fbpx
צור קשר!

טקס הענקת אות החוסן וחלוקת מלגות ע"ש מירי אמיתי ז"ל

טקס הענקת אות החוסן לשנת תשפ"א של מכללת חמדת הדרום, וחלוקת מלגות ע"ש מירי אמיתי ז"ל,

יתקיים ביום שלישי (ח' בכסלו-24 בנובמבר) בשעה 14:00 באפליקציית זום (להזמנה לטקס-לחצו כאן).

לכניסה לטקס בזום – לחצו כאן

 

הענקת אות החוסן תשפ"א

מכללת חמדת הדרום בחרה להעניק השנה אות חוסן לשלושה אישים מעוררי השראה. בשל הקורונה, הענקת אות החוסן התקיימה בביתם של הזוכים, והמפגשים המרגשים עם אישים מעוררי השראה אלה יוקרנו במהלך הטקס. מי שהעניקו את אות החוסן היו נשיא המכללה פרופ' חיים שקד, סגנית הנשיא ד"ר צביה בר שלום ומנהלי מרכז פדגוגיה של חוסן, ד"ר דני ניקריטין וד"ר שי מאמו.

אנו שמחים ומתרגשים לחשוף את מקבלי אות החוסן לשנת תשפ"א:

אות החוסן הראשון: מרים פרץ

 מרים פרץ, ששניים מבניה נפלו בעת שירותם, אשת חינוך וכלת פרס ישראל למפעל חיים על פעילותה הרבה והברוכה לחיזוק הרוח היהודית-ישראלית. הגענו לפני מספר ימים לביתה להעניק לה את אות החוסן, וישבנו איתה כמעט שעתיים. השיחה איתה הייתה מרגשת ומעוררת השראה. חלקים מהשיחה יוקרנו במהלך הטקס.

הענקת אות החוסן שנת תשפ"א למרים פרץ

 

אות החוסן השני: להקת שלווה

להקת שלוה, הכוללת מוזיקאים עם לקויות שונות, והמאמינה ביכולות של אנשים עם מוגבלויות להשיג כל יעד שירצו. לפני מספר ימים הגענו לביתו של שי בן שושן, המנהל המוזיקלי של הלהקה, שנפצע במהלך שירותו הצבאי והקים את הלהקה כחלק מתהליך השיקום שלו. הענקנו את אות החוסן לשי ולסולנית הלהקה דינה סמטה. קטעים מהמפגש יוקרנו במהלך הטקס.

הענקת אות החוסן שנת תשפ"א ללהקת שלוה

 

אות החוסן השלישי: הרב ד"ר שרון שלום

הרב ד"ר שרון שלום נולד בכפר קטן בצפון אתיופיה. כשהיה כבן שמונה עזבה משפחתו את הכפר בדרכה לארץ ישראל. הם צעדו ברגל במשך כחודשיים, והגיעו אל מחנה הפליטים בסודן. שם חי עם משפחתו שנה שלמה, כשהוא מסייע בפרנסה על ידי מכירת שקיות בשוק. לבסוף עלה לארץ ללא הוריו, שהגיעו רק שנתיים אחריו. לאורך השנים הצטיין בלימודיו, עד שהשלים לימודי רבנות ולימודי דוקטורט. כיום הוא מכהן כרב קהילת "קדושי ישראל" בקריית -גת, ראש הקתדרה ללימודי יהדות אתיופיה בקרייה האקדמית אונו, ומרצה באוניברסיטת בר-אילן.

הענקת אות החוסן שנת תשפ"א לרב ד"ר שרון שלום

 

חלוקת מלגות ע"ש מירי אמיתי ז"ל

בטקס נזכיר את בוגרת המכללה, מירי אמיתי ז"ל, במלאת 20 שנה להירצחה בפיגוע האוטובוס בכפר דרום. בעלה, לייזר אמיתי יבל"א, יעניק את המלגות לסטודנטיות מצטיינות שנבחרו בשבוע שעבר ע"י המכללה.

מירי אמיתי ז”ל הי”ד, נרצחה בפיגוע חבלני בחשוון תשס”א. מירי עסקה בחינוך והקדישה זמן, מחשבה ומאמצים רבים על מנת להעשיר ולגוון את עשייתה החינוכית, ועל מנת להקל על תלמידיה. מירי הייתה בוגרת מכללת חמדת הדרום ומעולם לא הפסיקה להיות ‘תלמידה’. היא המשיכה להשתלם, להתעדכן ולהתפתח מבחינה מקצועית. היא עבדה באולפנת "נווה דקלים" עד יומה האחרון, והייתה דמות נערצת על תלמידיה וסובביה. על מנת להנציח את דמותה ופועלה, ולהנחיל לדורות הבאים את מורשתה החינוכית, החליטו בני משפחתה, ובראשם לייזר בעלה, להקצות מלגות על שמה לסטודנטיות ממכללת חמדת הדרום.

הסטודנטיות הזוכות:

  • על עשייה מיוחדת והכרת הטוב: נעמה נוב מהחוג לחינוך מיוחד (הסבת אקדמאיים)
  • על השקעה מתמדת ורצון להתפתח מקצועית: רינת חמאווי מהחוגים לספרות ומקרא (חטיבת ביניים)
  • על הצטיינות לימודית: אריאל דאור מהחוג למתמטיקה (יסודי)
  • על הצטיינות בהגשת עבודה סמינריונית: ליאל ג'יבלי מהחוגים לחינוך מיוחד ומקרא [נושא העבודה – דבורה הנביאה: איך מעוצבת דמותה ומדוע? מנחה העבודה: פרופ' נחם אילן], ומוריה סופר מהחוג למדעים (חטיבת ביניים) [נושא העבודה: ההשפעה של קפאין על מערכת העיכול; מנחת העבודה: ד"ר עירית חלילי רוטמן].
  • על הצטיינות בהתנסות מעשית: רעות אסולין מהחוגים לחינוך מיוחד ומקרא
  • עידוד לימודים לסטודנטים חדשים: כרמית דהרי מהחוג לאנגלית

בנוסף, תקבל מלגה תלמידת מדרשת מבראשית שירה סעידיאן, על התמדה בהפצת דברי תורה של צוות רבני המדרשה לקבוצה של 250 נשים.

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)