מהנעשה באקדמית חמדת

 

מפגש עם נשיא המדינה
פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך (רמ"א) בראשות נשיא המכללה, פרופ' חיים שקד, נפגש היום עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג. בשיחה הלבבית, שנמשכה מעל שעה, הביע הנשיא הערכה רבה למכללות על עבודתן המצוינת בהכשרת מורות ומורים, ואמר כי הוא מחויב לשתף פעולה עם המכללות לחיזוק מעמד מקצוע ההוראה. כבוד!

 

הדרך להצלחה
חדש במכללה: תואר שני עם תזה
הישג משמעותי מאוד למכללה: במהלך החודש האחרון קיבלה המכללה את אישור המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) לפתוח במכללה לראשונה תואר שני עם תזה בניהול וארגון מערכות חינוך. האישור לפתוח תואר שני עם תזה מעיד על המצוינות האקדמית של המכללה ועל האמון בו היא זוכה מצד המל"ג. הנהלת המכללה מסרה את תודתה לכל השותפים בתהליך הממושך, שריכזה ד"ר אורלי קולודני, סגנית הנשיא. ההרשמה לתואר שני עם תזה תחל לאלתר לקראת שנת הלימודים הקרובה.
דגל ישראל בחצי התורן ופרח דם המכבים
ביום הזיכרון לחללי צה''ל ונפגעי פעולות האיבה שחל בתחילת החודש, התקיים במכללה טקס מקוון. במהלך הטקס סיפר פרופ' יוסי קליין על מפקד הטנק שלו, סגן ישראל שמעון כהן הי"ד, שנהרג במלחמת יום הכיפורים; הסטודנט אהרן אונא סיפר על סבו, אהרן טוביה יבניאלי לובוצקי הי"ד, שנפל במלחמת העצמאות; ופרח הניהול ישי רוזנבלט סיפר על אימו, רפ'ק רבקה רוזנבלט ז''ל שנפטרה במהלך שירותה במשטרת ישראל ועל חמותו, דבורה פרידמן הי“ד שנרצחה בפיגוע בכביש המנהרות 

 

פרופ' חיים שקד עםמנהלי כפר סילבר
שת''פ בין המכללה ובין כפר הנוער סילבר
כפר סילבר הוא כפר נוער סמוך לאשקלון. בכפר פועל בית ספר על-יסודי, הזוכה לביקוש גבוה ולומדים בו כיום מעל 1,000 תלמידים. בשבוע שעבר נפגשה הנהלת המכללה עם מנכ"ל הכפר, עמוס גופר, ומנהל בית הספר בכפר, ישראל סבן, וסיכמה על שיתוף פעולה בין המכללה לבין כפר סילבר בהסבת אקדמאים להוראה.
מורה לאנגלית
תואר לשם כבוד בסימן פדגוגיה של חוסן
בטקס הענקת תארים, המתקיים מדי שנה, מעניקה המכללה תואר לשם כבוד בסימן פדגוגיה של חוסן. השנה נבחר לקבל את התואר תא"ל (במיל') אביגדור קהלני. כמ"פ שריון במלחמת ששת הימים נפצע קהלני קשה, סבל מכוויות בכ-60% משטח גופו, אושפז למשך כשנה, ועבר 12 ניתוחים פלסטיים. על לחימתו הוענק לו עיטור המופת. כמג"ד שריון במלחמת יום הכיפורים נלחם בקרבות הבלימה באזור שקיבל לאחר מכן את השם "עמק הבכא". כוח הטנקים שהוביל היה בנחיתות מספרית משמעותית מול הכוח הסורי אך הצליח לכבוש מחדש את העמדות השולטות ולהשמיד מאות טנקי אויב. על חלקו בקרבות מכריעים אלה הוענק לו עיטור הגבורה. לאחרונה נמנה עם מדליקי המשואות ביום העצמאות ה-75.  

 

לוגו כנס מופת
האקדמית חמדת בכנס הבינלאומי הקרוב של מכון מופ"ת
במסגרת הכנס הבינלאומי השמיני של מכון מופ"ת להכשרת מורים שיתקיים בימים שני ושלישי, 26-27 ביוני, תציג המכללה את הפדגוגיה של חוסן. במושב שיעסוק בחוסן בהכשרת מורים נציג את משנת פדגוגיה של חוסן כפי שפותחה במכללה. עוד נציג יוזמה בין-מכללתית, שבה היה שותף נשיא המכללה, פרופ' חיים שקד, להטמעת חוסן בהכשרת מורים. במהלך החודש שעבר התבקשה המכללה להציג את הפדגוגיה של חוסן גם במתחם "Eduspace " – המתחם לחידושים וליוזמות בחינוך ובהכשרה להוראה, שיתקיים במסגרת הכנס.

 

תוצרת בינה מלאכותית - מוריה ועקנין
הבינה המלאכותית תופצת תאוצה גם בתחום החינוך!
לבקשת קהל הסטודנטים והסטודנטיות, החודש נערכה הדרכה ייחודית בהנחייתן של מוריה וענת מהיחידה ללמידה דיגיטלית וחדשנות בחינוך של האקדמית חמדת בנושא: כלי בינה מלאכותית בתהליכי הוראה ולמידה. בהדרכה המוצלחת השתתפו עשרות סטודנטים וסטודנטיות. 

בנוסףבתערוכה שהתקיימה בחודש שעבר, במסגרת כנס של מובילי ההכשרה להוראה בישראלהוצגו תמונות שנוצרו ע"י מוריה וענת בעזרת תוכנת בינה מלאכותית  Midjourneנושא התערוכה "עתיד החינוך" בא לידי ביטוי ביצירות המציגות לדוגמה ספרים אינטראקטיביים שקמים לתחיה כפי שניתן לראות בתמונה.

 

ילדים בונים יחד
העצמת תלמידי בי''ס יסודי מצטיינים מהאזור במכללה
הסטודנטיות בתכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה), תכנית המצוינות בראשותו של ד"ר שי מאמו, משתתפות בהתנסות ייחודית, שבמסגרתה מגיעים אחת לשבועיים תלמידות ותלמידים מצטיינים משלושה בתי ספר בשדרות ובנתיבות ליום למידה במכללה. לאחר הפסקה בשל החגים, הגיעו במהלך החודש שעבר התלמידים למפגש נוסף במכללה.

 

תכנית העתודה הניהולית במכללה
במסגרת תוכנית העתודה הניהולית באקדמית חמדת, שמרכזת אורלי אוחיון, הלומדות והלומדים נפגשים עם מפקחי החמ"ד. במהלך החודש שעבר הם נפגשו עם המפקח יצחק גרינוולד. נושא ההרצאה והדיון בעקבותיה היה תפקידם של בית הספר ושל המנהל.
עתודת מנהלים

 

מגדל עם אנשים ורעיון למעלה
כנס מגמות מנהל החינוך מיועד לכל חברות וחברי הסגל ולכל הסטודנטיות והסטודנטים מהמכללות ומהאוניברסיטאות העוסקים בתחום מנהל החינוך. לאחר הפסקה של מספר שנים, הכנס יתחדש ויתקיים אצלנו באקדמית חמדת בעז''ה בחודש אוקטובר. ברוח משנת פדגוגיה של חוסן יעסוק הכנס בחוסן במנהיגות, בניהול ובמדיניות חינוכית. השבוע התפרסם הקול הקורא, המזמין חוקרות וחוקרים להגיש הצעות להצגה בכנס זה. נתראה.
רשת חוטים
משתתפים בניהול פעילות מאגד המכללות
מאגד המכללות קיים כבר למעלה משני עשורים. חברות בו כל המכללות לחינוך, המכללות האזוריות, שתי אוניברסיטאות, מכוני מחקר ומוזיאון. למעלה מארבעים [!!] מוסדות. כדי לתמוך בחלק מהפעילות יש למאגד קופה משותפת וניהול הכספים נעשה בהתנדבות. כל כמה שנים מכללה אחרת לוקחת על עצמה את ניהול כספי המאגד החשוב הזה. השנה, ביוזמתה הברוכה של מיכל גלילי, מנהלת הספרייה האקדמית, המכללה שלנו תנהל את הכספים. ישר כוח למחלקת הכספים של המכללה בניהולה של אורלי יוספי שלקחה על עצמה את משימת ניהול הכספים.

 

מנהלי בתי ספר מבוגרי המכללה
מנהלי בתי ספר מבוגרי המכללה
בכל שנה בתקופה הזו נבחרים עשרות בוגרות ובוגרים של האקדמית חמדת לתפקידי ניהול חינוכי. עם תחילתם של מכרזי הניהול נבחר לאחרונה בוגר התוכנית להכשרת מנהלים אצלנו, הרב אבי שיש, לעמוד בראש ישיבת אמי"ת ברוכין בשומרון. כמו כן, נבחר הרב איתי וייס, לכהן כראש ישיבת אמי"ת נחשון. בעבר היה הרב איתי בין מורי המאה של החמ"ד ועמית בתכנית המנהיגות של מכון מנדל. בהצלחה מרובה לכם!

 

משובי ההוראה באקדמית חמדת
משובי ההוראה באקדמית חמדת
המכללה מייחסת חשיבות רבה למשובי הסטודנטיות והסטודנטים, ומתבססת עליהם בקבלת החלטות אקדמיות. לאחרונה התקיימה הגרלה בין כל הסטודנטיות והסטודנטים שמילאו את המשובים בסמסטר א. בפרס הראשון, גיפט קארד על סך 300 ₪, זכו לירון אלפסי, פאר אמבאיי, ורוית סמבורסקי. בפרס השני, גיפט קארד על סך 150 ₪, זכו צליל גואטה, הודיה כהן קרוואני, ותהילה צבע. בפרס השלישי, שובר לקפה ומאפה בקפה לנדוור, זכו עשרים וארבע סטודנטיות נוספות. תודה למינהל האקדמי, בראשותה של ד"ר זהורית דדון-גולן, על העברת המשובים, ולאגף התקשוב, בראשותו של מיכאל אפריאט, על השידור החי של ההגרלה.

 

אולפנת מודיעים מתארחת אצל עתיד חמדת
תכנית חו''ל עתיד חמדת במכללה
במסגרת סמינריון בן יומיים מבקרות תלמידות תיכון אורות מודיעין בפרויקטים חלוציים ברחבי הארץ. במהלך החודש שעבר הן באו לפגוש את בנות תכנית עתיד חמדת, שבמסגרתה מגיעות למכללה מסיימות תיכון מצרפת לשנה של לימודי יהדות ועברית והיכרות עם מדינת ישראל. ראש התוכנית, הרב אלי קלינג, הסביר לאורחות על התכנית, ולאחר מכן הן נפגשו עם הבנות.

 

מפגשים מעניינים בתוכנית הכשרת המנהלים במכללה
מפגשים מעניינים בתוכנית הכשרת המנהלים במכללה
פרחי הניהול, הלומדים אצלנו בתכנית להכשרת מנהלים בראשותה של ד"ר ציפי בבצ'יק, נפגשו לאחרונה עם אבי קמינסקי, שכיהן כמנהל מחלקת חינוך במספר רשויות מקומיות וכיו"ר איגוד מנהלי המחלקות לחינוך. המפגש עסק במערכת היחסים בין מנהלי בתי הספר לבין הרשות המקומית ובהכנה למכרזי ניהול. במסגרת יום התנסות נוסף שנערך בחודש האחרון פגשו פרחי הניהול את הרב ד"ר יונה גודמן, המנהל החינוכי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, לשיחה על אתגרים מתחדשים בשדה החינוך. בהמשך היום נפגשו עם תא"ל (במיל') ארי סינגר לשיחה על הדומה והשונה בין הצבא למערכת החינוך.
משתתפי פרומנטור
הנציגות שלנו בתכנית פרומנטורס
בתכנית הבינלאומית פרומנטורס, החוקרת דגמים מיטביים של חונכות לעובדות ולעובדי הוראה בתחילת דרכם, משתתפים מוסדות אקדמיים מכל העולם, ובהם המכללה. בקרוב, נוסעות ד"ר אתי גואטה וד"ר כוכי פרג'ון, נציגות המכללה בתכנית, לכנס באוניברסיטת אקסטר באנגליה, שם יציגו מחקר על חממת פרומנטורס בנתיבות.

 

מינוי חדש במכללה: רכזת שותפויות
מינוי חדש במכללה: רכזת שותפויות
עינת ולך נבחרה לאחרונה לתפקיד רכזת שותפויות במכון לפדגוגיה של חוסן, במקומה של אורלי אוחיון שמילאה את התפקיד עד השנה. עינת הייתה מנהלת אולפנת להב"ה בשומרון ולאחר מכן חברה בצוות אגף מו"פ של משרד החינוך. תפקידה לאתר הזדמנויות לשיתופי פעולה בין המכון לפדגוגיה של חוסן לבין גורמים במשרד החינוך, ברשויות מקומיות, ברשתות חינוכיות, ובמוסדות חינוך. בהצלחה! 

 

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק