fbpx
צור קשר!

מגוון כחוזקה: רב תרבותיות בחברה הישראלית

יום העיון הבין מכללתי השנתי בתוכניות הכשרת המנהלים של אקדמית חמדת והמכללה האקדמית אחוה התקיים השבוע, זו השנה השלישית בניהול משותף של ראשות התוכניות, ד"ר רעות גורדון וד"ר ציפי בבצ'יק.
כיבדו בנוכחותם ואף נשאו דברים אודות הפערים בחברה מהיבטים שונים, נשיא האקדמית חמדת, פרופ' חיים שקד אודות הפער במערכת החינוך בין פריפריה ומרכז ונשיאת המכללה האקדמית אחוה, פרופ' יפעת ביטון אודות הפער מנקודת מבט משפטית. כמו כן היו שותפים בעלי התפקידים במכון אבני ראשה, מר אשל קליינהאוז, ראש הכשרת עתודת מנהלים וגב' פלורי ודרובניק, מרכזת התחום.

יום העיון עסק ב"מגוון כחוזקה: רב תרבותיות בחברה הישראלית" ונגע בסוגיות מורכבות ואותנטיות של פערים ושסעים בחברה הישראלית.
במהלך הבוקר נחפשו פרחי הניהול להרצאות מגוונות קצרות ולאחר מכן הם יצאו לפעילות בקבוצות עבודה מעורבות בהן היה עליהם לתכנן ולנהל "יוזמה חינוכית" שמציעה מענה לרב תרבותיות לאחד הפערים או השסעים בחברה.
לאחר מכן כל קבוצה הציגה באופן יצירתי ומקורי את המענה שפיתחה בפני פאנל של מומחים, הורים, תלמידים ואנשי חינוך שגוייסו במיוחד ליום זה.
בסוף היום, פרח הניהול מוחמד אבו הוידי הסביר על האור במסורת האסלאם ופרח הניהול יוסף אלבז על האור במסורת היהודית והתקיימה הדלקת נרות חגיגית מוסיקלית בליווי הפסנתרן יאיר גיאת, פרח ניהול.
לסיום היום, מר רם זהבי, מנהל מחוז דרום שלח דברי ברכה חמים וברך את פרחי הניהול בברכת הצלחה במסע ההתפתחות האישית והמקצועית והזמין אותם להגיש מועמדות בסוף השנה לתפקידי ניהול. עוד הוא שיבח את בוגרי המוסדות, אחוה וחמדת, שהשתלבו באופן מיטבי ובהצלחה בניהול מערכות חינוכיות במחוז.
המשתתפים הודו שהיה מרשים מקצועי ומעורר למחשבה.
השותפות בין שני המוסדות האקדמיים והדינמיקה בקבוצות הלומדים המגוונת והרב-תרבותית הניבה תוצרים פדגוגיים מרשימים ויצירתיים.
פלורי ודברוניק, ממכון אבני ראשה סיכמה את יום העיון המשותף בדברים הבאים:
"כל הכבוד על ארגון היום למופת-על כל חלקיו. נכח לאורך כל היום החשיבה היצירתית, התכנון המדויק וארגון הלמידה על פי עקרונות של חדשנות פדגוגית. היה לא מעט אומץ בבחירת סוגיה נפיצה לדיון וללמידה, ובמיוחד לאור מגוון המגזרים הלומדים בשני המוסדות, בכך, לעניות דעתי, הדגמתן מנהיגות אותנטית ואמיצה. אין לי ספק שהלמידה הייתה משמעותית לכל המשתתפים. אני, בכל אופן, למדתי והחכמתי. תודה לכל הצוותים ולמדריכי ההתנסות."

  

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)