fbpx
צור קשר!

יוזמות חינוכיות של סטודנטים במכללה לחינוך והוראה חמדת הדרום

יוזמות חינוכיות של סטודנטיותבמכללת חמדת הדרום מקדמים יוזמות חינוכיות של סטודנטים וסטודנטיות. בהתאם ליעדים שקבע משרד החינוך, למידה משמעותית ו"האחר הוא אני", הוציאה מכללת חמדת הדרום במהלך השנה שחלפה (תשע"ד) קול קורא המזמין את הסטודנטים והסטודנטיות להוראה להגיש הצעות לפרויקטים ומיזמים חינוכיים בנושאים: 1. קידום חברת מופת ו\למידה הוראה משמעותית 2. קידום למידה והוראה משמעותית באמצעות טכנולוגיות המאה ה-21.

יעדי משרד החינוך הם הזדמנות לשינוי משמעותי באופן בו מוכשרים הסטודנטים ומהווים חלק משמעותי ביישום חזונה של מכללת חמדת הדרום כמכללה לחינוך והוראה.

אנו שמחים להציג את המיזמים הנבחרים של סטודנטיות וסטודנטים ממכללת חמדת הדרום, רובם סטודנטים בתכנית המצויינות "ראש גדול בהוראה", אשר עמלו והשקיעו בפיתוחם ואף קיבלו את התמריץ- מחשב נייד, שהוענק להם בכנס בימת חמדת הראשון של שנת תשע"ה.

להלן היוזמות:

שימוש בסקייפ בהוראה

זוהרית ברון כתבה תדריך למורה לשימוש בסקייפ בהוראת האנגלית ככלי ללמידה משמעותית. התדריך כולל: מיפוי קהילות יהודיות לשיח בעולם, תהליך הכנה של כיתה לשיח, פירוט דרכי הוראה ויחידת הוראה לדוגמא.
לקריאה נוספת לחצו כאן.

למידה מקוונת באמצעות אפליקציית ניווט

יוזמות חינוכיות של סטודנטיםמאור מרדכי ויצחק ליזמי פיתחו כלי פדגוגי לבחינת תלמידים, העושה שימוש באפליקציית ניווט. מטרתו של הכלי שפיתחו הוא להעמיק את הקשר של התלמידים לעיר שבה ביה״ס נמצא. הסטודנטים לקחו כדוגמא את המקומות שנמצאים בעיר שדרות והראו כיצד ניתן לבחון את הידע שנלמד במקצועות כמו: תורה, נביא, מתמטיקה, היסטוריה וכו' באמצעות האפליקציה.
לקריאה נוספת לחצו כאן.

מדיה, סרטונים ופייסבוק בגישה החדשנית

אליה עדיאל עשה שימוש חדשני בכלים טכנולוגיים לצרכים פדגוגיים. ליוזמה של אליה שלושה חלקים:

  1. שימוש בפלטפורמה של פייסבוק כאמצעי ללימוד תחומי דעת שונים לדוגמא: מקומות ואישים מיוחדים.
  2. יצירת מערכת לימודית שיתופית חווייתית בכיתה באמצעות שיעור משולב סרטונים. מבוסס על מאגר של מעל ל100 סרטונים שנאספו וקוטלגו על פי ערכים חינוכיים שונים, כגון: לחץ חברתי, זהות, עבודת צוות, דוגמא אישית, שפת גוף ועוד.
  3. הוראת המתמטיקה באמצעות סרטונים. יצירת שישה סרטונים אישיים המציגים תרגילים במתמטיקה באמצעות סיטואציות יומיומיות המצולמות בבית.
    לקריאה נוספת לחצו כאן.

אתר מחקר מדעי

מילכה יצחקי בנתה אתר עבודת חקר לתלמידים. האתר משתמש באפליקציות הקיימות באייפון לצורך קידום המחקר ומלווה את בניית עבודת החקר שלב אחרי שלב, תוך כדי משוב מידי של המורה.
לקריאה נוספת לחצו כאן.

למידה משמעותית של עולם החקלאות באמצעות הטכנולוגיה

הפרויקט של יהונתן חסון מקדם למידה משמעותית ומאגד את עולם החקלאות עם העולם הטכנולוגי. במסגרת היוזמה נבנתה פלטפורמה ייחודית ללמידה המבוססת על גינת בית הספר בבית הגדי תוך שימוש בכלים טכנולוגים של קוד QR, סמרטפונים וטאבלטים. בתום השנה הסטודנט יגיש אוגדן של מערכי שיעור במתמטיקה, המשלב עבודת חקר כיתתית בגינה באמצעים טכנולוגים, ואוגדן שיעורי הלכה ואמונה מבוססי טכנולוגיה העוסקים בשיטת גידול ייחודית בשנת השמיטה.
לקריאה נוספת לחצו כאן.

שימוש באפליקציית "גלייד" בפדגוגיה הבית ספרית

עמית מושקוביץ השתמשה באפליקציית גלייד בפדגוגיה הבית ספרית. האפליקציה מאפשרת לתלמידים ומורים כאחד לתעד עצמם במהלך השיעור שואלים שאלות, פותרים בעיות ומשתפים את התוצאות.
הסטודנטית כתבה מדריך למורה לשימוש באפליקציה והציגה יחידת הוראה לדוגמא לשימוש בכלי. באמצעות הכלי, המורה יכולה לנהל קבוצות למידה קטנות תוך שימוש בוידיאו מוקלט שלה, התלמידים יכולים ללמוד אחד מהשני ולתת משוב לעצמם ולאחרים בזמן אמת.
לקריאה נוספת לחצו כאן.

לסיכום, כמכללה לחינוך והוראה חשוב לנו שהסטודנטים והסטודנטיות שלנו יתנסו בחשיבה מסתעפת, אינטרדיסציפלינרית ומשלבת טכנולוגיית המאה ה21, כפי שנעשה ברעיונות ובמיזמים המפורטים לעיל. השימוש בטכנולוגיית המאה ה21 מדגישה את חשיבותה של למידה חווייתית כדרך ללמידה משמעותית, הגורמת לתלמיד לזכור את שלמד בצורה הטובה ביותר ולהשתמש בידע שרכש בהמשך חייו.
אנו בטוחים שהיוזמות ישמשו הן לתועלת הסטודנטים שפיתחו אותן, והן לכלל הסטודנטים בארץ הלומדים חינוך והוראה במכללות ואוניברסיטאות השונות.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)