fbpx
צור קשר!

כנס שירות לאומי משמעותי- מחוז דרום

במסגרת יוזמה חדשה של משרד החינוך, התקיים "כנס הכוון" לשירות לאומי משמעותי במכללה האקדמית חמדת הדרום. למכללה הגיעו בנות כיתה י"ב מאולפנות ותיכונים דתיים המשתייכים לחמ"ד מחוז דרום ובמסגרת הכנס נחשפו למסלולים השונים בשירות הלאומי ולאופי ההתנדבות בתחומי החינוך, רווחה, בריאות, ביטחון, תנועות נוער, משרדי ממשלה ועוד.
התלמידות פגשו מתנדבות בשירות הלאומי ולמדו מהן על החוויה וההעצמה האישית.

במכללת חמדת הדרום נערכו בחודש האחרון לשני כנסים מסוג זה והשתתפו בו למעלה מ500 תלמידות. הכנס נערך בשיתוף האגף לשירות לאומי, מנהל חברה ונוער, מינהל החינוך הדתי ובניצוחו של המפקח במחוז דרום מר שמעון ביטון. בכנס נכחו: הרב ד"ר אברהם ליפשיץ- ראש מינהל החמ"ד, עו"ד עידן תמיר- ראש מועצת שדות נגב, פרופ' אבי לוי- נשיא המכללה, מפקחים, רבנים ואישי ציבור. הכנס נפתח ביריד ססגוני ברחבי קמפוס המכללה, בו הציגו האגודות השונות של השירות לאומי את תקניהם, חילקו חומרי הסברה, כיוונו ושוחחו עם התלמידות.

"מחייה של בת שירות"

במהלך הכנס צפו התלמידות בהצגה מאת בנות שירות הלאומי של 'השרותרון'- תיאטרון הדגל של השרות הלאומי מבית תיאטרון הרפרטוארי היהודי אספקלריא בהנהלת חגי לובר. ההצגה היא פארודיה על חייה של בת שירות ישראלית מנקודת מבט קומית על ההתמודדויות השונות בעבודה ובחיים בדירה. ההצגה מתארת את הקשיים שבנות השירות חוות ומראה את הפתרונות בצורה הומוריסטית וקלילה.

להתנדב כל החיים

כמכללה שחרטה על דגלה את הנושא החברתי אנו מאמינים כי תפקידן החינוכי של בנות השירות הלאומי חשוב מאוד. פעילותן הברוכה במוסדות החינוכיים והחברתיים בדרום הינה בעלת ערך רב לפיתוחם וחיזוקם של היישובים לפריפריה.
פרופ' אבי לוי הסביר לתלמידות בכנס על מהות הנתינה של עם ישראל. נתינה שהתחילה באימהות שלנו, שרה רבקה רחל ולאה. לאימהות ישנו קו משותף והוא לתת בלי גבול. "הנתינה היא חלק מהמהות שלנו נתינה א-סימטרית, מבלי לקבל עליה תמורה. הנתינה גם בונה אותנו, השנים שבהן אתן תורמות לקהילה ולחברה- אתן תקבלו יותר! זה יבנה אתכן כאימהות לעתיד, את אישיותכן. כמו אמא שנותנת על בסיס שלא לקבל, היא נותנת לילדיה במהותה".
עוד הוסיף: "יש אפשרות לתת לכל החיים וזה רק במקצוע אחד, בחינוך! זה הנגיעה בנשמות של הילדים בבית הספר, שותפות והשפעה בחייהם. רק מי שעוסק בחינוך ירגיש כל החיים שהוא נותן וזה שווה כל הון שבעולם".

בנוסף, התקיימו ביום עיון סדנאות מגוונות בנושאים אקטואליים:

  • "לעוף כמו ציפור- לא לפחד לחלום…" כלים להתמודדות והצלחה/ הרב אייל אריאל (מרצה במדרשת מבראשית)
  • "האור והאהבה" כדרך חיים- כלים לבחירה נכונה מתוך אושר אמונה ורוגע פנימי/ הגב' שרה ערבה
  • "התמודדות עם אתגרים -לקראת שירות ובכלל בחיים"/ הגב' חיה אביאל
  • "מוח אחד"- כלים להכרת עצמי וכוחותי/ הגב' עדינה מסטבאום
  • "דילמות בשירות הלאומי"/ מדרשת עמיעד
  • "הכנה לקראת ראיון קבלה"/ מדרשת עמיעד
  • "התמודדות עם קבלת תשובה שלילית"/ מדרשת עמיעד
  • "התמודדות בחיי דירת שירות"/ מדרשת עמיעד

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)