fbpx
צור קשר!

טקסי סיום והענקת תארים בשלוש התכניות האקדמיות של חמדת הדרום

תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה – תכנית נשים, תכנית גברים ותואר שני.
בחודש החולף נערכו במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום טקסי הענקת תארים, במהלך הטקס הראשון הוענקו תארים ל-220 בוגרות תואר ראשון, במסגרת תואר B.Ed והסבת אקדמאים להוראה. בטקס נוסף שהתקיים, הוענקו תארים ל-75 סטודנטים וסטודנטיות שסיימו את התואר השני בתכניות למינהל החינוך, הוראת המדעים ותרבות יהודית.
בטקסים השתתפו נשיא המכללה, פרופ' שאול קרקובר; שר החינוך לשעבר ויו"ר העמותה של המכללה, הרב יצחק לוי; נציג האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, דוד בוסקילה; נציג מחוז דרום של משרד החינוך, זאב אלדר; סגני נשיא המכללה, ד"ר צביה בר שלום וד"ר חיים שקד; ראש בית הספר לתואר שני במכללה, פרופ' אלי זמסקי; מנכ"ל המכללה, קובי ויצמן; סגל המכללה, הסטודנטיות והסטודנטים, חברים ובני משפחה. הטקסים כללו גם קטעי נגינה של הנבלאית רבקה ארקי-אמר.
ד"ר חיים שקד, סגן הנשיא לעניינים אקדמיים, שהנחה את הטקס, ציין שמחקרים מלמדים כי מבין כלל הגורמים הקשורים לבית הספר, איכות המורים היא הגורם בעל ההשפעה הרבה ביותר על למידת התלמידים והישגיהם. "היום אנחנו שולחים אתכם, הבוגרים, אל שדה החינוך וההוראה כמורים מעולים, שיובילו את תלמידיהם ללמידה איכותית ולמצוינות לימודית" אמר.
נשיא המכללה פרופ' שאול קרקובר ציין בדבריו כי "לשמחתנו המכללה גדלה בשנים האחרונות בעקביות במספר הסטודנטים, משפרת באופן מתמיד את התשתיות הנחוצות ללמידה, ובעיקר מתפתחת משמעותית ברמה האקדמית. בשנים האחרונות נקלטו במכללה מרצים בעלי יכולות מחקריות מוכחות, ונפתחו תכניות חדשות במגוון תחומים".
שר החינוך לשעבר, הרב יצחק לוי, המכהן כיום כיו"ר העמותה של מכללת חמדת הדרום, קישר את ברכתו לפרשות חומש במדבר, הנקראות בשבתות אלה בבתי הכנסת. "חומש במדבר, המתאר את מהלך החיים של בני ישראל בארבעים שנות מסעותיהם במדבר, מלמד אותנו לא להתלונן יותר מדי, לא להחזיק במחלוקת שאינה לשם שמים, לשמוע בקול ה' בכל מצב ובכל תנאי, ותמיד להודות על הנסים ולשמוח בחלקנו, על מנת שנהיה ראויים שתשרה שכינה בתוכנו".
דוד בוסקילה, נציג האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, עמד בדבריו על הקשיים האופייניים למורים מתחילים. הוא אמר כי "העומס והאינטנסיביות האופייניים לעבודת ההוראה, יחד עם 'הלם מציאות', ופער בין מצוי לרצוי, יכולים לעשות את חייה של המורה המתחילה למאתגרים. אל תיפול רוחכם. אתן תצלחו את הקשיים הטבעיים של תחילת הדרך, ותמצאו בעבודת החינוך וההוראה דרך חיים של שליחות, סיפוק והנאה".
זאב אלדר, נציג מחוז דרום של משרד החינוך, הדגיש את חשיבות עבודתו של המורה: "מורה משמעותי אינו מסתפק בהקניית ידע ומיומנויות. הוא משלב את הפן האישיותי עם הפן המקצועי, מדגיש את חשיבות היחסים בינו לבין תלמידיו, מציע תמיכה רגשית, שומר על אקלים כיתה חיובי ובמקביל מעודד למוטיבציה ללמידה".
הדוברים השונים בירכו את הבוגרות והבוגרים בעשייה חינוכית משמעותית, ובהמשך התפתחות אקדמית. מסיימי התואר השני עטו גלימות וחבשו כובעים, אותם העיפו באוויר עם סיום הטקס, כמיטב המסורת.
טקס נוסף נערך למסיימים את לימודי התואר הראשון בתכנית גברים. בין הבוגרים שסיימו את לימודיהם בהוראת המתמטיקה, המדעים, התושב"ע וכן חינוך מיוחד, סיימה קבוצה גדולה של סטודנטים מהמגזר החרדי אשר הוכשרו להוראת המדעים. השנה ההתרגשות הייתה כפולה כאשר תלמידי שנה ג'-ד', הציגו באמצעות פוסטרים את עבודתם הסמינריונית. בין מציגי הפוסטרים התקיימה תחרות והזוכים במקום ראשון קיבלו פרס כספי בסך 500 ש"ח. בטקס השתתפו הבוגרים ומשפחותיהם.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)