לרב שמעון כלפה ז''ל יש זכויות רבות בהקמת מכללת חמדת הדרום לפני כ-30 שנה. בניין אודם נקרא על שמו.
צור קשר!

טקס קריאת בניין "אודם" שבמכללה ע"ש הרב שמעון כלפה ז"ל

ביום חמישי האחרון, ד' תשרי תש"ף, התקיים במכללה טקס קריאת בניין 'אודם' על שמו של ר' שמעון כלפה ז"ל.

ר' שמעון כלפה ז"ל הוא אחד מאנשי המופת שיש להן מקום של כבוד בתולדותיה של המכללה. היה יו"ר הוועד המנהל של המכללה במשך למעלה מעשרים שנה – מיום היווסדה ועד חודשים ספורים לפני פטירתו, לפני כשלוש שנים.

ר' שמעון כלפה שהיה תושב המושב שרשרת, כיהן כמנהל בית ספר מעגלים. לאחר מכן נבחר כראש מועצת שדות נגב, תפקיד אותו מילא במשך 18 שנה. במקביל שימש כמוהל במשך שנים רבות. עם פרישתו התמסר להקמתה של המכללה וביסוסה, וכיהן כיו"ר הוועד המנהל שלה במשך כעשרים שנה. הוא היה אב לעשרה ילדים וסב לעשרות נכדים ונינים, ונפטר בגיל 84.

הוועד המנהל של המכללה החליט להנציח את שמו בקריאת בניין המנהלה על שמו כאות הוקרה על פועלו הרב.

את האירוע כיבדו בנוכחותם בני משפחת כלפה, עובדי המכללה בעבר ובהווה ותושבי האזור. במהלך האירוע העלו על נס את פעילותו מוקירי זכרו – הרב יצחק לוי, יו"ר הוועד המנהל של המכללה; עו"ד תמיר עידן, ראש המועצה וחבר הוועד המנהל של המכללה; הרב יעקב אריאל, לשעבר רבו של כפר מימון; פרופ' אבי לוי, הנשיא המייסד של המכללה; ד"ר אשר עידן, תלמידו של שמעון כלפה; והבן איתן כלפה, שנשא דברים בשם המשפחה.

לאחר מכן הוקרן חלק מסרט זיכרון שערכה המשפחה.

ראש המכללה, ד"ר חיים שקד: "אנו רואים בקריאת הבניין על שמו של ר' שמעון כלפה ז"ל הכרת טובה על פועלו הרב עבור המועצה האזורית שדות נגב בכלל ועבור המכללה בפרט. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

בנו של הרב שמעון כלפה, אבידן כלפה – משתף אותנו בקוים לדמותו של אביו: "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים". (יאנוש קורצ'אק)
על אבי ז"ל אני יכול לומר שהפתגם הזה מסמן כל רגע בחייו. עוד שהיה באלג'יר היה עסוק בחינוך ושעלה לארץ זרע חיטים, נטע עצים ובמקביל חינך דורות שלמים. העשייה של אבי שמעון כלפה ז"ל בכל תחום באזור כולו מורגשת היטב עד היום הזה.
הן בעשייה החינוכית כמחנך, מנהל, כמייסד בית הספר היסודי "תושיה" וכמייסד המכללה האקדמית "חמדת הדרום."הן בעשייה הציבורית שבתקופת כהונתו כראש המועצה האזורית (עזתה) היום "שדות נגב" פעל לרבות להרחבת המושבים ולהקמת אזור התעשייה 'פארק נעם' הסמוך לצומת בית הגדי.

דואג לשנים, דואג לעתיד ולא לטובתו האישית. היה לו אכפת מכל תלמיד ותלמידה שידעו לקרוא, שידקלמו את לוח הכפל… כך היה אבא ז"ל או כפי שתלמידיו שעד היום קוראים לו 'המורה שמעון.'"

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)