fbpx
צור קשר!

כנס אקדמי: המשפחה בראי הספרות

הכנס האקדמי של מכללת "חמדת הדרום" הוקדש השנה לנושא-"המשפחה בראי הספרות".

את הכנס פתחו בדברי ברכה נשיא המכללה פרופ' אבי לוי, יו"ר המועצה האקדמית פרופ' ברוך רובין וראשת החוג לספרות במכללה דר' גואטה אסתר.

היוזמה לכנס זה היא תולדה של שיתוף פעולה של סגל המרצים בחוג לספרות: דר' אזולאי אסתר, דר' יוסי בן שבת, דר' יאיר קורן מיימון וראשת החוג דר' גואטה אסתר.

הכנס נתן ביטוי לשינויים שחלו במוסד המשפחה במהלך השנים,  והעלה שאלות חדשות וסוגיות מהותיות ביחס לכוחה, מעמדה, תפקידיה ולגבולותיה של המשפחה.

את הרצאת הפתיחה לכנס נתן פרופ' יוסף יובל טובי. בדבריו התמקד בבחינת הזיקה שבין השירה הערבית והעברית בימי הביניים, תוך התייחסות לז'אנר שירי הקינה והמספד.

הנושאים שהועלו בשלושת המושבים של הכנס היו מגוונים, ועסקו בהיבטים שונים של נושא המשפחה כמו: אחווה, שתיקה ואשמה, אבות ובנים, זוגיות ועוד. החוקרים והחוקרות הובילו את הנוכחים למסע מגוון בשבילי הספרות העברית דרך שירים, סיפורים, איגרות ויצירות קולנועיות  מתקופות שונות.

את האתנחתא המוזיקאלית המענגת נתנו חברי תיאטרון מבואה ששילבו בהופעתם סיפור חסידי, שירה ונגינה.

 

חשוב לציין שבכנס נטלו חלק פעיל סטודנטיות שלמדו בסמינריון "הורים ובנים בספרות העברית החדשה" בהנחייתו של ד"ר יאיר קורן-מיימון.  שתיים מבין הסטודנטיות דייני בת חן ולייבוביץ' תמר אף הרצו, וזכו לשבחים רבים מהחוקרים והחוקרות שהשתתפו בכנס.

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)