fbpx
צור קשר!

"למשוך אליך כל תלמיד עם החבל הנכון"

ד"ר דניס רוס-היינס מקנזס סיטי, מיזורי, ארה"ב, קיימה בשבוע שעבר סדנה לסטודנטיות בחוג לאנגלית של המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום שליד נתיבות, בנושא יחסי מורים תלמידים והמשמעות של תפקיד המורה כיום.

רוס, מרצה באוניברסיטת איווה, אשר מתמחה ביחסי מורה – תלמיד ומשמשת כיועצת בארגון של מנהלי בתי ספר, ציינה בפני הסטודנטיות כי "עבודת המורים כיום משתנה כל העת ושונה מבעבר, כשבעבודת המורים חשוב שתשימו לב לחשיבותן של הענווה והחמלה, הגמישות והיצירתיות".

במהלך הרצאתה שאלה רוס כל אחת מהסטודנטיות שלה מה הפילוסופיה שלה בנושאי חינוך, כיצד היא רואה את עצמה כמורה במערכת החינוך, מה מערכת הציפיות שתהיה לה מתלמידיה, איזו מערכת ערכים היא רוצה להקנות להם, וכיצד לדעתה המורה צריך לפעול. לאחר מכן אספה את כל התשובות שקיבלה מהסטודנטיות, והביאה דוגמאות מהניסיון שלה בכל הנוגע ליחסי מורה תלמיד, כיצד במהלך עבודתה כמחנכת היא יצרה קשר עם תלמידים מורכבים או לחלופין כיצד התמודדה עם ילדה שממרידה את שאר התלמידים בכיתה.

אחת הסטודנטיות ציינה בתום הסדנה כי "הרצאתה של ד"ר רוס הייתה מרתקת ביותר. רוס הסבירה כי המורה נכנס עם חבלים לכיתה- חבל מסוים עבור כל סוג של תלמיד, והמשימה שלך היא או למשוך את החבל ולקרב את התלמיד אליך, או שיקרו חלילה דברים טובים פחות. השאלה היא באיזה דרך את בוחרת כמורה ומה את עושה כדי למשוך את החבל ולקרב את הילד יותר".

ד"ר רעיה סטולר, ראש החוג לאנגלית במכללה הודתה בחום לרוס וציינה כי "הביקור היה מוצלח ביותר ומשמעותי עבור הסטודנטיות שרכשו כלים מעשיים ופרספקטיבות עדכניות לקראת השתלבותן במערכת החינוך כמורות לאנגלית".

ד"ר חיים שקד, סגן הנשיא לעניינים אקדמיים: "ביקורה של ד"ר דניס רוס-היינס הוא חלק מתהליך חשוב שעוברת המכללה, של העמקת שיתופי פעולה מחקריים בינלאומיים, ומתוך כך יכולת להעצים את הסטודנטיות בגישות חינוכיות שונות ובראיה רחבה יותר על העולם החינוכי".

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)