fbpx
צור קשר!

החוג לספרות: כנס לרגל 100 שנה להולדת המשוררת זלדה

כנס 100 שנה להולדת המשוררת זלדה

כנס מרשים ומוצלח לרגל 100 שנה להולדת המשוררת זלדה (כ"ו סיוון תרע"ד) התקיים במכללת חמדת הדרום. מרצים, אורחים ואנשי סגל רבים ממכללות ואוניברסיטאות שונות השתתפו והרצו בכנס, מורות לספרות וסטודנטיות הלומדות ספרות במכללה.

הכנס שעסק בשירתה של זלדה התחלק לשני מושבים: המושב הראשון הדגיש את העמידה אל מול העולם בשירתה של זלדה: ד"ר יאיר קורן מהמכללה האקדמית גורדון בחיפה הרצה על הכיסופים והשתהות, התבוננות והתגלות, קודש וחול הבאים לידי ביטוי בשירתה של זלדה. ד"ר ניצה דורי ממכללת שאנן בחיפה הרצתה על האדמה כסמל התחייה בשלושה משירי זלדה. וד"ר אלישבע הכהן ממשרד החינוך הרצתה על המוות ועל האיין בשירת זלדה.

המושב השני הדגיש את התנ"ך כתשתית יסוד בשירתה של זלדה: ד"ר רחל עופר ממכללת אפרתה ומכללת הרצוג הרצתה על יחסה של זלדה לתנ"ך. ד"ר מרים סקלרץ ממכללת אורות ישראל וחמדת הדרום הרצתה על מפיבושת בעיני המקרא ובעיני זלדה. וד"ר ירון זילברשטיין ממכללת חמדת הדרום הרצה בנושא הבית ומימדיו בשירת זלדה.

ההרצאות המרתקות בכנס הציגו חלקים מגוונים וכיוונים חדשים בחקר שירתה של זלדה: כיסופים, התבוננות והתגלות כמאפיינים מבניים של קודש וחול, אדמה כסמל לתחייה (הציונות), המוות והאין, יחסה של זלדה לדמויות מהתנ"ך (כגון: מפיבושת), הבית ומימדיו ועוד.

לא זו בלבד, אלא גם שנושאי ההרצאות השונים נקשרו זה לזה ויצרו פסיפס מרשים שמאיר את כתיבתה של זלדה מכיוונים רבים ובאור חדש ומרענן. מיוחדת ומחכימה הייתה הרצאתה של פרופ' חמוטל בר-סוף, המומחית לשירתה של זלדה, בנושא: "גדולתה של זלדה".

החלק האומנותי-מוזיקלי מאת צבי ונתנאל זלבסקי סגר את הכנס באופן מכובד וחגיגי. האומנים זלבסקי שרו משירי זלדה שהם הלחינו ונגינתם הנעימה יצרה רוממות רוח, ועוררה שמחה שחיברה אותנו לשירתה של זלדה באופן מרגש.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)