fbpx
צור קשר!

כנ"ס רג"ב ארצי לשנתון א'

גם השנה התקיים כנס רג"ב ארצי לשנתון א' של המשתתפות בתכנית. הכנס התקיים בטכנודע -גבעת אולגה.

בכל שנה נערכים במהלך השנה שלושה כנסים ארציים, לכל שנתון בנפרד, סביב נושא מוביל. כאמור, בכנס האחרון הנושא היה "למידה חווייתית", והוא כלל השתתפות בסדנאות מדעיות – ניסויים ופעילות אקטיבית, בהם משתתפים כלל הסטודנטים והסטודנטיות המשתייכות לתוכנית המצוינות רג"ב (ראש גדול בהוראה, מ-24 מכללות בארץ.

שי מאמו – מרכז התוכנית במכללה, מספר כי המפגש עם למעלה מ-300 סטודנטים וסטודנטיות מהתוכנית מכלל המכללות, היה מלמד, מעשיר ואף מאתגר: "השיח החינוכי מקבל משמעות רבה כאשר אנו נפגשים עם קבוצות אחרות השונות מאיתנו בדעות ומחשבות, אך מכוונות גם הן לטיוב מערכת החינוך".

קורל חורי בוקובזה, סטודנטית שנה הראשונה בתכנית רג"ב, מתעדת את הכנס: "התחלנו את הבוקר בחלוקה לקבוצות. שיחקנו משחק היכרות בין הסטודנטים מהמכללות השונות, אחר כך היה 'קפה פדגוגי' – שבו פיתחנו דיון על שאלות שהוצגו בפנינו. פתיחה זו תרמה להיכרות בין חברי הקבוצה, והיחשפות לחוויות ודעות שונות על חינוך והוראה.

לאחר מכן הייתה התכנסות בה הוצגו סרטונים והרצאות, כשבסופן התבקשנו לכתוב לעצמנו מכתב לשנה ג'. יהיה מרתק לקרוא…

בהמשך היום התנסינו בלמידה בדרך חווייתית:

הפעילות הראשונה הייתה הצנחת ביצה מהגג בדרך יצירתית במטרה לא לשבור אותה. סוג של למידה זו גרמה להעלאת המחשבה והיצירתיות בחברי הקבוצה – ניסינו לחשוב מה יכול לשמור על הביצה ובכך גרמנו לעידוד הלמידה.

הפעילות השנייה הייתה חדר בריחה פתוח, בו היו שאלות שהפתרון אליהן מתגלה רק באמצעות ביצוע פעולות שונות. החוויה של תחרות בין קבוצות, העלאת שאלות ומציאת הפתרונות בצורה אקטיבית – תרמה לחשיבה מחוץ לקופסא ועידוד היצירתיות.

החוויה הייתה חשובה, למרות שלי אישית הפריע שלא הסבירו לנו את הרקע המדעי הבסיסי שעומד מאחורי הרעיון לפעילויות.

לסיכום, אני חושבת שדרך למידה בצורה חווייתית תרם לי בכך שבצורה אקטיבית אני וחברי הקבוצה ניסינו בעצמנו למצוא פתרונות לשאלות שהוצגו בפנינו, בדקנו כל מיני אפשרויות, כל אחד שיפר את ההצעה של השני ובכך הצלחנו לפתור את הבעיות.

נהניתי מאוד ביום הזה, הוא נתן לי אפשרות לחשוב על פעילויות ללמידה בדרך חווייתית שאוכל להביא לתלמידים שלי בעתיד על מנת שהלמידה שלהם תהיה יותר אקטיבית ויעילה."

כעת החלה תוכנית רג"ב במכללה בהרשמה לקראת שנה"ל תש"פ, את הפרטים ניתן לקבל במחלקת הרישום.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)