fbpx
צור קשר!

טיש מבראשית עם עדן הראל

מה הקשר בין עדן הראל, חמין, חמדת הדרום ומתנ"ס נתיבות?

טיש מבראשית הרב ישי פוירליכט

הקשר הוא שכל הנ"ל הרכיבו "טיש מבראשית" ייחודי ומרתק! ביום חמישי שעבר כשסיימה עדן הראל את סיפור חייה המרתק והמרגש פרץ הקהל במתנ"ס נתיבות במחיאות כפיים סוערות, הרב ישי הודה לעדן והזמין את בנות מדרשת בראשית שבחמדת הדרום לתת לה הפתעה: צלחת חמין חם וטעים! הרב ישי הסביר שמכיוון שבכל יום חמישי מתקיים "טיש מבראשית" בו נהוג לאכול חמין, הוא מזמין אותה ואת כל הקהל הרחב שבאולם- לטעום ממטעמי השבת….

ואכן מאות משתתפות שמחו למצוא בלובי שתי סירי חמין טעימים וענקיים ופשטידה שבתית, באירוע שכולו סביב האור של שבת קודש.

טיש מבראשית במתנ"ס נתיבות

הערב ההמוני המיוחד והמוצלח שניתנה לו הכותרת "טיש מבראשית עם עדן הראל", התקיים ביום חמישי ה' בטבת תשע"ו והוא פרי שיתוף פעולה בין תרבות תורנית בעיריית נתיבות בראשותו של מר ראובן פיניש לבין מדרשת מבראשית שבמכללת חמדת הדרום. בנות המדרשה והבוגרות יחד עם נשים רבות אחרות מהאזור ומכל הארץ באו לערב מיוחד במתנ"ס בנתיבות ובו חוו את חוויית טיש מבראשית כפי שהתעצבה במשך שנים בתוכנית יום חמישי של המדרשה שבתוככי המכללה.

אז מה בטיש מבראשית?

הרב נטף מויאל פתח בשיחה מאלפת ומרתקת וכמו תמיד ריגש את הקהל הענק שצבא על פתחי המתנ"ס כבר בשעה 19:00.

אחרי הפסקה וכיבוד קל הזמין הרב ישי את כל הקהל לבקר מידי יום חמישי בערב במכללה ולהשתתף חינם בטיש סביב שולחנות מעוצבים וערוכים לאור נרות.

עדן הראל סיפרה את סיפור חזרתה בתשובה ולאחר שענתה על שאלות הקהל נהנו כולן ממטעמי השבת (פה המקום להודות לגברת איילת עמר הנפלאה על החמין הטעים שהכינה במיוחד! כולן ליקקו את האצבעות…)

ואז הגיעה הזמן לדובדבן שבקצפת: הופעה מוזיקלית סוחפת ומרגשת של הרב אייל אריאל מהמדרשה, שירים חסידיים שמחים ונוגים בליווי מדהים של נגינה בגיטרה ודרבוקה ומשולב בסיפורי צדיקים מרתקים.
לאחר סיום הערב ניקו בנות המדרשה את המתנ"ס (תודה על הארגון המדהים של תהילה האם בית וחמדה המדריכה) וטסו למדרשה ל…המשך הטיש בבית המדרש בחמדת הדרום! עד השעות הקטנות של הלילה ובשמחה עצומה- ההרקדה הייתה עד 1:30 ונשאר טעם של עוד….
אז…ניפגש בטיש הבא… כל יום חמישי במכללת חמדת הדרום – מכללה עם נשמה!

טיש מבראשית וחמין טיש מבראשית עם עדן הראל טיש מבראשית הרב אייל אריאל טיש מבראשית מחזור תשע"ו

רשמים מהשטח:

יסכה עמר- בת מדרשה:
"היה מדהים ומרגש…כל שבוע יש טיש מיוחד אבל הפעם זה היה ענק…אני הרגשתי קידוש ה' גדול שעשינו….זכינו שאירוע כזה יצא בשנתון שאנחנו פה במדרשה…מקווה שנזכה לקרב הרבה לבבות לאבינו שבשמים… כולנו היינו באורות! אני מאמינה שנראה הרבה אורחות באות לטיש בחמדת הדרום… אין על הטיש הזה!!"

ראובן פיניש- מנהל אגף תרבות תורנית בעיריית נתיבות:
"היינו בהלם מההתלהבות של כל המשתתפות והמתעניינות היוצאת דופן באירוע….הגיעו הסעות מאזורים שונים בארץ…אומנם עיריית נתיבות השקיעה פה לא מעט אבל זה היה שווה כל שקל ! נשמח לכמה שיותר אירועים כאלה ! גם מקצועי גם מרתק גם מחזק וגם רוחני!"

הרב ישי פוירליכט- ראש המדרשה:
"תרבות תורנית נתיבות הציבו בפנינו רף גבוה מאוד- מטיש רגיל שמכיל בין 50 ל-70 משתתפות לעלות לאירוע באולם שמכיל מעל 300 מקומות… הנס פה הוא פשוט עצום! הגיעו המון בוגרות וכן בנות אולפנא בנות שירות נשים נשואות צעירות וותיקות אימהות ומי לא?! רגשי התודה והתגובות שקיבלנו היו מרגשים ביותר… אני שמח שמכללת חמדת הדרום זכתה לחשיפה כל כך מיוחדת ומתוקה דווקא סביב עניין תורני ורוחני. תפקיד המכללה להאיר את הדרום באור התורה וכאן הייתה הזדמנות נפלאה לממש זאת בדרך ייחודית ולא שגרתית. אשרינו שיש לנו מכללה כ"כ דרומית חמה ומאירת פנים! אני מודה לעובדי המכללה על הסיוע המדהים (שוב תודה לאיילת עמר ולרינת עמר על הליווי התקשורתי והנצחת הערב בצורה כל כך מקצועית) על הפרגון התמיכה ובמיוחד העין הטובה! שזו אחד ממידותיו של תלמידי אברהם אבינו. יהיה רצון שאלמד ממידותיכם הטובות ואזכה גם אני להיות כזה! הסייעתא דשמייא המופלאה שהייתה פה זה בזכות הצוות הנפלא של עובדי המכללה…אין עליכם!"

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)