fbpx
צור קשר!

כנס הדרגות הגבוהות "חוויות של משמעות"

"אתם תהיו מובילי השינוי של מערכת החינוך"

דבר נשיא מכללת חמדת הדרום פרופסור אבי לוי בכנס לסגל מורי דרגות 7-9

דבר הגב' אילנה רוזנברג, מנהלת אגף פיתוח מקצועי, מינהל במשרד החינוך: "אתם המורים המצויינים המובילים בעלי ערכים ולהט… ניסיון ומומחיות"…

המכללה הדתית האקדמית לחינוך בשדות נגב 'חמדת הדרום' קיימה לאחרונה (27/5/15) כנס יוזמות  ומחקרים בשם "חוויות של משמעות". הכנס ביקש להציג את מגוון העשייה העשיר של המורים במסגרת זו, לצד תיאוריות וממצאים מחקריים המקדמים פיתוח יוזמות ומחקרים משמעותיים. הכנס חשף והשמיע את קולם של המורים והמורות שאף הציגו פוסטרים בנושא "מחווית הלמידה לחווית העשייה". את הכנס ליוו בשירה ובנגינה מקהלת בית הספר הקיבוצי "ניצני אשכול" ותלמידי בית ספר מבועים.

במהלך הכנס הוצגו יוזמות ומחקרים נבחרים של מורות וגננות במחוז דרום. בין היתר הוצגו נושאים כמו "אומנות בראי הטבע", "לצוד את הסביבה" ו"משחקים דידקטיים כאמצעי למידה משמעותיים בגן ילדים".

את הכנס פתח נשיא מכללת "חמדת הדרום", פרופסור אבי לוי, שאמר כי "אני שמח לראות כאן תלמידות שלי מהעבר וגם מתרגש מאוד על הצטרפותם לראשונה של מורים מהפזורה הבדואית". לוי גם שיתף את המורים הרבים במחשבותיו ובחזונו החינוכי ואמר, כי "אנו נכנסים לעשור מיוחד וחדש במערכת ההכשרה והפיתוח החינוכי במדינת ישראל בו נצטרך לפתח מס' פרמטרים. בעשור זה נידרש לפתח מפת דרכים אישית ללמידה של התלמידים, בית הספר חייב יהיה לחדש את הרלוונטיות שלו ללומד.  נדרש, לבחון מחדש את ההוראה החוץ- כיתתית, לפתח את כישוריהם הבינאישיים של התלמידים ויכולתם לפתור בעיות, וכן נידרש להגדיר מחדש מדדים להצלחה , פיתוח מעורבות ויצירתיות כמאפייני הצלחה". לוי סיים את דבריו באומרו כי "לא ניתן יותר להתעלם מהשינויים הטכנולוגיים שמציפים אותנו ואתם תהיו ראשי החץ שיובילו את מערכת החינוך להתפתחות משמעותית. כנס זה ללא ספק מהווה מנוף למחקרים נוספים ויוזמות פורצות דרך".

מנהלת אגף פיתוח מקצועי במשרד החינוך, הגב'  אילנה רוזנברג אמרה כי "זוהי השנה הרביעית שאנו מקיימים פיתוח מקצועי בדרגות הגבוהות ואין ספק שאנו הולכים ומתפתחים משום שהיכולות  שלכם – המורים והגננות – בשטח משמעותיים". רוזנברג, דנה בהמשך דבריה בשאלה האם ההוראה היא בכלל מקצוע? וציינה כי "אנחנו בהחלט בדרכנו להגדרת ההוראה כמקצוע ועלינו לחזק את ההיבטים המקצועיים שלה, בעיקר לקבוע סטנדרטים של הוראה טובה מבוססי תאוריה ומחקר – לאכוף אותם". מורטון ל. מנדל כותב  בספרו "הסוד טמון באנשים" שהמערכת צריכה מורים שיש בהם חמשה דברים מרכזיים: עוצמת אש אינטלקטואלית, ערכים, להט, מוסר עבודה וניסיון. יכולותינו להגשים את חלומותינו בהצלחה כרוכה באמונה עמוקה בכוחם של אנשים מצויינים, והשאיפה לסייע ולמצות את מיטבם. ביכולתו של כל אחד מצוין- לשנות את העולם. אתם תובילו האנשים המצויינים, המובילים את המהלכים המכריעים הללו. יש לכם את הלהט והניסיון. אני  תקווה, כי הלמידה, תביא לעיצוב זהותנו המקצועית, תתרום להעצמתנו ותאפשר לנו את שיפור איכות ההוראה  והלמידהשל תלמידנו".

ד"ר אורלי קולודני, מנהלת היחידה להתפתחות מקצועית במכללת 'חמדת הדרום', אמרה כי,  על הפסוק "אדם אחד מאלף מצאתי" (קהלת ז 28) לימדו חז"ל במדרשׁ שמתוך אלף בני אדם שנכנסין למקרא, רק אחד מהם יוצא להוראה.  'הוראה' במשמעותה במדרש היא הוראת הלכה, אך ניתן גם לפרשה כהנהגת הקהילה והדּרך שבה ילכו התלמידים/ האנשים אחריך. בשל הקשיים הכרוכים במקצוע לא רבים בוחרים בו, אבל אתם בחרתם במקצוע זה ובחרתם להמשיך ולהתפתח מקצועית, בשל הרצון להעניק לאחרים והיּכלת לתת לאחרים ממה שישׁ לכם, אתם בחרתם בוֹ בִגלל הרצוֹן לגדל בני אדם ולחנך את דור העתיד. ראיתי בחודשים האחרונים לא מעט ניצוץ בעיניהם של  גננות, מורים ומורות רבים, לא מעט תשוקה ולהט של  עשיה  והדבר היה לעונג צרוף ובהחלט מרגש". קולודני הוסיפה כי "אנו רק בתחילתו של הטיפוס לפסגה ואני קוראת למנהלים להמשיך ולהעצים את המורים".

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)