fbpx
צור קשר!

כיצד נוכל להפוך את עצמנו לשומרי סף?

בחודשים האחרונים עוברת המכללה כולה חשיפה והיכרות מעמיקה יותר, עם הגישה החדשנית והנצרכת במערכת החינוך העכשווית שלנו פה, שאנו מכנים בשם "פדגוגיה של חוסן". אחד מההיבטים של גישה זו הוא העיסוק ברבדים שונים של מניעת אובדנות.

במסגרת זו, הוקם לפני מספר חודשים צוות מכללתי למניעת אובדנות שבראשו עומדים פרופ' נחם אילן וד"ר זהורית דדון-גולן. צוות זה נפגש ושוחח לאחרונה עם הסטודנטיות והסטודנטים על הנושא, על רקע אירועי ההתאבדות שהגיעו לתקשורת. לקראת תקופת הבחינות שהחלה לאחרונה, פורסם מכתב לסטודנטים, שנכתב ע"י ד"ר דני ניקריטין, עם "טיפים" להתנהלות בריאה וחיובית בתקופת המבחנים המלחיצה.

בנוסף, הפסיכולוגית אתי כהן העבירה לאחרונה הרצאה בנושא: "סימנים לאובדנות ברקע של חוסן אישי" לסגל המנהלי של המכללה, כדי להעניק כלים מעשיים להתמודדות עם סכנת האובדנות. הפסיכולוגית אתי כהן מלמדת במכללה ואף מאיישת את הקו החם המכללתי למניעת אובדנות.

נקודת המוצא שלנו, כאנשי חינוך וכמחנכי המחנכים, היא, שעלינו להיות שומרי סף. עלינו ללמוד לזהות בזמן אמת את הסימנים המוקדמים של סכנת האובדנות, לזהות סימני מצוקה ולהושיט יד ברגע המתאים, לומר את הדברים הנכונים' למנוע אסון ולרכוש כלים לתגובה נכונה בזמן אמת. 

פדגוגיה של חוסן כוללת, כמובן, היבטים רבים נוספים. היא עוסקת לא רק בהתמודדות עם משברים אלא גם בחלומות גדולים ומימוש עצמי.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)