fbpx
צור קשר!

כנס 'ארץ אהבה 3'

עשרת אלפים ₪ לזוכה המאושרת בחידון של מכון התורה והארץ על סדר זרעים

בין שלל האירועים שהתקיימו בשבוע האחרון לציון ההילולה של הבבא סאלי וחודש שבט, התקיים אמש בנתיבות כנס 'ארץ אהבה 3', במרכזו עמד החידון השנתי של מכון התורה והארץ, שהשנה עסק בלימוד סדר זרעים, ובקשר המיוחד של ההתחדשות והצמיחה בעולם ובארץ ישראל בפרט.

אל הכנס שהתקיים בשיתוף פעולה של מכללת חמדת הדרום, מדרשת התורה והארץ משבי דרום, ומחלקת תרבות יהודית בעיריית נתיבות, הגיעו בנות רבות ממדרשות ברחבי הארץ שהגיעו להתחבר בערב מיוחד זה לארץ ומצוותיה ולעיר הדרומית נתיבות, בהן מדרשת מבראשית במכללת חמדת הדרום, מדרשת ממעמקים מירושלים, מדרשת טוהר מיד בנימין, מדרשת מעיין שדרות, מדרשת לפידות, ומדרשת תאירי מבאר שבע.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, הגיע לברך את המשתתפות ולספר רבות על הקשר המיוחד בין הצדיק מנתיבות ובין אביו, הרב מרדכי אליהו. עוד השתתפו יוצרת התיאטרון חנה הדסה כהן אלורו שדיברה על הקשר בין ארץ ובין אהבה, ומופע יחיד של האומן והיוצר הראל טל.

את שלב הגמר של חידון הנשים הארצי הנחה מר נריה פנחס חתן התנ"ך לשעבר וממחברי ומארגני חידוני התנ"ך העולמיים עד היום. מתוך עשרות מתמודדות שנרשמו לחידון, אל הגמר עלו שש נשים שעברו בהצלחה את השלבים המקדימים והפגינו ידע רב בחומר לימוד מקיף ומסובך במסכתות ממשניות סדר זרעים שבש"ס, הלכות הפרשת תרומות ומעשרות שנוגעות לחיי המעשה אצל כל אחד ואחת, וכן חוברת המושגים מקיפה.

ההתמודדות הייתה לא פשוטה, והידע שהפגינו הבנות היה מרשים. במקום הראשון זכתה רות שפרן מרחובות, וקיבלה מלגה ע"ס 10,000 ש"ח מטעם מכון התורה והארץ. בסיום הערב הגדוש פנו המשתתפות לעליה לציונו של הצדיק מנתיבות לתפילה בשעת רצון מיוחדת זו.

הרב דוד אייגנר ראש צוות השופטים: "זו התרגשות גדולה ושמחה עצומה לחוות בכל פעם את התשוקה האדירה ללימוד המשנה, בייחוד סדר זרעים שנשכח במשך הדורות. כותב הבבא סאלי שעל כל אדם לקיים את כל תרי"ג מצוות התורה, לימוד זה מוסיף גם ללומד עצמו וגם לכל עם ישראל את החלקים האלו בתורה שלא נלמדו ולא עסקו בהם".

הרב שמעון אמור, רב המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום ששפט בחידון, אמר: "הבבא סאלי הגיע בכוונה לעיר נתיבות, לדרום הרחוק על מנת לרומם ולחזק את קולה של התורה באזור. אני שמח שכולנו לוקחים חלק וממשיכים במשימתו".

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)