fbpx
צור קשר!

ימי עיון לסגל האקדמי – חדשנות בחינוך

בשבוע שעבר נערכו ארבעה ימי עיון עבור הסגל האקדמי של המכללה, בנושא: "מגמות בתחום החדשנות בחינוך ושילוב כלים דיגיטליים בתהליכי הוראה-למידה". ימי העיון הללו נערכו בהובלת והנחיית ראש היחידה לחדשנות בהוראה, הגב' מוריה וקנין. כחלק מיום העיון, התקיימה סדנה, בה המשתתפים התנסו בשילוב כלים טכנולוגיים – כלי מציאות רבודה AR,  ומציאות מדומה VR, בתהליכי הוראה-למידה. אלו כלים דיגיטליים שיכולים לתרום באופן משמעותי לאיכות ההוראה.
במהלך היום, למדו המרצות והמרצים לממש את הפוטנציאל הרב שטמון בשימוש בטכנולוגיות לקידום הלמידה, ונחשפו לעולם רחב של מושגים מעולם חדשני ומרחיב אופקים. שימוש מושכל בכלים דיגיטליים במהלך ההוראה, הוא חלק מ"פדגוגיה של חוסן" – פדגוגיה המאפשרת ללומד לאתר ידע, ולבחון אותו באופן ביקורתי, להציג ידע, לשתף אותו ולייצר ידע חדש.

המרצה ד"ר איילה רביב משתפת: "השתתפתי, לצד עמיתיי להוראה במכללה, ביום העיון שעסק בחדשנות, בהובלתה המעניינת, המקצועית והנעימה של הגב' מוריה וקנין. מוריה, ביוזמה ברוכה וחשובה זו, פרשה בפנינו כלים ליישום רעיונות ומושגים שונים ומגוונים, שיש בהם כדי להעשיר את עבודתנו. היא הציגה בפנינו מניפה רחבה של אפשרויות, שיש בהן לתרום לחיזוק חוסנם של תלמידינו. כמו כן, השתתפנו בסדנה חווייתית ומהנה, בה התנסינו במשימות שונות, כאשר  הפעם ניתנה לנו ההזדמנות לחוות את הדברים מנקודת מבטם ועולמם של תלמידינו. בנוסף לידע, לרצון להעמיק יותר בתחום, ולאפשרויות המעניינות שזימן בפניי יום העיון, שמחתי על ההזדמנות לפגוש ולהכיר חברי צוות חדשים מתחומים שונים."

גם המרצה ד"ר שלו שאינסקי משתף: "כל הכבוד ויישר כוח גדול למוריה על הפעילות שהכינה והעבירה. היה לנו סיור מודרך לעולם הדיגיטלי. הכל כלול: סימולציות, התנסות, דיון, היכרות, גיבוש וכיבוד. ועל כל זה שוב תודה."

ד"ר ישראל וייס, ראש החוג למדעים: "חשוב מאד שאנו, כמורי המורים, נהיה בקדמת הטכנולוגיה הפדגוגית, עם כלים מתקדמים להוראה ולמידה, כמה צעדים לפני התלמידים. הסדנה פתחה לי צוהר לעולם זה ועל כך תודתי מכל הלב."

"

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)