fbpx
צור קשר!

מה הייעוד שלך? לימודי תעודה בתחום ילדים ונוער בסיכון

תיק בית ספר ליד עץעבודת החינוך הפכה לאתגר משמעותי יותר בעקבות הקורונה, ועוד יותר העבודה עם ילדים בסכנת נשירה ונוער בסיכון. הצטרפו לחבורה איכותית הלומדת לתעודה מטעם המרכז לפדגוגיה של חוסן של המכללה, בעבודה חינוכית עם ילדים ונוער בסיכוי.

לאחרונה (ח' בטבת, 23.12.20), החלה התכנית החדשה ללימודי תעודה המתמקדת בילדים ונוער בסיכון. הלימודים בתכנית יתקיימו בלמידה מקוונת במתכונת דו שבועית, לצד מפגשים והתנסויות מעשיות. את התכנית מובילים ד"ר שי מאמו וד"ר דניאל ניקריטין, העומדים בראש המרכז ל'פדגוגיה של חוסן' במכללה. לצידם מגוון של אנשים מנוסים, מעוררי השראה, ואף בוגרים מצליחים שהוגדרו בעבר כ'נוער בסיכון'. התכנית תימשך עד חג החנוכה בשנה הבאה.

מה הופך נער או נערה להיות ב'סיכון'? מהם הסימנים הראשונים אצל הילד, לאפשרות שיגיע למצבי קצה מסכני נפש וחיים? כיצד מתערבים כמורים, כהורים, כחברה?
תחום ילדים ונוער בסיכון הוא תחום מרכזי בעשייה של משרד החינוך. ומקיף כ- 250,000 ילדים ובני נוער על ספקטרום רחב מאוד, הן מבחינת הגיל והן מבחינת מרכיבי ההתערבות בעלי אופי רגשי טיפולי.
מחקרים אחרונים (ראו כאן) מלמדים כי התופעה הקרויה 'נוער בסיכון' הפכה לאתגר משמעותי יותר בעקבות הקורונה. הערפל, קשיי השגרה ואתגרים במשפחות – דוחפים ילדים וילדות, נערים ונערות להתנהגויות ומצבי קיצון וקצה.

כמכללה, הממקדת את המבט בפדגוגיה של חוסן אישי וחברתי, פתחנו תוכנית ללימודי תעודה, הממוקדת בילדי ונערי קצה אלה – במאפיינים, בסיבות, בדרכי ההתערבות והדיאלוג עמם. אנו סבורים כי התכנית אינה מכוונת רק למי שממוקד בהוראה במוסדות חינוך ייחודיים לנוער זה. אלא לכל מורה ביסודי ובתיכון, ההיכרות עם קבוצה זו תקדם את העשייה, את תחושת השליחות, את העבודה הפנימית האישית שלו ואת המקצועיות של עבודתו.
שינוי והרחבת התודעה לעבר ההכרה בכוחות הפנימיים והמרפאים האישיים של כל אחד מהילדים הללו – הוא הבסיס לעבודה איתם, לצד ידע מקצועי והיכרות עם בעלי תפקידים חשובים במארג הסיוע.

שימו לב – הזדמנות אחרונה להצטרף!
לפרטים והרשמה  לחצו כאן
או התקשרו ל- 08-9937666 שלוחה 100

נאחל המון הצלחה לסטודנטים ולסטודנטיות ולמובילי התכנית!

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)