחת העבודה, אמרה שסופר היא סטודנטית מוכשרת, חרוצה ויסודית, וּתְכוּנוֹת אילו בוודאי שבאו לידי ביטוי גם בקורס הסמינריון המחקרי במדעים. השפעת הקפאין על מערכת העיכול נבדקה ע"י סופר בשיטה סְפֶּקְטְרוֹפוֹטוֹמֶטְרִית, לזיהוי חומרים, תוך שימוש בְּרִיאָגֶנְט סַמְנֶר. סופר תכננה וּבִצְּעָה, בהנחיית ד"ר חלילי רוטמן, ניסויים בסטנדרטים מחקריים גבוהים, כולל ביצוע מבחנים סְטָטִיסְטִיִּים לתוצאות הגולמיות, באופן עצמאי. ראוי לציין, שאספקטים נוספים של מחקר זה בוצעו בצורה טובה גם על-ידי סטודנטית נוספת: עדי דנינו. סופר ודנינו אף עבדו בשיתוף פעולה, כפי שנעשה בקבוצות מחקר ברחבי העולם.

על הצטיינות בהתנסות מעשית: רעות אסולין, סטודנטית שנה ד' מהחוג לחנ"מ מקרא.
רעות אסולין בהיותה בשנה ג', קיבלה ציון 98 בסמסטר א', וּבְסֵמֶסְטֵר ב' הגדילה לעשות והוענק לה הציון 100 בהתנסות מעשית. המד"פית שלה בשנה ג', גב' ליאת פרץ, המליצה עליה בחום רב, וסיפרה שבמשך שנת ההתנסות המעשית, הראתה רעות רצינות, דייקנות, מוטיבציה ללמידה ואמון רב בתלמידים לאורך כל הדרך. היא הביאה לדוגמה את המשפט שתבע אלברט איינשטיין: "הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא להיות להם לדוגמא". פרץ הוסיפה כי אסולין השקיעה מאמצים רבים גם מקרוב וגם מרחוק, תוך שאיפה לקדם לימודית ורגשית את התלמידים שהייתה אחראית עליהם. הן כמתנסה בהוראה והן כסטודנטית, היא הקפידה לשאוף למצוינות, לשפר וּלְהִשְׁתַּפֵּר לאורך כל התהליך. בסוף שנה"ל, מחנכת הכיתה העידה על שיפור משמעותי, רגשי ולימודי בקרב התלמידים שאסולין עבדה איתם. אסולין הייתה מודעת לכך, שבכל רגע נתון היא מהווה לתלמידים שלה דוגמה אישית.

הסטודנטית כרמית דהרי מהחוג לאנגלית שנה א' – שזכתה במלגת עידוד לימודים לסטודנטים חדשים בתואר ראשון.
כרמית דהרי הגיעה למכללה לאחר שבמהלך חמש השנים האחרונות, היא הייתה בעלת מעון פרטי, אך בשל משבר הקורונה נאלצה לסגור אותו. מזה עשר שנים היא מנסה וחולמת ללמוד לקראת תואר ראשון. והשנה, "כנגד כל הסיכויים", לדבריה, היא נרשמה ללימודים בחמדת הדרום. דהרי, אם לארבעה ילדים, מוקירה וּמוֹדה לבורא עולם על כל השפע שהרעיף עליה. ד"ר אורלי קולודני: "חשוב לנו כרמית יקרה – למשפחת אמיתי, להנהלת המכללה וּלְרֹאשַׁת החוג שלך, ד"ר רעיה סטולר, שתדעי שאנחנו מאמינים בך, מאמינים בחוסן הנפשי שלך, וּבְטוּחִים שתצליחי גם בדרכך זו. תמשיכי להתקדם, להתפתח וּלְהַגְשִׁים את עצמך, ודעי כי את בדרך הנכונה. נכון, יש קשיים, זה לא תמיד פשוט, אבל כאן יש עבורך פוטנציאל של צמיחה. את בהחלט בדרך של הגשמת החלום. וְכֵן, לפעמים, חלומות מתגשמים! עלי והצליחי".

תודה רבה לכל הממליצים, וכן לגב' מירי כרמי, ראש לשכת נשיא המכללה, שלקחה חלק נכבד במציאת המצטיינות. ותודה ללייזר אמיתי על התרומה המשמעותית ועל כל הטוב שהוא ומשפחתו מוקירים.

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)