כנס מחקר: ספרות וחוסן פדגוגי

על עצמיות עוצמה והעצמה

כנס מחקר: ספרות וחוסן פדגוגי


ביוזמתו של החוג לספרות בראשותה של ד"ר אסתר גואטה, התקיים במכללה כנס מחקרי על ספרות וחוסן פדגוגי, תחת הכותרת "עצמיות, עוצמה והעצמה".

פרופ' חיים שקד, נשיא המכללה פתח את הכנס עם שירו של רון רוזנפלד, "קח עוצמה מעצמך".
המושב הראשון שכותרתו הייתה "אתה תהיה לי כנפיים – צמיחה ממשבר" עסק, כשמו כמובן – בצמיחה ממשבר. יו"ר המושב, ד"ר יוסי בן שבת, פתח עם שירו של יהודה פוליקר "הצל ואני", אחריו הרצה ד"ר אופיר אחימאיר על שיריה של זלדה, על מוטיב המוות החוזר שוב ושוב ואיך בתהליך זלדה משתמשת בו ככלי תרפויטי בשיריה. ד"ר נעמי רשף – על ספרה של הסופרת נאוה סמל, "צחוק של עכשברוש", על תחושת החושך המורגש שעובר בין דורות וד"ר לאה ברץ על החוסן האישי והרגשי בספרות השואה לילדים. ד"ר יפעת דיאמנט סיכמה את המושב הראשון, בסיפורו של ר' נחמן "אם בלילה חורפי עובר אורח". 
את המושב השני בנושא "עצמיות כשאלה של זהות" פתח יו"ר המושב ד"ר דניאל ניקריטין ומיד אחריו פרופ' אביגדור שנאן, בדוגמא אישית לחוסן מופלא, השווה בין טקסטים מסקרנים מין המקורות בין אומץ וחוצפה. לאחר מכן ד"ר נגה רובין הציגה בקצרה מהפכות ותמורות שהחלו בזמנים מוקדמים ומוצגים כבר בספרות המוסר ביידיש. אחרונת הדוברות במושב השני הייתה ד"ר עפרה מצוב שהציגה את תהליך ההבנה וההתבגרות שעוברות דמויות, המשנה דווקא, בספרו של הסופר אלי עמיר, "נער האופניים". במהלך הכנס כיבד אותנו ד"ר שגיא זקוסקי באתנחתות מוזיקליות נעימות. 
במושב המסכם התארחה המשוררת ד"ר אסתר שקלים, שסיפרה על עצמה דרך שיריה, המתארים את האמביוולנטיות של אישה מודרנית ישראלית, דתית ופמיניסטית, הצומחת על ברכי התרבות המזרחית הפטריאכלית-שבטית וחותרת לשוויון והגשמה אישית.

את הכנס סיכמו ד"ר אסתר גואטה ראש החוג לספרות ופרופ' נחם אילן, דיקן הפקולטה למדעי הרוח.

 

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)