fbpx
צור קשר!

טקס הענקת תואר שני M.Ed.

השבוע התקיים במכללת חמדת הדרום טקס הענקת תארי מוסמך בהוראה .M.Ed ל-122 בוגרי המחזור הרביעי. בטקס השתתפו הבוגרות והבוגרים, בני משפחותיהם וידידיהם, הסגל האקדמי וידידי המכללה.

בשם הבוגרים נשאה דברים גב' שמרית שטרית, מורה עם וותק של 11 שנים במערכת החינוך, בוגרת לימודי תואר שני בתוכנית "התרבות היהודית בזיקתה אל התנ"ך".

שמרית פתחה עם זיכרונותיה מהצעדים הראשונים שלה בחמדת הדרום – פה גם למדה את תוארה הראשון. היא משחזרת את התחלת לימודי התואר השני שלה לפני 3 שנים: "בכל צעד הרגשתי כי אני דורכת על מקום פיזי מוכר, אך צעדיי היו בוטחים יותר, בשלים יותר, כאלו שהפגינו במלוא מובן המילה את נחישותי ורצוני העז ללמוד כאן את התואר השני."

שמרית בחרה ללמוד כאן מכיוון שחזונה מתאחד עם חזון המכללה, כפי שאמרה: "איש חינוך צריך להיות בעל ידע נרחב ולהוות דוגמא אישית עבור תלמידיו בכך שאין סוף לתהליך הלמידה".

לדבריה, הקורסים המגוונים בתכנית הלימודים בה קבלה את התואר פתחו בפני הסטודנטים את המכלול הרחב של 'ארון הספרים היהודי'. "פיסות שונות של ידע שנאסף במהלך השנים חוברו לתצרף יפיפה המהווה את התשתית היהודית ליצירה הענפה של עם ישראל לדורותיו".

"במסגרת החוג למדנו על מקומו המרכזי של התנ"ך ביצירה היהודית, למדנו להבחין בין מדרשי אגדה למדרשי הלכה, הבחנו בין לשון מקרא ללשון חכמים, עסקנו בסוגיות הלכתיות מהתנ"ך ועד למשנה תורה, עיינו בפרשנותו של הרמב"ן והעמקנו במזמורי התהילים. למדנו לקרוא בראיה ביקורתית ולזהות מגמות שונות בפרשנות, והרחבנו את ידיעותינו אף בשירת הקודש ובספרות העברית החדשה המתכתבות עם הסיפור המקראי. נחשפנו ליצירות אומנות שונות וערכנו דיאלוג ביניהן לטקסטים מקראיים." – כך היא מסכמת, ומוסיפה: "החשיפה לעושר התרבותי הזה עוררה אצל רובינו את הסקרנות והגירוי להכיר ולהעמיק עוד יותר בעולם רחב ומרתק זה שמאפשר לימוד מעמיק עד אין סוף כפי שנאמר (אבות ה' כ"ה) : הפוך בה והפוך בה דכולה בה".

שמרית מספרת כי במסגרת החוג נחשפו הסטודנטים לכלים שונים להוראת כל התכנים הללו, אולם היא לא שיערה כי תזדמן לה אפשרות ללמד בפועל תחום הוראה שכזה. להפתעתה, קיבלה בדיוק השנה, ממש משמים, כלשונה – את התפקיד ללמד את המקצוע תרבות יהודית בתיכון "מרחבים".

היא מדגישה בהרצאתה בטקס: "כן, כמו שאתם שומעים – מקצוע זה תופס תנופה בשנים האחרונות ומתחילים ללמדו החל מבתי הספר היסודיים ועד לתיכון, כאשר ישנה אפשרות לבחור בזה גם כמגמה לבחינות הבגרות.

לאט לאט כולם חוזרים למקורות ומבינים כי אחד היסודות החשובים בתוך ביה"ס הוא לימוד מורשתו של העם היהודי, וזוהי אחריותנו, המורים, ללמד את התלמידים טקסטים מתוך ארון הספרים היהודי, לפרוס בפניהם את העושר התרבותי היהודי ולתת להם לבחור מה לקחת מזה. חשוב שכל אחד ילמד תרבות יהודית על מנת לא ליצור "נתק" מהמורשת היהודית, ויתרה מזו – יש לעסוק בכל רבדיה של התרבות היהודית כי זה מה שמחבר אותנו כעם."

לסיום הודתה גב' שטרית לסגל האקדמי שלימד אותה – פרופסור שנאן, ד"ר תמר לביא, ד"ר אסתר אזולאי, ד"ר ישעיהו בן פזי, ד"ר עדיאל כהן, ד"ר מרים סקלרץ, ד"ר יצחק הילמן, ד"ר מנחם כץ, ואחרון חביב ראש החוג והמנחה שלה בעבודת הגמר – ד"ר ירון זילברשטיין

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)