fbpx
צור קשר!

יום הוקרה לגננות המאמנות, תשע"ח

יום ההוקרה נועד להעצים את הגננות המאמנות, להעביר להן את המסר שהמכללה מעריכה את פועלן ולמנף את מערכת היחסים בין האקדמיה לשדה.

היום תוכנן בקפידה בעזרת רכז ההכשרה המעשית וראש תכנית רג"ב במכללה, מר שי מאמו.

לאחר תכנון, ארגון, סידור והקפדה על דיוק בזמנים, הגיע היום המיוחל. בנסיעה בדרך למכללה הבנתי שהמצב החם בגבול עזה הפך לבוער. שוחחתי עם בתי המתגוררת בשדרות והבנתי כי נורו פצמ"רים רבים בבוקר ואף נפל אחד ריק בחצר גן ילדים.

בלב כבד ומחשש שהמצב הביטחוני ידרדר, הגעתי אל המכללה. לאחר דקות ספורות נוספה אל דאגתי הציבורית לשלום העם ולתושבי הדרום, דאגה פרטית. גננות מעטות הגיעו והסבירו כי בשל הבוקר הסוער, חברותיהן תאחרנה. כשחשש גדול בלבי ודאגה על סדר היום המשתבש החלטתי  להסתובב בין הגננות ולהכיר כל אחת באופן אישי. החדר התחיל להתמלא ואני המשכתי להקפיד לפנות לכל אחת שנכנסת ולערוך עמה היכרות אישית. לפתע הרגשתי כגננת 'על' המקפידה לומר בוקר טוב לכל הבאים אל גנה ומקנה להם תחושת שייכות למקום.

פתחתי את היום באיחור של חצי שעה ביודעי שאצטרך למצוא פתרון לכך בהמשך, אך כגננת לשעבר, המתמודדת מדי יום עם תרחישים בלתי צפויים ידעתי שהפתרון יצוץ במוחי בהמשך.

לאחר שברכתי והודיתי לאנשי השדה, למדריכות הפדגוגיות של המסלול והסגל הבכיר של המכללה, מר שי מאמו המשיך בדבר תורה וקישר בין פרשת השבוע ליום ההוקרה. הגברת אסתר חטב, המפקחת הארצית של החינוך הקדם יסודי של גני החמ"ד, התמקדה בחשיבותה של הגננת בחינוך הדור של המאה ה- 21 וברכה את המכללה על קיום היום.

הגברת יהודית כוהן, גננת שילוב בשדות נגב, הרצתה על הגישה הניורו התפתחותית – חושית-תנועתית והסבירה לגננות כיצד ניתן לשלב אותה בסדר היום כדי לזהות את הצרכים של הילדים ולקדם אותם מהמקום בו הם נמצאים. הגננות הרגישו שהן רוצות להמשיך להאזין לדבריה ואני הבטחתי להעביר את פרטיה לד"ר איציק עמר כדי לנסות ולבנות השתלמות עם דרכה המיוחדת במכללה.

בתיאום כמעט מושלם, ד"ר צביה בר שלום הסבירה כי כמענה לרפורמה בחוק החנ"מ, המכללה מוסיפה להכשרה של הגננות והמורות הכוללות קורסים בהיקף של 10 ש"ש. כמו כן, תתווסף בשנת תשע"ט מדריכה פדגוגית מומחית להוראה בחנ"מ  כדי להכשיר גם את הגננות והמורות הכוללות לילדים עם הצרכים המיוחדים שישובצו בגנן ובכתותיהן כתוצאה של יישום הרפורמה. הגברת דפנה אייזקס, המפקחת המתאמת של מחוז דרום, הסבירה כיצד הדבר ישפיע על הגן העתידי המודגש כל כך לאחרונה ותפקידה של הגננת ההולך ומתרחב.

את חלקו הראשון של היום, סיימנו עם ברכה מרגשת שהקריאה הגברת סימה גבאי, נציגת הגננות המאמנות, בה הודתה למכללה על שיתוף הפעולה הפורה בכלל ועל יום ההוקרה בפרט.

לאחר הפסקה קצרה, התקיימה הרצאתה של הגברת אתי בן מיכאל חזוז בנושא: 'שפת הגוף של גננות, אימהות וילדים'. ההרצאה נערכה בשילוב הדגמות, תובלה בחוש הומור וריתקה את קהל הגננות והסגל.

ד"ר ליליאן שטיינר, ראשת התכנית ללימודי השלמה והסבה, רגשה את כולנו בתיאור תהליך כתיבת ספרה: 'שני גבאים קטנים' והגננות שמחו מאוד לקבלו כשי ממכללת חמדת הדרום.
בשלב הזה היה עליי להחליט כיצד נשלים את תכנון סדר היום מבלי לחרוג מהזמן הנקבע.

כך, בהתייעצות עם המדריכות הפדגוגיות, שילבנו בין מעגלי השיח שערכו לסיכום שנת ההתנסות  לבין ארוחת הצהרים. לסיכום היום סיפרתי לגננות שביקשתי את אישורן של המפקחות לכנס אותן בתחילת שנה ליום העשרה ותיאום ציפיות והן שמחו על כך מאוד.

פרופ' זמסקי, ראש בית הספר לתואר שני, הסביר על התכנית במכללה וד"ר חיים שקד בירך בקצרה.

בתום היום, נגשו אליי גננות והביעו תודה על התחושה שנטענו בהן כי המכללה מעריכה את התרומה שלהן לתהליך ההכשרה וכי עובדה זו אינה מובנת מאליה.

"נרתמנו מאוד, היו הרצאות ענייניות ומגוונות" "מרגישים שיש הערכה לעבודתנו"

המדריכות הפדגוגיות כתבו לי בערב על התרשמותן החיובית של הגננות שעלתה במעגלי השיח ונראתה בשפת גופן ובעיניהן הבורקות (כעת הן כבר יודעות לקרוא שפת גוף).

תודתי נתונה לפרופ' שאול קרקובר, נשיא המכללה, על ברכתו לקיום יום זה ועל הדגש שהוא נותן לחוג ולמסלול הגיל הרך במכללה.

עוד אני מודה לכל האנשים במכללה שסייעו לי לעריכתו של יום זה – רכז ההדרכה, מר שי מאמו, מנכ"ל המכללה, מר קובי ויצמן והגברת אורטל עמר, האחראית על נושא הרכש והספקים.

אוסיף את תודות הסטודנטיות לגננות המלוות אותן לאורך כל השנה:תודה לכן מאמנות יקרות , על הידע הרב הראש הפתוח, ועל הרצון לתת בכל עת -שנה א'

"בשנה זו עבודה מעשית לא דמתה לשנים הקודמות. מתחילת שנה קיבלנו גן ליומיים בשבוע (וחלקן יותר )
והצוות וילדי הגן הפכו למשפחה השניה שלנו. הכרנו את הגן לעומקו, את המשמעות של כל דבר. למדנו מכן שיקולי דעת הקשבה ופתיחות, יצירתיות וידע, למדנו תכנים – חגים, חשבון, עברית, הכנה לקראת כיתה א, ובעיקר למדנו לקראת מה אנחנו הולכות. הייתן לנו השנה אוזן קשבת לייעוץ והכוונה. תודה לכן על שנה בה הכנסתם אותנו לתוך העשייה . בה התייחסתם אלינו כאיש צוות לכל דבר ולא "כסטודנטיות".
מעריכות ואוהבות בנות הגיל הרך שנה ג."

בברכה,

איריס גלילי, ראשת החוג והמסלול לגיל הרך.  

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)