fbpx
צור קשר!

לחנך וללמד – אבל אחרת.

במסגרת החוג לאנגלית במכללה יזמה ראש החוג ד"ר רעיה סטולר סיור בלתי שגרתי לבית הספר אלונים בראשל"צ. הביקור העשיר את הסטודנטיות בהכרת גישה חינוכית מרתקת שבה דוגל בית הספר – עידוד שוויון שיח בין הסגל החינוכי לתלמידים.
בית הספר חרט על דגלו גישה חינוכית התואמת את סגנון החיים ואת צורכי התלמידים בזמננו. גישה זו מדגישה את הדיאלוג בין התלמידים למורים, הקרויים "הצוות החינוכי". התרבות הארגונית של בית הספר מקדמת שיח פתוח ושוויוני בין אנשי הצוות החינוכי לתלמידים ומפתחת תחושת אחריות אישית אצל האחרונים. הלמידה בבית הספר מבוססת פרויקטים, שבמסגרתם הלומד מעשיר את הידע הקיים אצלו מבחינה רב ממדית ואף מציג תוצר משלו, פרי עבודתו, בסיום הפרויקט. התלמידים נהנים מחופש המלווה באחריות של דמות בוגרת תוך גילוי עצמי מתמיד באמצעות שיח פתוח וכנה שלהם עם אנשי הצוות החינוכי. גישת הדיאלוג המונהגת בבית הספר מחזקת את יכולתם האישית של התלמידים ועובדת על פיתוח החוללות העצמית שלהם ברוח המחקרים העדכניים ביותר ללמידה יעילה.
הסטודנטיות התרשמו מאוד והן מקוות שהעשרה זו תסייע להן בשיפור שיטות הלימוד.
ד"ר סטולר מספרת: "בית הספר דוגל בגישה למידה מבוססת פרויקטים. המנהלת גב' יעל ביבר-אביעד, בתחילת סיורנו, אתגרה את האורחות, כך שהן עצמן היו צריכות להסתובב בבית הספר ולחפש מאפייני למידה: הסטודנטיות התחלקו לקבוצות קטנות ולכל קבוצה הצמידו מלווה או שניים – תלמידי כיתות א'-ג'. הם הובילו את הסטודנטיות וענו על שאלותיהן".
הסטודנטיות משתפות גם הן בחווייתן. הסטודנטית דנית וולקוב: "במסגרת לימודינו בתוכנית הסבת אקדמאים להוראת אנגלית יצאנו לסיור בבית הספר "אלונים" בראשון לציון. את הסיור יזמה והנהיגה ד"ר רעיה סטולר, ובמהלכו זכינו להכיר סגנון למידה לא קונבנציונלי – עדכני וחדשני, הלכה למעשה.
הביקור בבית הספר הותיר אותנו נפעמות ונרגשות. המפגש הבלתי אמצעי עם התלמידים והצוות החינוכי חשף אותנו לעולם אחר ממה שהכרנו עד כה ועורר בנו כמיהה לבחינה עצמית מחודשת ולחשיבה אחרת: למדנו כיצד לא לוותר על החלומות שלנו בכיתה ולא על חלומותיהם של תלמידנו. קיבלנו השראה לפיתוח אישי ויצירת דיאלוג עם התלמידים שלנו, ולמדנו שניתן להשתמש בכלים אלו גם בבתי הספר השונים בהם אנו מלמדים, בדלת אמותינו.
אנו שמחות ומברכות על ההזדמנות שנפלה בחלקנו להכיר גישה חינוכית מרעננת זו לשיפור שיטות הלימוד, התמקצעות והגברת המודעות תוך שאיפה לחדשנות מתמדת בתחום החינוך וההוראה".
הסטודנטית תהילה שרמן, תלמידת שנה א', מספרת: "הוקסמנו. בית הספר פתח לנו דלת אל עולם צבעוני שונה ומיוחד כל כך. לחנך וללמד – אבל אחרת.
בבית הספר ישנו מרחב המאפשר שיח, דיאלוג והתקדמות משותפת של התלמידים והמורים. הסביבה מצמיחה את הביטחון העצמי והעושר הפנימי ומעודדת לקיחת אחריות.
בית הספר ער ורגיש לצורכי התלמידים והמורים, מעורר השראה ונותן תקווה שאפשר לשנות. לדוגמה, אין שיעורי בית, כמעט שלא מתקיימים שיעורים פרונטליים, מתקיים שיתוף פעולה בין המקצועות השונים, התלמידים מעריכים בעצמם את יכולותיהם ואת ההערכה המגיעה להם.
נהנינו מאוד ולמדנו המון. נשתדל לממש בעצמנו כמורות ומחנכות. תודה על ההזדמנות!"

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)