fbpx
צור קשר!

יום עיון במתמטיקה לזכרה של המרצה גאולה ויצמן ז"ל. גלריית תמונות

יום עיון במתמטיקה

יום עיון במתמטיקה לזכרה של גאולה ויצמן ז"ל התקיים ביום רביעי, י"ד באייר תשע"ד 14/05/14, במכללה. את היום הנחה ד"ר שלו שאינסקי, ראש החוג למתמטיקה במכללה.

חלקו הראשון של יום העיון נפתח בברכות:

פרופ' אבי לוי, נשיא המכללה:
גאולה השאירה לנו מורשת מקצועית מעבר לחברתית ואנו לקחנו על עצמנו להפיץ אותה. גאולה לימדה אותנו לקרב את החומר לתלמיד, לעורר בו מוטיבציה. עיקרון חשוב בחינוך בהוראה בכלל ובפרט במתמטיקה. אם אתה לא מקרב את הנושא לתלמיד שיהיה רלוונטי זה לא זה. אם תהפוך בעיה בחשבון, אינטגרלית, לבעיה עכשווית זה לא ילך. למשל אם נלמד על החרוט, נשתמש בהקשר של ליצן והכובע שלו. נברר מה קוטר החרוט וכו' וכך התלמיד יבין שנושא המתמטיקה אינו תלוש מהמציאות.

אדוה ויצמן תחי', בתה של גאולה ז"ל:
למעלה משנה שאנו בלי אמא שלי, שנה של ריק וחלל. אמא הייתה מורה לא רק להוראת המתמטיקה, מורה לחיים, העבירה הרבה מעבר למתמטיקה. היא לא ידעה לנוח רגע בחייה, תמיד חשבה איך לעזור, לתרום ולתמוך. איך לחדש, איזה רעיון חדשני להעביר איתו את החומר הנלמד. אמא הייתה מלאה בעשייה ונתינה אינסופית. היא השאירה חותם.

הרב שמעון אמור, רב המכללה:
הרב הרצה בנושא: "חכמת התשבורת- השבר והשלם במקורות היהדות". המידות שאנו מכירים מוזכרות בתורה. חלקם נלמדו מגוף האדם: אמה, או אצבע, רגל או טפח, ריס. וחלקם מהטבע: ביצה, כזית. בין היתר מופיעות במקורות השונים מידות אורך רוחב, משקל ונפח. שאה, לתך, איפה, אחוז ועוד ועוד.

גאולה ז"ל התכוונה בדיוק לזה. זה בא מהלב, הכל מהמקורות. משם התחילו את נושא המידות. זה משהו מאוד משמעותי אבל מידות אופי, דרך ארץ עוד יותר משמעותי. המידה נקראת כך כי מודדים וחושבים לפני שעושים. במה שראיתי בגאולה זה מאור פנים ודיוק. אך אצלה הדייקנות לא הייתה מלחיצה כי היה לה מידות ומאור פנים. לכן אנו חייבים לקחת מהאנשים האלה מידות,של צנעה וענווה, על מאור פנים שמגיע מהלב. מחנכים צריכים לעבוד על מאור פנים. שרירי העיניים תלויים בלב. יש קשר עמוק בין לב ועין עד כדי פיקוח נפש בשבת. אם העיניים מאירות ושמחות אזי הלב שמח. לכן מאור פנים זה מידות וזאת גאולה בשבילי.

חלקו השני של היום כלל שתי הרצאות:

  • הרצאה של טל פוניי, אשר סיפרה על פרויקט שיזמה יחד עם עדן גבע מפרויקט רג"ב מצוינות. בנושא "נפלאות השבר המצומצם". על למידה משמעותית ויצירתיות תוך הגברת מוטיבציה בקרב התלמידים.
  • הרצאה מרכזית ליום העיון של פרופ' דורית פטקין, מכללת סמינר הקיבוצים, בנושא: "המורה למתמטיקה: מאפייני הכשרה, ידע, הוראה ואישיות".

חלקו האחרון של היום כלל סדנאות דידקטיות שהועברו על ידי המד"פיות:

אולגה יעקבסקי- "אריתמטיקה וגיאומטריה- מה ביניהן?"
רחל גינבורג- "שטח- בלי מתח"
עליזה אבינעם- "געגועים לכפל"

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)